Permalänk
Medlem

Uppdatering Sony W653a i 32tum.

"Det handlar enbart om 32tums versionen". Den har högre input lag än sin 42tums variant så därför har jag plockat bort den från listan. 42tums versionen ligger på 15ms LBT (Endast 6ms klockad med foto), "just nu världens snabbaste HDTV för gaming och den nya mätningen som gjordes på den mindre 32tums versionen visade 33ms LBT (betydligt sämre än sin 42tums version), de gjorde ingen klockad foto test för att bekräfta om det berodde på verktyget, så för stunden får man helt enkelt avvakta om man är intresserad av denna pjäs som HC-gamer (jag rekommenderar dock att man istället tittar på en datorskärm när man inte behöver större apparat än 32tum för gaming).

Review på den *segare* här

Citat:

Clocking an input lag of 33ms in [Game] mode as measured using a Leo Bodnar device, the Sony 32W6 didn’t quite hit the heights of the 42W6 in terms of gaming responsiveness. It still belongs in the upper echelons as far as gaming TVs go, and should satisfy all but the most demanding of gamers. Engaging [LED Motion Mode] in [Game] mode increased the input lag slightly to 38ms which is still serviceable; whereas [Cinema] mode roughly doubled this number to 73ms. Full 4:4:4 reproduction was intact in [Game] and [Graphic] modes.

Observera att det är 42tum varianten av W653 som har lägst input lag, 32tums versionen är dubbelt så hög i input lag och läggs ej med i listan, fram till fler mätningar som kan påvisa annat gjorts. Till fler bekräftningar på W600 kommer lägger jag de andra modellerna separat för fler tester men låter de ligga kvar i listan

Sony Bravia KDL-42W653A (LCD-TV) 6 949:-
Sony Bravia KDL-42W654A (LCD-TV) 6 995:-

Skillnaden mellan W653/654 är färgen på ramen.

----separerade från 100%--- bekräftat, dock sagda lika låga som runt 15ms LBT.
Sony Bravia KDL-50W656A (LCD-TV) 7 990:-
Sony Bravia KDL-32W656A (LCD-TV) 5 069:-
Sony Bravia KDL-32W654A (LCD-TV) 5 499:-
Sony Bravia KDL-42W655A (LCD-TV) 6 815:-

Dvs så ser det ut så här idag___________________

Sony W653/654 i 42 tum är fortfarande den Snabbaste HDTV´n på 15ms LBT/6ms klockad foto.

Sedan kommer "alla storlekar" av Sony W805/807 just bakom på 17ms LBT/6ms klockad

Sist Sony´s värsting W905 i "alla storlekar" på 19ms LBT/8ms klockad.

Permalänk
Medlem

vad tror du om lg's plasmor? denna 60'' har ju väldigt nice pris..

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1664231

ligger den runt 30-50ms eller är den slöare än så.?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iesa:

vad tror du om lg's plasmor? denna 60'' har ju väldigt nice pris..

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1664231

ligger den runt 30-50ms eller är den slöare än så.?

Den modellen heter PH6700 i USA och är mycket segare än så:

2013 60" LG 60PH6700 1080p 600hz 3D Plasma HDTV AVG 72ms

Permalänk
Medlem

Kan man anta att LG 50PN4503 är samma som LG PN4500 från http://www.displaylag.com/display-database/#participants-list med 50ms i inputlag?

Eller ja, 53ms.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2051093

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Den modellen heter PH6700 i USA och är mycket segare än så:

2013 60" LG 60PH6700 1080p 600hz 3D Plasma HDTV AVG 72ms

ja den fanns ju med i listan.. hittade dock denna 60'' lg 3dled som ligger på 40ms
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1664134 kanske skulle kunna va nåt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Kan man anta att LG 50PN4503 är samma som LG PN4500 från http://www.displaylag.com/display-database/#participants-list med 50ms i inputlag?

Eller ja, 53ms.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2051093

Ah det kan du

Permalänk
Medlem
Skrivet av iesa:

ja den fanns ju med i listan.. hittade dock denna 60'' lg 3dled som ligger på 40ms
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1664134 kanske skulle kunna va nåt...

Definitivt en ok TV för casual gamers som vill köra plasma i 60tum

Jag skulle dock köpt en flera ggr bättre plasma då den hamnar på den pris klassen.

50 tums Panasonic Lyxplasma med otrolig bildkvalité och input lag snabb nog för även den kräsne tv-gamern.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1735241

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Definitivt en ok TV för casual gamers som vill köra plasma i 60tum

Jag skulle dock köpt en flera ggr bättre plasma då den hamnar på den pris klassen.

