Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp123:

Du missar min poäng lite. Jag kan hålla med om att t o m 10 % kan vara ett fynd på vissa dyra produkter, men det viktiga är vad vi räknar som normalpris. D v s det pris vi jämför med. 10 % billigare än de andra butikerna på prisjakt just nu är inte ett bra mått eftersom alla butiker byter pris lite då och då. Titta istället på prisjakt "prisutvecklingsgraf" för att se vad produkten som lägst brukar kosta

T e x Ipad Air 4g 128 GB
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2299817

Men visst, inte detta system är vattentätt heller eftersom de lägsta priserna kan ha registrerats från oseriösa butiker eller rent av demoexemplar.

Då har vi samma utgångspunkt.. Just grafen tycker jag dock är väldigt missvisande - perfekt exempel med Ipad:en eftersom jag tittat just på den.

Om man tittar på samtliga prisändringar i listan så hittar man ingenstans ett pris som är lägre än 7696 kr - jag tror därför att grafen inkluderar just som du tror även felaktiga priser och demoprodukter.. Gäller för övrigt även 32 och 64 modellerna, ingenstans i deras listor hittar jag det som var lägsta pris enligt grafen? Man kanske borde lägga en buggrapport till prisjakt så de får förklara?

Men samtidigt så blir det ju lite fel att jämföra med historiska data, kan ju faktiskt vara så att priserna gått upp markant p.g.a brist t.ex. (tänk minnen) - så man kommer nog inte undan det där med att sunt förnuft måste råda - men det verkar vara en bristvara..

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Då har vi samma utgångspunkt.. Just grafen tycker jag dock är väldigt missvisande - perfekt exempel med Ipad:en eftersom jag tittat just på den.

Om man tittar på samtliga prisändringar i listan så hittar man ingenstans ett pris som är lägre än 7696 kr - jag tror därför att grafen inkluderar just som du tror även felaktiga priser och demoprodukter.. Gäller för övrigt även 32 och 64 modellerna, ingenstans i deras listor hittar jag det som var lägsta pris enligt grafen? Man kanske borde lägga en buggrapport till prisjakt så de får förklara?

Men samtidigt så blir det ju lite fel att jämföra med historiska data, kan ju faktiskt vara så att priserna gått upp markant p.g.a brist t.ex. (tänk minnen) - så man kommer nog inte undan det där med att sunt förnuft måste råda - men det verkar vara en bristvara..

Ja, det där med grafen var konstigt. Känns som om det är en bugg.

Visst, sunt förnuft, men utan hjälpmedel som grafen blir det svårt att säga något om priset, eller hur? Det måste ändå vara bättre att använda sig av grafen än att kolla om en produkt, just vid detta tillfälle, är 10 % billigare i en butik än alla de andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Då har vi samma utgångspunkt.. Just grafen tycker jag dock är väldigt missvisande - perfekt exempel med Ipad:en eftersom jag tittat just på den.

Om man tittar på samtliga prisändringar i listan så hittar man ingenstans ett pris som är lägre än 7696 kr - jag tror därför att grafen inkluderar just som du tror även felaktiga priser och demoprodukter.. Gäller för övrigt även 32 och 64 modellerna, ingenstans i deras listor hittar jag det som var lägsta pris enligt grafen? Man kanske borde lägga en buggrapport till prisjakt så de får förklara?

Men samtidigt så blir det ju lite fel att jämföra med historiska data, kan ju faktiskt vara så att priserna gått upp markant p.g.a brist t.ex. (tänk minnen) - så man kommer nog inte undan det där med att sunt förnuft måste råda - men det verkar vara en bristvara..

Det som ofta händer (säger inte att det är så när det gäller iPad:en) är att en butik kör en kampanj på en vara under en begränsad tid och tar sedan bort produkten. Om / när de lägger upp produkten igen så kommer det att listas som "nytt pris". På så sätt behöver de inte skylta med att de har sålt produkten till ett lägre pris tidigare utan det är bara grafen som visar det. Har observerat det själv med flera produkter som jag själv har bevakat en längre tid.

Permalänk
Medlem

Ah det låter som en vettig förklaring. Men då är med andra ord grafen korrekt, åtminstone i det avseendet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp123:

Ah det låter som en vettig förklaring. Men då är med andra ord grafen korrekt, åtminstone i det avseendet.

Ja, grafen ska stämma (om det inte rör sig om felaktiga priser). Så vitt jag förstår det så ska "alternativa priser" dvs demo-ex och liknande inte finnas med i grafen.

