Permalänk

Klarar min dator köra allt med 750w?

Tjenare, ny här!
Jag har precis köpt nytt grafikkort men undrar om jag har tillräckligt bra nätagg för att datorn ska ha tillräckligt med ström för att driva allt.
Jag har precis köpt ett grafikkort, mitt förra var GTX 660 som drog 450W men mitt nya, MSI 770 2GB drar 600W och det är en ganska stor skillnad.
Jag har ett Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze.

Vet ju inte vad som drar mycket ström eller hur mycket allting drar, skriver följande hårdvara jag har i datorn.
Processor: i5 3570 Ivy Bridge (77W) på Inet står de.
Grafikkort: MSI 770 2GB (600W)
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4 ATX
Fläktar: toppen blåser ut: 120mm Cooler Master Sickle Flow, fronten insug: 200mm Cooler master Mega Flow
Vattenkylning för processorn: Corsair H60
Hårddisk: 1TB WD Blue 7200rpm 64MB

EDIT: Vad är de för skillnad på Bronze och Gold - Platinum versioner på nätaggs?! jäkla stor skillnad på pris, min var billig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ExtremeBBQ:

Tjenare, ny här!
Jag har precis köpt nytt grafikkort men undrar om jag har tillräckligt bra nätagg för att datorn ska ha tillräckligt med ström för att driva allt.
Jag har precis köpt ett grafikkort, mitt förra var GTX 660 som drog 450W men mitt nya, MSI 770 2GB drar 600W och det är en ganska stor skillnad.
Jag har ett Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze.

Vet ju inte vad som drar mycket ström eller hur mycket allting drar, skriver följande hårdvara jag har i datorn.
Processor: i5 3570 Ivy Bridge (77W) på Inet står de.
Grafikkort: MSI 770 2GB (600W)
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4 ATX
Fläktar: toppen blåser ut: 120mm Cooler Master Sickle Flow, fronten insug: 200mm Cooler master Mega Flow
Vattenkylning för processorn: Corsair H60
Hårddisk: 1TB WD Blue 7200rpm 64MB

770 drar inte 600w. Tillverkarna beräknar utifrån HELA systemet och dessutom överdriver dom.

Bronze, guld osv. anger hur effektivt nätagget är. Ett bronze agg tappar ca 19% vid full last, ett guld ligger på 12%. Dessutom skiljer det i komponentval, ett guld-agg är oftast bättre byggt än ett bronze.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av ExtremeBBQ:

Tjenare, ny här!
Jag har precis köpt nytt grafikkort men undrar om jag har tillräckligt bra nätagg för att datorn ska ha tillräckligt med ström för att driva allt.
Jag har precis köpt ett grafikkort, mitt förra var GTX 660 som drog 450W men mitt nya, MSI 770 2GB drar 600W och det är en ganska stor skillnad.
Jag har ett Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze.

Vet ju inte vad som drar mycket ström eller hur mycket allting drar, skriver följande hårdvara jag har i datorn.
Processor: i5 3570 Ivy Bridge (77W) på Inet står de.
Grafikkort: MSI 770 2GB (600W)
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4 ATX
Fläktar: toppen blåser ut: 120mm Cooler Master Sickle Flow, fronten insug: 200mm Cooler master Mega Flow
Vattenkylning för processorn: Corsair H60
Hårddisk: 1TB WD Blue 7200rpm 64MB

Ja, och med marginal

Visa signatur

Dator: Fractal design arc xl---asus sabertooth r2.0---amd fx 8320 4.5ghz---16gb corsair vengeance---gtx770---corsair ax860i---dvd-brännare---2tb hdd.
Runt datorn har jag: cooler master inferno/razer deathadder respawn---cooler master 400 ceres---mad catz cyborg v5.
Släpbar: compaq presario cq56.

Permalänk
Medlem
Dold text

Ett 770 med en överklockad 4960X peakar på 320W. Inga problem alls där.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

När det står 600W på grafikkortet så är det inte hur mycket det drar, utan hur många watts nätaggregat som rekommenderas för hela systemet inkl. grafikkortet. 77W på processorn är inte heller hur mycket den drar, det är ett TDP värde, alltså hur mycket värme den producerar. Du klarar dig med STOR marginal på ditt nätaggregat.

Visa signatur

MB: MSI Z77A-G45 Gaming - CPU: Intel Core i5 3570K - GPU: Geforce GTX 780 3GB - RAM: Kingston HyperX Beast 8GB 1600 Mhz - SSD: Corsair Force GS 128GB - HDD: 750GB- PSU: XFX Black Edition 750W 80+ Gold - CHASSI: Corsair Carbide AIR 540 COSTUME LOOP: PUMP: Alphacool VPP655 - TOP: Alphacool D5 HF TOP - CPU BLOCK: Alphacool NexXxos XP3 Light - GPU BLOCK:EK-FC 780 GTX Ti RAD: Alphacool NexXxos XT45 360mm - RES: Phobya Balancer 250

Permalänk

Ah nice då är det confirmed då!

Skit goa och snabba svar 10/10 like this page already.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ExtremeBBQ:

Ah nice då är det confirmed då!

Skit goa och snabba svar 10/10 like this page already.

En bra formulerat fråga förtjänar bra och snabba svar. Trevligt med nya medlemmar som inte bara skriver "det e fel på min data HJÄÄÄÄLP!"

Välkommen till Sweclockers!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...