50 tums Panasonic Lyxplasma med otrolig bildkvalité och input lag snabb nog för även den kräsne tv-gamern.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1735241

lg'n jag länka är dock ingen plasma utan en 60'' 3d led

panasonicen är hellt klart intressant men jag vill ha 55-60tum... och en panasonic i 55'' så blir det vt60 som drar iväg i pris. antar att deras st60 serie inte alls är lika bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iesa:

lg'n jag länka är dock ingen plasma utan en 60'' 3d led

panasonicen är hellt klart intressant men jag vill ha 55-60tum... och en panasonic i 55'' så blir det vt60 som drar iväg i pris. antar att deras st60 serie inte alls är lika bra.

Panasonic ST60 är riktigt seg den också, men många casual spelare är faktiskt nöjd med den som den är. På http://www.avsforum.com/t/1467481/official-st60-input-lag-thr... har du en massa info och input från vad ägare tycker om dess input lag och den verkar generellt helt ok. Som TV för film så har den ju fruktansvärt bra bild och är man casual så kanske det är det absolut mest prisvärda om man vill få bästa bild kontra pris.

Edit *Mitt fel, ser det var en LCD nu. Oavsett så får du en bättre bild på Plasman, men en del föredrar LCD som den är före plasma.

Permalänk

Funderar också på en ny tv. Kommer användas till film och spel, ungefär lika mycket. Har funderat på att skaffa ett Panasonic GT60, men känns inte så lönt att sätta ut så mycket extra pengar jämfört med ST60, för lägre input lag. Ska jag skaffa t.ex Sony W805 eller Sharps något 60" tv istället, kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bf3sjutarkillen:

Funderar också på en ny tv. Kommer användas till film och spel, ungefär lika mycket. Har funderat på att skaffa ett Panasonic GT60, men känns inte så lönt att sätta ut så mycket extra pengar jämfört med ST60, för lägre input lag. Ska jag skaffa t.ex Sony W805 eller Sharps något 60" tv istället, kanske?

Jag har inte hittat en snabb Sharp sedan http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1172714 16ms foto-tekniken.

Förhoppningsvis finns det en jag ännu inte sett ett test på

Sony W805 eller W807 garanterar spelglädje och faktiskt filmglädje även om den inte kommer upp i lyxklass för den petige. 6ms foto-tekniken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Uppdatering Sony W653a i 32tum.

Sony W653/654 i 42 tum är fortfarande den Snabbaste HDTV´n på 15ms LBT/6ms klockad foto.

Sedan kommer "alla storlekar" av Sony W805/807 just bakom på 17ms LBT/6ms klockad

Sist Sony´s värsting W905 i "alla storlekar" på 19ms LBT/8ms klockad.

Som du vet så köpte jag w805 tack vare dig och kunde inte vara mer nöjd nu efter flera timmars spelande.

Men nu måste jag fråga, vad menar du med 6-8 ms (Klockad). LBT är ju det där leo bodnar testet men just klockad?
Inte kan man väl klocka en tv? Eller? Vill gärna veta vad du menar med detta :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av ts85:

Som du vet så köpte jag w805 tack vare dig och kunde inte vara mer nöjd nu efter flera timmars spelande.

Men nu måste jag fråga, vad menar du med 6-8 ms (Klockad). LBT är ju det där leo bodnar testet men just klockad?
Inte kan man väl klocka en tv? Eller? Vill gärna veta vad du menar med detta :).

Jag tror att han menar att det är uppmätt med säkerhet. Tolkar det så iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ts85:

Som du vet så köpte jag w805 tack vare dig och kunde inte vara mer nöjd nu efter flera timmars spelande.

Men nu måste jag fråga, vad menar du med 6-8 ms (Klockad). LBT är ju det där leo bodnar testet men just klockad?
Inte kan man väl klocka en tv? Eller? Vill gärna veta vad du menar med detta :).

Jag menar den äldre testmetoden med klonad skärm mot CRT där ett tidtagar-ur används tillsammans med en highspeed kamera. Alternativt den dyra oscilloscope metoden.

*Edit*
Scrolla ner på denna för djupare information och förklaring

http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag

Permalänk

Hej!
Hitta inte denna i listan, någon som har koll på input lagen?

Panasonic TX-L50ET60Y;
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/TXL50ET60Y/pana...

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DoktorFernet:

Hej!
Hitta inte denna i listan, någon som har koll på input lagen?

Panasonic TX-L50ET60Y;
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/TXL50ET60Y/pana...

Tacksam för svar!

47tums varianten testad

Citat:

measured an average input lag of 43 ms, which makes for 2.5 frames of latency compared with a CRT screen. That's better than Panasonic's ST60 2013 plasma TV, but it's still too high.

http://www.digitalversus.com/tv-television/panasonic-tx-l47et...

Permalänk

Ajdå, känns aningen högt. Verkar som en hyffsad TV annars.
Tack för snabbt svar, uppskattas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DoktorFernet:

Ajdå, känns aningen högt. Verkar som en hyffsad TV annars.
Tack för snabbt svar, uppskattas!

Inga problem, svarar så snart jag kan och det beror helt och hållet om jag sitter vid dator, mindre upptagen

Permalänk
Medlem

Tjena.

Ska köpa en ny tv som jag ska ha som datorskärm i vardagsrummet, spelar sällan kanske 20% av tiden bara, mestadels, surf,musik och lite film.

Gärna en led, någon som kan rekommendera någon?

Tänkte på denna:

SONY KDL47W805, tankar,funderingar?

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glutt0:

Tjena.

Ska köpa en ny tv som jag ska ha som datorskärm i vardagsrummet, spelar sällan kanske 20% av tiden bara, mestadels, surf,musik och lite film.

Gärna en led, någon som kan rekommendera någon?

Tänkte på denna:

SONY KDL47W805, tankar,funderingar?

MVH

Har själv den modellen i 55tum som används som spelskärm/datorskärm. För det ändamålet fungerar den helt perfekt.

Jag ser Netflix, Bluray, Hulu, Twitch TV över iPad/AppleTV och spelar om kvällarna (Dota2, BF4, AC, Retro) samt t.o.m bildbehandling med bra färgåtergivning för redigering då man sitter mitt emot TVn och på dagtid då jag jobbar står den på konstant med SVT / Youtube, Dorama, Anime och annat spel-tjaffs tills jag kommer hem

TrueCinema läget 24hz gör verkligen filmupplevelsen prisvärd.

Så för mig fungerar den perfekt och jag slipper bry mig om tvätt-tider och ovälkomna inbränningar under dagtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Har själv den modellen i 55tum som används som spelskärm/datorskärm. För det ändamålet fungerar den helt perfekt.

Jag ser Netflix, Bluray, Hulu, Twitch TV över iPad/AppleTV och spelar om kvällarna (Dota2, BF4, AC, Retro) samt t.o.m bildbehandling med bra färgåtergivning för redigering då man sitter mitt emot TVn och på dagtid då jag jobbar står den på konstant med SVT / Youtube, Dorama, Anime och annat spel-tjaffs tills jag kommer hem

TrueCinema läget 24hz gör verkligen filmupplevelsen prisvärd.

Så för mig fungerar den perfekt och jag slipper bry mig om tvätt-tider och ovälkomna inbränningar under dagtid.

Låter ju kalas, får tvn för ca 6000:-

så antingen sonyn eller en samsung, vill helst ha 55'' igentligen och max lägga runt 9000:-

sonyn vs Samsung 55" 3D LED-TV UE55F6105, stora skilander ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glutt0:

Låter ju kalas, får tvn för ca 6000:-

så antingen sonyn eller en samsung, vill helst ha 55'' igentligen och max lägga runt 9000:-

sonyn vs Samsung 55" 3D LED-TV UE55F6105, stora skilander ?

Samsungen har en ok input lag på casual nivå som kanske passar ditt ändamål bättre då du knappt spelar något, kolla upp den i butik och läs någon review på nätet för att få en bättre uppfattning

Permalänk

Är sugen på en rejäl skärm till PS4. Men jag hittar inga test av Samsungs PS60F5000, säljs ju för acceptabla 7990:- och utan 3D- och smart-trams. Någon här som av erfarenhet kan berätta hur den är att spela på, om det finns märkbar inputlag på den o.s.v. Tacksam för alla svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krissmeister:

Är sugen på en rejäl skärm till PS4. Men jag hittar inga test av Samsungs PS60F5000, säljs ju för acceptabla 7990:- och utan 3D- och smart-trams. Någon här som av erfarenhet kan berätta hur den är att spela på, om det finns märkbar inputlag på den o.s.v. Tacksam för alla svar!

Jag kan inte med säkerhet säga vad den ligger på, men jag antar att då dess storebror är en plasma den också så ligger de troligtvist lika på casual-gamer nivå, som gränsar mot helt spelbar online för plasma.

2013 60" Samsung PN60F5500 1080p 600hz 3D Plasma HDTV AVG 37ms

Permalänk

Ok, tack för informationen. Bör vara samma panel men utan smartfunktion och 3D. 37ms är ju hyfsat med tanke på pris och skärmstorlek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krissmeister:

Ok, tack för informationen. Bör vara samma panel men utan smartfunktion och 3D. 37ms är ju hyfsat med tanke på pris och skärmstorlek.

