Permalänk

Nytt bygge! Synpunkter?

Dags att byta ut min gamla Q6600-baserade dator. Legat av mig lite på datorfronten senaste åren och har inte samma stenkoll. Är tacksam om ni kan titta igenom om något är galet eller fattas i detta bygge. Är tacksam för alla synpunkter. Tanken är att datorn ska kunna överklockas lite lätt framöver när behov uppstår, men inga extremgrejer, därav ingen superkylare. Har en 830 series SSD som ska sitta i den som systemdisk också. Datorn skall mest användas till spel såsom BF, lite fotoredigering och diverse...

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=130817...

Visa signatur

Q6600 G0 @ 3,0 GHz| 4 Gb OCZ PC6400 | Gigabyte P35-DS3 | Inno3D 8800GT OC | Hitachi Deskstar 500 GB | Arctic Cooling Freezer 7 PRO| Corsair 450VX | Aerocool Extremengine 3T

Permalänk

Ser ut att va en bra spec. inget överdåd, tänkte på hårddisken, men snabb, det man behöver.
Ska du ha någon Airmouse / Fjärrkontroll så du även kan se film stream och koppla till TV och sköta det från soffan. Det var inte med i specen och du har kanske separat dator för det? Den har utgång och 1080p/Full HD iaf vad jag kan se så det är med.

Permalänk

Tack för svar! Har tidigare haft datorn kopplad till projektor i soffan precis som du säger, ska dock ha denna i ett eget datorrum med en Benq GW2760hs nu och en ny mediapc till vardagsrummet. Tänkte slå till på en Lenovo Ideacentre Q med Core i3, bör räcka för film och musik.

Visa signatur

Q6600 G0 @ 3,0 GHz| 4 Gb OCZ PC6400 | Gigabyte P35-DS3 | Inno3D 8800GT OC | Hitachi Deskstar 500 GB | Arctic Cooling Freezer 7 PRO| Corsair 450VX | Aerocool Extremengine 3T