Permalänk

Komma åt wifi från mobil

Hej.
Hur ska jag göra för att kunna komma åt internet som finns på min bärbara dator via wifi? Finns wifi i min bärbara men vet inte hur jag ska göra för att mobilen ska kunna hitta wifin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Therradon:

Hej.
Hur ska jag göra för att kunna komma åt internet som finns på min bärbara dator via wifi? Finns wifi i min bärbara men vet inte hur jag ska göra för att mobilen ska kunna hitta wifin.

Vad är det för telefon/os först och främst ?

Visa signatur

| Intel i5-2500K @ 4,5ghz | MSI P67A-C45 REV B3 | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | SSD A-data SP900 128gb | Fractal Design 650W | HDD Samsung 1TB x2 | ASUS GeForce GTX680 DirectCUII TOP | Noctua NH-U12P SE2 | Corsair 800D | Samsung S27A950D 27" | Ducky SHINE3 TKL | Ace Edge 3200 | Seagate EE 2 TB x2 |
Citera gärna !

Permalänk

Samsung galaxy s4 mini. Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Therradon:

Samsung galaxy s4 mini. Android.

Visa signatur

| Intel i5-2500K @ 4,5ghz | MSI P67A-C45 REV B3 | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | SSD A-data SP900 128gb | Fractal Design 650W | HDD Samsung 1TB x2 | ASUS GeForce GTX680 DirectCUII TOP | Noctua NH-U12P SE2 | Corsair 800D | Samsung S27A950D 27" | Ducky SHINE3 TKL | Ace Edge 3200 | Seagate EE 2 TB x2 |
Citera gärna !

Permalänk
Skrivet av Therradon:

Hej.
Hur ska jag göra för att kunna komma åt internet som finns på min bärbara dator via wifi? Finns wifi i min bärbara men vet inte hur jag ska göra för att mobilen ska kunna hitta wifin.

Du menar att du ska dela ut ditt internet på din bärbara dator till din mobiltelefon?
Det beror på din dator inte så mycket mobilen.

Eller som rubriken, dela ut din mobiltelefons internet till din dator?

Vad har du för dator?

Permalänk

Dela ut mitt internet på min bärbara dator till min mobiltelefon. Min dator är Acer Aspire 7745g

Permalänk
Skrivet av Therradon:

Dela ut mitt internet på min bärbara dator till min mobiltelefon. Min dator är Acer Aspire 7745g

Får du ditt internet via wifi på din bärbara dator?

Permalänk
Medlem

http://www.connectify.me/ den har jag använt lite förut för o dela från laptopen.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Skrivet av PMJ:

http://www.connectify.me/ den har jag använt lite förut för o dela från laptopen.

Okej. Så jag måste ha ett program?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Therradon:

Okej. Så jag måste ha ett program?

Tror det fanns nåt annat sätt också men strulade för mig förut eller hur det var, körde på connectify då när vi låg borta på jobb så polarna fick internet också.

Sen som malmlinus frågade hur du får internet till din laptop, tar du in via wifi så tror jag inte det går.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Skrivet av Therradon:

Okej. Så jag måste ha ett program?

Möjligheten att dela ut via bluetooth finns nog också.

Permalänk
Skrivet av PMJ:

Tror det fanns nåt annat sätt också men strulade för mig förut eller hur det var, körde på connectify då när vi låg borta på jobb så polarna fick internet också.

Sen som malmlinus frågade hur du får internet till din laptop, tar du in via wifi så tror jag inte det går.

Jag har tre mobilt bredband.

Permalänk
Medlem

Hur ansluter du din bärbara dator till internet? Wifi till en router? Kabel? 3G-modem via USB?

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=5EPHgWonJps

Du får ju dock välja ditt USB-modem (?) istället för LAN-anslutningen.

Visa signatur

---

Permalänk

Tack för hjälpen. SKulle kolla mest för att kunna fixa routern hos mamma. Testa lite och sånt innan. Mobilen funkar att dela ut internet till datorn. Smidigt.