Permalänk

Glömt det mesta. Hjälp!

Ska göra en valutagenererare. Enkelt skriva in tex en summa i en textbox, trycka på kalkulera knappen sen få ut svaret i en annan textbox. Men har tappat detta helt, hur gör jag för att få input från textboxen att kalkuleras om till svenska kronor och skrivas ut i ny textbox när knappen klickas på.
Och kom inte med att jag ska googla detta, orkar inte med sånt tjafs nu. Hade jag hittat precis vad jag letat efter på google hade jag inte gjort denna tråden.

Tack på förhand!

namespace dollar { public partial class Form1 : Form { public Form1() { InitializeComponent(); } private void textBox1_TextChanged(object sender, EventArgs e) { } private void textBox4_TextChanged(object sender, EventArgs e) { } private void textBox2_TextChanged(object sender, EventArgs e) { } private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { double x; double y; x = Convert.ToInt32(Console.ReadLine()); y = 6.6; double tot = x * y; tot.ToString(); textBox1.Text(tot.ToString); } private void textBox5_TextChanged(object sender, EventArgs e) { } } }

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk
Medlem

Sannolikheten att du kommer hitta precis ditt problem om du söker är inte så stor. Du får helt enkelt bryta ner ditt problem i delproblem och försöka hitta lösningen på dem var för sig.
För att läsa och skriva till textboxar, http://www.dotnetperls.com/textbox

Permalänk

Hej
Om du har:
en textbox: inbox,
en textbox: utbox,
en knapp: b1

private void b1_Click_1(object sender, EventArgs e) { int x = Convert.ToInt32(inbox.Text); double y = x * 6.6; utbox.Text = y.ToString(); }

Permalänk
Skrivet av gustavwth:

Hej
Om du har:
en textbox: inbox,
en textbox: utbox,
en knapp: b1

private void b1_Click_1(object sender, EventArgs e) { int x = Convert.ToInt32(inbox.Text); double y = x * 6.6; utbox.Text = y.ToString(); }

Tack så väldigt mycket! Nu droppa poletten

Visa signatur

Jaaa men just precis.