Permalänk
Avstängd

Startknappen är väl bra men hur blir det med all den bloatware som Microsoft stoppar i OS:en IE, Bing med flera?
Kommer Win8.2 bli ett OS eller en reklamplattform för Microsoft?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Vad snackar du om? Är precis likadant som i Windows 7.
Men däremot finns alternativet att använda Modern UI till vissa inställningar.

http://i.imgur.com/pxnmai7.jpg

http://i.imgur.com/iGGgqBK.jpg

Ok, testa nu att ändra bilden.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Finns inte ens en källa. Skulle säga BS. Speciellt med 3 mån mellanrum.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Kunde väl kalla det 8.11 for Workgroups

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fafne:

Startknappen är väl bra men hur blir det med all den bloatware som Microsoft stoppar i OS:en IE, Bing med flera?
Kommer Win8.2 bli ett OS eller en reklamplattform för Microsoft?

Kallar du IE för bloatware? Gillar man inte inte IE har dom ju blivit tvingade till att lägga till val av webbläsare så man ska få välja fritt. Sen är ju Bing lika tätt integrerat med 8.0 respektive 8.1 som ex. Google och Android, jag ser det hela definitivt inte som något negativt. Bing har många fler fördelar jämtemot Google tycker jag.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Bing har många fler fördelar jämtemot Google tycker jag.

Bing och fördelar i samma mening hör inte ihop. Absolut sämsta sökmotorn.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

För det första så tror jag inte ett dyft på artikeln, den känns både pantad skriven och väldigt tveksamma datum. Microsoft väntar garanterat med att göra något efter julmarknaden har avslutats.

Med det sagt... Alla ni som hävdar att MUI är framtiden, att det är bättre, att folk är tröga... Lägg av! Om något borde det vara bevisat efter så här lång tid att inget av detta stämmer och att det är er personliga preferens ni hävdar som något form av riktmärke. Skärp er.

MUI var och är ett kontroversiellt koncept som inte burit frukt. Skälen är otaliga, de mest fanatiska ignorerar dock vartenda argument. Det är fortfarande ett stort OM utifall de nu återgår till något som är anpassat till PC's och inte tablets (ja att det skulle vara lika bra för båda är inget annat än en naiv, utopisk och ogenomförbar designfantasi). Om Microsoft kovänder har de allt att vinna och marknadens krafter har segrat, som det ska fungera.

Ni få MUI-kramare (sett till hela marknadsfloran) behöver nog inte oroa er, det kommer finnas kvar skulle jag tro. Microsoft har bara blivit en insikt rikare, att man har allt att vinna på att anpassa rätt gränssnitt efter rätt plattform. Inte "kila" in fel bara för att man har möjligheten och en, på pappret, bra idé. Praktikalitet och idé skiljer sig jäkligt ofta.

I korthet, ni som gillar MUI, sluta se det som framtid och samtidigt tro att folk är tröga.

Nu blandar du ändå ihop koncepten lite.

Till att börja med är MUI och startskärmen två olika saker. Mui har jag inget till övers för på vanlig PC och ännu mindre på server. Har inte testat det på platta än. Men startskärmen är långt mer effektiv än startmenyn.

För det andra så antar du att du, i din kritik av win 8, tillhör majoriteten av alla användare. Jag har faktiskt inte sett ngt som tyder på att så är fallet.

Och för det tredje, det finns ingen som sagt att de som föredrar (tror sig föredra?) Win 7 är tröga. Möjligen lite rädda för förändring. Det var jag också tills jag efter en månad med 8 försökte gå tillbaka till 7...

Permalänk
Medlem

Även om det är ett rykte visar det att folk bryr sig

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasJ:

Och för det tredje, det finns ingen som sagt att de som föredrar (tror sig föredra?) Win 7 är tröga. Möjligen lite rädda för förändring. Det var jag också tills jag efter en månad med 8 försökte gå tillbaka till 7...

Förbättringar i all ära, men förändring är inte samma som förbättring.
En förändring kan var en förbättring, en försämring eller bara något sidospår som inte gör någon större skillnad.
Sedan så arbetar människor olika.. därför det finns skrivbordet/startmenyn/kortkommandon etc.. oftast finns det flera sätt att göra samma sak på så får man helt enkelt välja det som känns bäst/bekvämast.

Det logiska vore ju att haft ett val mellan metro (aka modern UI) och start menyn. Ganska förvånande att det inte implementerades från Win 8.0.

Permalänk
Medlem

Får väl se vad microsoft förstör med 8.2, 8.1 var ju rent skräp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Får väl se vad microsoft förstör med 8.2, 8.1 var ju rent skräp.

bra argument! :D. Windows 7 är ju skräp du kan inte köra Workfolders eller Hyper-V med mera.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

bra argument! :D. Windows 7 är ju skräp du kan inte köra Workfolders eller Hyper-V med mera.

I windows 8.1 kunde man inte använda sin mus, och en halvdan fix flera veckor efter.
Det jag skrev ändrar inte det faktum att 8.1 faktiskt förstörde saker som microsoft på något konstigt sätt helt missat, så ja väldigt bra argument 10/10.

Det är inte som windows 7 sp1 gjorde att Hyper-V inte fungerade eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

I windows 8.1 kunde man inte använda sin mus, och en halvdan fix flera veckor efter.
Det jag skrev ändrar inte det faktum att 8.1 faktiskt förstörde saker som microsoft på något konstigt sätt helt missat, så ja väldigt bra argument 10/10.

Det är inte som windows 7 sp1 gjorde att Hyper-V inte fungerade eller hur?

Det var i GAMLA SPEL, som musen slutade att fungera, som du säkert inte ens spelar? nej det är ju den bakomliggande arkitekturen som gör att hyper-v inte fungerar, med mera.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Macke_BMRSweden:

Tänk att en sån lite grej "Startmeny" rör upp halva befolkningen på jorden, de är helt otroligt löjligt sant. Varför kan man inte bara acceptera framtidens nya Windows "Startmeny/modern UI" bara?

För att utveckling inte alltid är positivt? Och nej, är inte konservatist, 'but why fix something that is not broken?'

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

Bing och fördelar i samma mening hör inte ihop. Absolut sämsta sökmotorn.

Det är ju högst personligt, men jag anser att den är bättre, den har varit den preliminära sökmotorn sedan sommaren. Tycker den är snyggt integrerad i Windows

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

'but why fix something that is not broken?'

De företag som stagnerar försvinner. Så enkelt är det.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Hoppas att detta blir av, har saknat en ordentlig startmeny.
Har vant mig ganska bra med 8:an men skulle vara välkommet med en "8.2".

Permalänk
Medlem

Hoppas man kan stänga av startknappen.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Det var i GAMLA SPEL, som musen slutade att fungera, som du säkert inte ens spelar? nej det är ju den bakomliggande arkitekturen som gör att hyper-v inte fungerar, med mera.

Inte så värst gamla spel, dessutom fixade MS bara en handfull spel manuellt, resten får man fixa själv genom att göra en register edit. Inte så jäkla smidigt och bland det sämre med win8.1

Jag kör win 7, 8 & 8.1 i en blandning här, visst är 8an bättre i många avseenden men det fattas en del polering än för att kännas "rätt"

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Inaktiv

Finns ingen sanning i artikeln, det är bara spekulationer från en glad amatör, det märks på formuleringen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fafne:

Startknappen är väl bra men hur blir det med all den bloatware som Microsoft stoppar i OS:en IE, Bing med flera?
Kommer Win8.2 bli ett OS eller en reklamplattform för Microsoft?

Ännu en anledning för att välja Windows 7. Mycket lättare att de:bloata skiten.

Permalänk
Avstängd

Plua på Windows Media player med spotify netflix och steam. För media central.

Visa signatur

MSI GE60 < Cpu: intel core i5 3210M < Geforce GT 650M < DDR3 6GB < HDD 500GB
4 Laptops och 2 extra skärmar på 32 och 22 tum.

Gaming & Hacking since Windows 95 - DOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Verkar som dom lyssnat på kritiken och sätter tillbaka startmeny knappen ordentligt denna gång

Och igen är det en gratis uppdatering som det va från 8.0 till 8.1

Mer info finns här

http://www.windowsbleu.com/2013/11/windows-82-coming-soon-jan...

Verkar mer som om du saknar källkritik alternativt trollar eftersom du skapar en tråd och sedan försvinner. Sidan är inte ens färdigställd och språkligt bristfällig till den grad att en normalbegåvad person omöjligen kan ta sidan som seriös.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Tror detta är originalartikeln men den har heller ingen källa

http://www.business2community.com/tech-gadgets/windows-8-2-ne...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9