Permalänk
Medlem

Antec Kühler H2O 1220 Gen 4 Liquid CPU Cooler / CDON

Beställde igår en sådan här igår på CDON. Men lite rabatter som man hittade så blev totalt priset: 646:-
Beställde samtidigt en Deathadder 2013 för 478:-

646:- för en sluten vattenkylning 240mm radiator tycker jag är ett väldigt bra pris, denna modellen går att byta ut fläktarna.
Och enligt tester så presterar den bra. Har beställt en sådan, byter så klart ut medföljande fläktarna till GT 1850.
Men blir att testa båda

TEST: http://www.bit-tech.net/hardware/cooling/2013/03/18/antec-k-h...

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mackansson:

Återigen, detta är verkligen inget fynd.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Seriöst, förstår inte folk att man inte ska diskutera i tipstråden? Borde fan ge ens månads avstängning pga att man inte kan läsa reglerna

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Jag håller med, om risken är 1 månad avstängning kommer nog en hel del tänka både en och två gånger innan dom postar i tråden, vilket behövs...

Sista inlägget i tråden nu var ett klassiskt inlägg som borde gjorts i denna tråd. Men trots medlemmar som varit här på Sweclockers i över 10 år så är det tydligen för svårt....

Permalänk
Medlem

Fått 5 mail idag eller något ifrån bara Tips, alla har varit massa meningslöst snack som ingen bryr sig om + 2 st GTX 780 som tagits bort typ 4 gånger nu sen igår.

Snart dags o sluta följa denna tråden alltså zzzz.

Permalänk
Medlem

Faktum är nog att man borde byta namn på den här tråden till "Diskussionstråden - Dagens fynd." Jag gick bara direkt på min mailnotifiering OM CITAT eftersom mitt inlägg från DISKUSSIONSTRÅDEN VAR CITERAT in i Dagens fynd! Då utgår man ju ifrån att det fortfarande är i diskussionstråden! (Inte minst när man läser på telefon/padda där trådarna för mig har samma namn p.g.a trunkerade subjects)

Alternativt så stoppar man citat från att användas utanför tråden de kommer ifrån.

Går det inte att ta bort möjligheten att överhuvudtaget göra annat än nya inlägg i Fynd-tråden? Det tar ju bort både möjligheten till såväl medvetna inlägg som misstag vilket skulle höja kvaliten avsevärt?

---

Skrivet av flipp123:

Apple iPad Air 4G 128GB
Nu hände det. EmpirioLive säger sig sälja den för 6869 kr inklusive skatt.

http://emporiolive.com/product_info.php?manufacturers_id=26&p...

Ta det rejält försiktigt med den butiken, priset är alldeles för bra. Läs omdömena:
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=9602

Mina 7202 inklusive frakt hos Electroworld igår känns fortfarande bra måste jag säga.

Om man försöker köpa produkten får man följande alternativ.
Shipping
Express Shipping 102kr SEK

Free Shipping
Free Shipping 845,942kr SEK

Intressant "free shipping"... Dessutom verkar de inte följa EUs distansköpsregler genom att ha restocking fees och liknande - sedan att det körs genom ett cypriotiskt holdingbolag av skatteskäl gör ju att jag blir illamående bara där.

Flyttat inlägg.
Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Inaktiv

Vad jag inte riktigt förstår är varför tipsen om GTX 780 inte får bli kvar när en liknande modell tipsades om för bara någon dag sedan för samma pris men från någon annan butik. Nu bryr jag mig egentligen inte alltför mycket om produkten men jag tycker ändå det ser lite underligt ut.

Permalänk
Medlem

Kommer det komma nåt fint erbjudande under Black Friday i någon butik inom landet eller är det mest utomlands tex amazon.co.uk man får titta då?

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

Någon som provat den där 4k LED-TV:n? IDG verkar ge den lite blandad kritik:

http://www.idg.se/2.1085/1.535403/andersson-led5062uhd-pvr--m...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

hehe jag tror vilseledde Henrico lite här. Ärligt misstag från hans sida.

Jag ville bara posta detta ev. fynd i fyndtråden samtidigt som jag citerade dig om det vi pratade om Och ja, butiken verkar minst sagt skum. Det kan absolut vara värt några hundringar till att få den från ElGiganten, men det är ju inte varje dag de säljer den så billigt tror jag.

Permalänk

Detta är inget fynd heller.. flertalbutiker med samma pris eller 300kr dyrare bara..

Visa signatur

Ryzen 5900x I Noctua NH-D14 I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Fractal Design Define R4 Svart I

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av anon5930:

Vad jag inte riktigt förstår är varför tipsen om GTX 780 inte får bli kvar när en liknande modell tipsades om för bara någon dag sedan för samma pris men från någon annan butik. Nu bryr jag mig egentligen inte alltför mycket om produkten men jag tycker ändå det ser lite underligt ut.

