Ny förstärkare till 2.1 högtalare och en hörlur

Permalänk
Medlem

Ny förstärkare till 2.1 högtalare och en hörlur

Jag är på jakt efter en förstärkare/DAC för att driva både mina XTZ 93.21 och 99W10.16 High Glossy samt mina hörlurar AKG k601. Kommer inte skaffa fler högtalare än 2.1 till datorn.

I början hade jag ett Asus Xonar Essence ST för att driva hörlurarna men det ljudkortet dog efter ett halvår. När man startade upp datorn så fick man aldrig det där "klicket". Jag skickade tillbaka ljudkortet och fick ett nytt men har aldrig kopplat in det nya.

Under den tiden så skaffade jag högtalarna och en Onkyo TX-NR509 reciver som jag anslutit med en optisk kabel. Har sedan dess bara använt recivern för både hörlurar och högtalare. Jag tycker det känns mycket bättre att ha en fysisk ratt för att justera volymen än att ändra i mjukvaran.

Nu vill jag rensa upp på mitt skrivbord, så recivern får flytta eftersom den tar så enormt mycket plats på skrivbordet.

  • Ska ta lite plats

  • Anslutas med USB eller TOSLINK

  • Fysisk ratt för att justera volym

  • Budget ungefär 3000 kr

Vad kan ni rekommendera?

Permalänk
Medlem

Hur stor stärkare snackar vi?
Ett tips sälj dina högtalare och din receiver och köp ett par aktiva högtalare för runt 3000kr istället och sen en kombinerad dac/försteg/hörlursförstärkare.

Permalänk
Inaktiv

LÄNK Xonar U7 Echelon Edition 7.1 USB Sound Card kan det va nått?