Har du köpt Tvn?
Är också intresserad av en +60" tv och priset är ju lockande.
Spelar inte heller speciellt mycket så har varit inne på en Panasonic ST60 men till priset av denna så är det mer intressant och dessutom med längre input lag

Permalänk
Skrivet av speffy:

Har du köpt Tvn?
Är också intresserad av en +60" tv och priset är ju lockande.
Spelar inte heller speciellt mycket så har varit inne på en Panasonic ST60 men till priset av denna så är det mer intressant och dessutom med längre input lag

Nope inte än, hade hoppats på att någon här som äger en sådan kunde berätta mer. Den är dock sänkt med 500:- till 7499:- nu också. Vad jag förstår så har de "enklare" apparaterna lägre input lag rent generellt, därav verkar denna intressant. Kan vara så att den har lägre än 37ms t.o.m. men det är rena spekulationer. Vad jag förstår har väl i princip ingen av årets Panasonicar speciellt låg input lag? Hinner du köpa en innan mig eller tvärtom så skriv gärna åsikter om den. Jag funderar på om den inte rentav blir aktuell för mellandagsrean Att observera är att det sägs att skärmen reflekterar en hel del, så man bör kanske inte ha den i för ljust rum.

Permalänk
Medlem

Har jagat efter en passande TV under hela hösten med störst fokus på ps4. Senaste tiden har det lutat väldigt mycket mot Samsung 7 eller 8 serie. Men dom har ju skitdålig inputlag så jag lurar på om inte Sonys 805/905 är bättre?

Jag ser mig inte som en hardcore gamer då jag oftast mest vill slappna av när jag spelar. Gillar inte FPS alls, särskilt inte på konsol. Men jag vill ändå ha en klockren spelupplevelse. Behöver jag låg ms? Vill ju inte att bilspel ser dåligt ut. Vad tror ni är rätt för mig? Bara 55"+ är aktuellt.

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husmus:

Har jagat efter en passande TV under hela hösten med störst fokus på ps4. Senaste tiden har det lutat väldigt mycket mot Samsung 7 eller 8 serie. Men dom har ju skitdålig inputlag så jag lurar på om inte Sonys 805/905 är bättre?

Jag ser mig inte som en hardcore gamer då jag oftast mest vill slappna av när jag spelar. Gillar inte FPS alls, särskilt inte på konsol. Men jag vill ändå ha en klockren spelupplevelse. Behöver jag låg ms? Vill ju inte att bilspel ser dåligt ut. Vad tror ni är rätt för mig? Bara 55"+ är aktuellt.

Låg input lag behöver inte enbart vara ett krav för fps-lirare. Fighting-spel och Racing ligger i ligan också om man vill ha överhanden online eller känna sig säkrad mot de riktigt skickliga spelarna som själva sitter på väldigt låg input lag i mp.

För mig personligen handlar det mer om att få en riktigt skön spelupplevelse oavsett om jag lirar Assasin Creed, Super Mario, BF4 eller annat rally och det får jag enbart med låg input lag då det ger en känsla av att befinna sig symbios med spelet.

Är man van med hög input lag så klarar man sig med en ok input lag, det är lite som om man aldrig smakat godis i hela sitt liv, man klarar sig utan tills man fått sin första sötsak

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Låg input lag behöver inte enbart vara ett krav för fps-lirare. Fighting-spel och Racing ligger i ligan också om man vill ha överhanden online eller känna sig säkrad mot de riktigt skickliga spelarna som själva sitter på väldigt låg input lag i mp.

För mig personligen handlar det mer om att få en riktigt skön spelupplevelse oavsett om jag lirar Assasin Creed, Super Mario, BF4 eller annat rally och det får jag enbart med låg input lag då det ger en känsla av att befinna sig symbios med spelet.

Är man van med hög input lag så klarar man sig med en ok input lag, det är lite som om man aldrig smakat godis i hela sitt liv, man klarar sig utan tills man fått sin första sötsak

Ok, förstår. Verkar som att jag får betala med lite bildkvallitet om jag tar Sony KDL558/905 över Samsung UE55F7/8005. Frågan är vilket som ger mig mest glädje för pengarna. Känner att ps4 är snäppet viktigare än film men man vill ju ändå ha riktigt bra bil till båda när man lägger en stor summa på tv. Jag ser mig själv mest spela rpg/äventyr/strategi på ps4 i framtiden.

Tycker du Sonys är ett självklart val? Har du sett din Sony brevid en Samsung led?

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -