Min projektor har slutat att fungera InFocus X3

Permalänk

Min projektor har slutat att fungera InFocus X3

Hej, Jag skulle starta min projektor och börja kolla på en film för ca 6 månader sedan men märkte då att den inte kunde hitta min dator och min dator kunde inte hitta den, men en vecka innan det så funkade allt utmärkt. Vad är felet? Jag har testat både med nr 2 och 3 som ni ser här under, från nummer 2 har jag en adapter från den till dvi som jag alltid har kört med innan.

Vad tror ni att felet kan vara? Jag la upp detta sent eftersom jag inta har orkat eller tänkt på att lägga upp detta här. Därför gör jag det nu 6 månader senare. Stort tack för hjälpen!

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk

Har du testat med annan kabel? kolla om ingång 5 / 6 fungerar bara för att se. Om inte de heller går är det nog inte kabeln.

Permalänk
Skrivet av Ronaldino:

Har du testat med annan kabel? kolla om ingång 5 / 6 fungerar bara för att se. Om inte de heller går är det nog inte kabeln.

Just det glömde skriva att det funkar med mitt xbox 360 men inte datorn, så 6 funkar iaf

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk

Är det någon som vet varför det inte funkar? Jag har testat en massa gånger sedan detta inlägget men inget funkar. :/

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Rekordmedlem

Använder du någon annan bildvisare till datorn som kräver hdcp, dvs ansluts med hdmi? Koppla bort allt annat än projektorn och prova vad som händer om den är enda anslutna bildvisare.
Försöker du klona bilden och har fel format på signalen du skickar till projektorn ?
Ändrade du något annat i samband med att det blev problem ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Använder du någon annan bildvisare till datorn som kräver hdcp, dvs ansluts med hdmi? Koppla bort allt annat än projektorn och prova vad som händer om den är enda anslutna bildvisare.
Försöker du klona bilden och har fel format på signalen du skickar till projektorn ?
Ändrade du något annat i samband med att det blev problem ?

Ja min dator skärm men har testat med hdmi till min skärm och DVI. ( nu kör jag bara med DVI ) Jag har det men det funkar inte och det ända jag har ändrat på är mitt nya grafikkort mitt gtx 460 funkade med men inte mitt 7970 ghz. Det är det enda jag kan komma på men har även för mig att det inte funkade med mitt gtx 460 precis innan jag bytte.

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Rekordmedlem

Har du en lång kabel av "odefinierad kvalitet" eller har du nån som du vet är certifierad på den längd du använder ? kan du prova med en kort kabel ? ( max 3 m )
Eller tror jag fel om jag tror att du normalt har en rätt lång kabel till projektorn?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Har du en lång kabel av "odefinierad kvalitet" eller har du nån som du vet är certifierad på den längd du använder ? kan du prova med en kort kabel ? ( max 3 m )
Eller tror jag fel om jag tror att du normalt har en rätt lång kabel till projektorn?

Aa jag har en lång kabel som är ca 10m till nr 2 på bilden, den har funkat innan men funkar inte nu. Och jag har även testat med VGA:n men det vill inte

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Rekordmedlem

Den långa kabeln fungerar till xboxen ? eller har du inte provat det ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Den långa kabeln fungerar till xboxen ? eller har du inte provat det ?

Nepp kan inte köra DVI i xbox, men den gula video funkar fin fint

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Rekordmedlem

Fungerar något via M1 eller är det själva M1 ingången som lagt av ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Fungerar något via M1 eller är det själva M1 ingången som lagt av ?

Har inget att testa via den

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Rekordmedlem

Men du har ju anslutit den "nummer 2" via en adapter? ingången kan ju ha dött så det vore bra att testa den, det finns väl usb i den adapern också ? jag har inte nån hel Infocus igång hemma nu så jag kan kolla utan bara 2 demonterade reservdelsmaskiner och framförallt har jag inte nån adapter för den sitter på en proj som är igång men står hos en vän men det vore ju bra om du kunde testa dig fram till om M1 kontakten är död eller inte på nått sätt och usb är väl en variant det också även om det inte blir bild så borde du kunna styra den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Men du har ju anslutit den "nummer 2" via en adapter? ingången kan ju ha dött så det vore bra att testa den, det finns väl usb i den adapern också ? jag har inte nån hel Infocus igång hemma nu så jag kan kolla utan bara 2 demonterade reservdelsmaskiner och framförallt har jag inte nån adapter för den sitter på en proj som är igång men står hos en vän men det vore ju bra om du kunde testa dig fram till om M1 kontakten är död eller inte på nått sätt och usb är väl en variant det också även om det inte blir bild så borde du kunna styra den.

Japp, ska testa Nr1 men Nr2 adaptern jag har till DVI är det ingen USB på.

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Rekordmedlem

Försök testa med en kort garanterat fungerande dvi kabel, du har väl nån som går till monitorn som bara är typ 2 m ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Försök testa med en kort garanterat fungerande dvi kabel, du har väl nån som går till monitorn som bara är typ 2 m ?

Ja men det är inte dvi på projektorn se bilden. Det är någe annat har kört adapter innan

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Rekordmedlem

Projektorn har M1 interface, det var nog en gång i tiden tänkt som efterträdare till vanlig dvi och innehåller även usb, men ungefär samtidigt kom det andra interface som tagit den rollen som hdmi.
Men du måste väl ha nått kortare än 10 meters dvi kablage att prova med?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Projektorn har M1 interface, det var nog en gång i tiden tänkt som efterträdare till vanlig dvi och innehåller även usb, men ungefär samtidigt kom det andra interface som tagit den rollen som hdmi.
Men du måste väl ha nått kortare än 10 meters dvi kablage att prova med?

Ja jag har en 2m DVI men det spelar ingen roll om den inte passar?

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Rekordmedlem

Men du ha väl dvi -m1 adapter eller hur använder du 10m kabeln ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Men du ha väl dvi -m1 adapter eller hur använder du 10m kabeln ?

Den är m1 i ena änden och dvi i andra asså egentligen ingen adapter...

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Rekordmedlem

Du har alltså en 10 m lång sån kabel ? Jag har bara kört via normal (kort) adapter.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Du har alltså en 10 m lång sån kabel ? Jag har bara kört via normal (kort) adapter.

Japp, har funkat innan. Ok

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Rekordmedlem

Men du har ju bytt grafikkort sedan det fungerade, det skrev du i början av tråden, korten kan ju ha olika förmåga att hantera drivningen av en så lång kabel.
Det vore därför bra att prova med kortare kabel eller nått annat som driver 10m kabeln för att veta var problemet uppstått, ingången på projektorn, kabeln eller kanske drivförmågan hos grafikkortet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Men du har ju bytt grafikkort sedan det fungerade, det skrev du i början av tråden, korten kan ju ha olika förmåga att hantera drivningen av en så lång kabel.
Det vore därför bra att prova med kortare kabel eller nått annat som driver 10m kabeln för att veta var problemet uppstått, ingången på projektorn, kabeln eller kanske drivförmågan hos grafikkortet.

Jag har testat med 3st olika datorer, 2 st stationära och en bärbar har testat både med DVI och VGA på ena datorn, DVI på den andra och VGA på den bärbara men inget vill funka varken datorn eller den hittar något

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Rekordmedlem

Det låter som det är nått fel på ingångarna då om bara kompositen ger bild.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det låter som det är nått fel på ingångarna då om bara kompositen ger bild.

Ja jag trodde också tyvärr det men konstigt att det funkade och dagen efter inte. Varken VGA eller den där konstiga DVI:n funkar nu.

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-