Om du menar priserna på 780 (och inte 780Ti som rensats friskt) så har det nog med att åsikterna om vad som platsar i tråden tyvärr går isär.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v2138&o=produkt_pris_in...

Ett GTX780 för 3995 är inget fynd, priserna ligger där och fluktuerar konstant. Om ett tidigare liknande tips inte tagits bort har det helt enkelt missats.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daemon:

Om du menar priserna på 780 (och inte 780Ti som rensats friskt) så har det nog med att åsikterna om vad som platsar i tråden tyvärr går isär.

Skrivet av ilstallione:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v2138&o=produkt_pris_in...

Ett GTX780 för 3995 är inget fynd, priserna ligger där och fluktuerar konstant. Om ett tidigare liknande tips inte tagits bort har det helt enkelt missats.

Okej, då förstår jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mSebbe:

Kommer det komma nåt fint erbjudande under Black Friday i någon butik inom landet eller är det mest utomlands tex amazon.co.uk man får titta då?

Än vet jag att Cdon kommer sälja ett eller flera spel till kraftigt nedsatt pris enligt dem själva, annars vet jag inte ännu!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

Webhallen och NetonNet har den för samma pris

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1577919

Fortfarande ett bra pris oavsett vilken butik man väljer att köpa den ifrån.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon har länkad denna tidigare men måste säga att det ser ut som en väldigt trevlig tv för en som är på jakt efter en ny, inget trams med "smart" vad jag kunde se.
http://www.youtube.com/watch?v=v73TczGh3iE

Permalänk
Avstängd

Slog till på en skärm, köpte den från Dustin, tack för tipset !

Permalänk
Medlem

Postar här istället.

Inet.se har ett (1) exemplar av EVGA GeForce GTX 680 Classified 4096MB +2 spel (värde 800kr)! som de säljer kraftigt reducerat för 3125 kr.
Glöm heller inte att EVGA har utökad garanti gällande deras produkter.
Bland annat kan man byta till tredjeparts-fläkt och räkna med att garantin täcker överklockning, brända komponenter och kondensatorer samt flashning av BIOS.

Allt som allt, en generös tillverkare, ett bra grafikkort till ett mycket bra pris.

http://www.inet.se/produkt/5409619/evga-geforce-gtx-680-class...

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av benja93:

En grej man kan tänka på är att man även får fri frakt vid köp över 500kr hos 24.se
Så 100kr rabatt+ fri frakt vid köp över 500kr med rabatten

Skrivet av matsca2m:

24.se
100 kr rabatt vid köp över 500 fram till 2013-12-31

Kod: 100krjulklapp

Jag passar på att tipsa om ännu en kod 24.se har; "frifrakt!" vilken självklart ger fri frakt på valfri vara/varor, inget lägsta belopp.
Känns onödigt att skräpa ner fyndtråden med ännu en post om 24 så skriver här.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni, kommer det komma fyndpriser på Ipad Air under julen?
Det är ju en ganska ny produkt och vet inte om man brukar rea ut nya Apple produkter något nämnvärt?

Vet inte om frågan hör hemma i denna tråd, i så fall är de bara o ta bort den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Vad tror ni, kommer det komma fyndpriser på Ipad Air under julen?

Vet inte, men har svårt att tänka mig några större sänkningar. Då kan det nog vara billigare under t.ex. Black Friday

http://www.idg.se/2.1085/1.535488/pa-fredag-sanker-apple-sina...

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Vad tror ni, kommer det komma fyndpriser på Ipad Air under julen?
Det är ju en ganska ny produkt och vet inte om man brukar rea ut nya Apple produkter något nämnvärt?

Brukar ju inte hagla med fynd på Appleprodukter tidigt i säljcykeln tyvärr. 10% som jag fick på Elektroworld i helgen på redan det lägsta priset på prisjakt tyckte jag var väldigt ovanligt.... Behöver du den idag så köp idag brukar vara min devis. Det blir alltid billigare längre fram - det är det enda man vet.

Skrivet av Aene:

Vet inte, men har svårt att tänka mig några större sänkningar. Då kan det nog vara billigare under t.ex. Black Friday

http://www.idg.se/2.1085/1.535488/pa-fredag-sanker-apple-sina...

Apples black friday-priser brukar ju dock tyvärr betyda att de hamnar på samma pris som andra butiker eftersom de kör det på sina listpriser..

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Håller tummarna på att dom rear ut itunes kort! Har gått o blivit en app-oholic på äldre dar.

Permalänk
Avstängd

Vilka tomtar på Sony..
http://www.sony.se/customise/vn-pro
Gratis uppgradering till från 128gb SSD och 4gb RAM till 256gb SSD och 8gb RAM vid köp av sony vaio.
Värde 2130:-

Det skulle löpa ut igår, därför man beställde 23.xx ;/

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!