Vilken / vilka titlar kommer du köpa först till PS4?

Permalänk

Vilken / vilka titlar kommer du köpa först till PS4?

Tja!

Såg denna tråd ang. spel till Xbox One och tänkte "vafan, måste ju komma en PS4-variant av den tråden".

Så vilken eller vilka titlar kommer du köpa först till PS4:a och varför?

Själv kommer jag köpa Assassins Creed 4 för att jag alltid gillat den spelserien (men bästa är imho Assassins Creed II & Assassins Creed Brotherhood, fastnade aldrig för AS3 men å andra sidan lirade jag det inte särskilt mycket) och Battlefield 4 för att jag faktiskt aldrig lirat BF mer än BF1942 och BF:Vietnamn.
Dock måste jag piska polarna och hävda min plats i rangordningen i kompisgänget (pushing on 30...) dvs. att putta ner dem på jorden

Edit: Ja just det, sen är två FPS för mig rent personligen trist, vill ha lite variation så att byta från BF4 till CoD:Ghosts skulle nog bli tröttsamt, bättre att ha "äventyr" och FPS dvs. AC4 och BF4.

Andra titlar senare blir:
CoD: Ghosts, verkar vara dåligt optimerat för PS4 i dagsläget, se länk.
Nu är det dock 1080p kontra 720p men problem verkar kvarstå. Låter det puttra lite till i patch-grytan på det spelet.
Killzone: Shadowfall kommer också lite senare, alltid gillar Killzone-spelen (iofs. bara lirat Killzone 3 men det gillade jag haha!). Dock aningen ljumma recensioner.

Sen är Destiny förhandsbokat och sen får vi se.

Edit: Ah, Watchdogs är såklart förhandsbokat med och Elder Scrolls Online.
Thief ser riktigt bra ut med och även The Order 1866.
GTA V när det nu utannonseras till PS4 kommer bli ett självklart köp med.

Så shoot, vad kommer ni köpa och varför? / TheSwede86

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kommer att ha Killzone mest för att jag får en killzone bundle samt att spelet såg intressant ut.
Madden NFL 25 ett måste då jag följer NFL varje söndag och skönt med ett fotbollslir som man får mangla ner sina motståndare utan att få rött kort
Need for speed Rivals får det bli förmodligen också är inte helt 100 på om jag ska köpa det direkt.

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xnet:

Kommer att ha Killzone mest för att jag får en killzone bundle samt att spelet såg intressant ut.
Madden NFL 25 ett måste då jag följer NFL varje söndag och skönt med ett fotbollslir som man får mangla ner sina motståndare utan att få rött kort
Need for speed Rivals får det bli förmodligen också är inte helt 100 på om jag ska köpa det direkt.

Det var som fan, ett till NFL fan här på swec Madden är en självklar releasetitel för mig.

OnT: Jag tror att mina releasespel blir: Madden 25, Fifa 14, Assassins creed 4, NFS rivals. Sen kan det mycket väl bli Killzone och NBA 2k också. Både AC4 och NFS har gått från att vara helt ointressanta för mig till att bli troliga direktköp. De ser båda ut att vara bra förbättringar mot sina föregångare.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Kommer nog vänta med att köpa PS4 tills Watchdogs kommer, ser sjukt lovande ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Det var som fan, ett till NFL fan här på swec Madden är en självklar releasetitel för mig.

OnT: Jag tror att mina releasespel blir: Madden 25, Fifa 14, Assassins creed 4, NFS rivals. Sen kan det mycket väl bli Killzone och NBA 2k också. Både AC4 och NFS har gått från att vara helt ointressanta för mig till att bli troliga direktköp. De ser båda ut att vara bra förbättringar mot sina föregångare.

Jo har följt NFL bra många år nu och är den enda sport jag följer på tvn.
Skicka ett PM med ditt playstation nick om du vill ha en madden vän att spela med/mot när tiden ges

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Permalänk
Medlem

har assassins creed black flag och killzone förhoppnings vis samma dag som ps4:an

Visa signatur

MerLox

Permalänk
Skrivet av Xnet:

/.../ killzone bundle /.../

Vad för bundle menar du, verkar inte hitta något förhandsbokningserbjudande etc. med Killzone Shadowfall?

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

Som andra, har förbokat men väntar till mars när de tunga titlarna dyker upp. PS3 har många bra titlar än som GT6.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwede86:

Vad för bundle menar du, verkar inte hitta något förhandsbokningserbjudande etc. med Killzone Shadowfall?

Killzone bundle hos ginza
Hade lite tur med den då dom la ut den den 8e nov och fick tipset på minhembio forumet och la min order akut och nu fått besked att jag får en levererad den 4e dec

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Köper antagligen PS4 i samband med nästa Uncharted.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Köpt FIFA 14 och Assassins Creed 4 redan som ligger och väntar på PS4an. Sen har man ju Resogun och Contrast för gratis nerladdning med. Har en kompis som är i USA nu och kommer hem om 1-2 veckor. Ska in på Wallmart åt mig och ta 2-3 spel för ~320:- st. Då dom är billiga så blir det NBA 2K14 och ett par till som jag inte bestämt mig för än.. Blir kanske bara 2. Väntar på bättre spel sen. Egentligen inga spel till release som jag känner nån wow-känsla inför.

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Medlem

Lite ovanligt i Sverige tror jag, men NBA2K14. Lirat 2k13, och 2k14 på current gen. Grafiken verkar ju vara det bästa på next gen ute nu iallafall.

Dock lär jag få spelet innan konsollen*suck*

Permalänk
Medlem

Det blir att skaffa FIFA 14, Madden NFL 25, Destiny (när det kommer ut) och möjligtvis också The Crew. Om NHL 14 hade kommit på nextgen hade man skaffat det också, men det blir att vänta tills NHL 15 kommer ut istället. Ifall GTA V kommer ut till PS4 så är ju det också ett måste trots att man redan har spelet på PS3.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Assasins Creed 4: Black flag och Resogun.

Kanske blir Killzone också men i övrigt så är det inte så många lanseringstitlar som intresserar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Lite ovanligt i Sverige tror jag, men NBA2K14. Lirat 2k13, och 2k14 på current gen. Grafiken verkar ju vara det bästa på next gen ute nu iallafall.

Dock lär jag få spelet innan konsollen*suck*

Kollar in spelet på YouTube just nu. Det ser ju grymt ut, men jag skulle vilja lära mig hur basket funkar samt hur man kontrollerar spelarna innan man skaffar spelet. Får väl bli att köra demot först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl90:

Kollar in spelet på YouTube just nu. Det ser ju grymt ut, men jag skulle vilja lära mig hur basket funkar samt hur man kontrollerar spelarna innan man skaffar spelet. Får väl bli att köra demot först.

Jag har kört NBA2k i några år nu och i början kommer du inte gilla spelet, det gjorde inte jag åtminstonde. Det är en rejäl inlärningskurva och man måste verkligen förstå sig på basket innan man kan bli bra på det.
Spelet är mycket mer simulation än vad t.ex. FIFA och NHL är, men även fast du känner för att ge upp i början så fortsätt lira, när man väl börjar få till det så är det fantastiskt belönande.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Jag har kört NBA2k i några år nu och i början kommer du inte gilla spelet, det gjorde inte jag åtminstonde. Det är en rejäl inlärningskurva och man måste verkligen förstå sig på basket innan man kan bli bra på det.
Spelet är mycket mer simulation än vad t.ex. FIFA och NHL är, men även fast du känner för att ge upp i början så fortsätt lira, när man väl börjar få till det så är det fantastiskt belönande.

Ok exakt vad gjorde du för att lära dig hur basket funkar? Lirade du bara spelet eller följde du NBA på TV och var på forum och sånt? Tidigare när jag började följa NFL för några år sedan så var det väldigt enkelt att förstå hur spelet funkar bara genom att titta på matchen. Då kan man ju undra om basket är detsamma eller om det är på samma svårighetsgrad som cricket i inlärningsprocessen.

Permalänk
Datavetare

Blir nog ingen PS4 innan InFamous: Second Son, gillade verkligen de två tidigare InFamous.

Men om Second Son verkar "meh" så blir det i alla fall bli köp när Uncharted dyker upp till PS4.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer