PS4 förbokning Webhallen

Permalänk
Medlem

Har inte fått nått mejl och bokat i maj så jag borde få...men kommer nog inte hämta ut den eftersom jag inte är intresserad av något av releasespelen (eller egentligen inget som är annonserat faktiskt, vill ha mer exclusives annars får det vara).

Permalänk
Medlem

Bokade min väldigt sent ( 17 oktober). Förhoppningsvis är det många som avbokar, eller att webbhallen får in tillräckligt så man inte behöver vänta tills nästa år iaf.

Vet inte vart som är bäst att boka annars. Tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Har inte fått nått mejl och bokat i maj så jag borde få...men kommer nog inte hämta ut den eftersom jag inte är intresserad av något av releasespelen (eller egentligen inget som är annonserat faktiskt, vill ha mer exclusives annars får det vara).

Jag tar gärna din bokning

Permalänk
Skrivet av fieskmask:

Förbokade min på Webhallen dagen efter E3 så borde vara en av dom första.

Beror nog på vilken E3 du menar.

Det har varit möjligt att förboka PS4 på Webhallen sedan 2011

Permalänk

Bokade i Maj och fick svaret från supporten att min bokning var säker
Dock är det skönt när man får mailet som säger officiellt att jag kommer få vackra PS4 på releasen!

Permalänk
Medlem

Så här i efterhand var det rätt korkat att inte förboka i sommras. Tänkte vänta tills priset gått ner lite och stabiliserat sig men med Webhallens policy så var det ju helt värdelöst.

Permalänk
Medlem

Webhallen paketerade sina i lördags. Ligger färdiga med kollinr och allt. På fredag smäller det!

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Skrivet av Gusminator:

Beror nog på vilken E3 du menar.

Det har varit möjligt att förboka PS4 på Webhallen sedan 2011

Say whaat?
Såg att det gick att boka dagen efter E3, har inte sett att den varit tillgänglig för flera år sedan

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av fieskmask:

Say whaat?
Såg att det gick att boka dagen efter E3, har inte sett att den varit tillgänglig för flera år sedan

Tror de uppdaterade produktsidan efter E3 och då fick den säkert nytt "upplagd" datum, jag bokade maj 2011 på Webhallen

Permalänk
Medlem

Avboka min maskin idag som jag förboka i februari, inga spel alls som lockar förutom AC4 som finns till PC. Blev i alla fall någon i kölistan som fick en

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk

Har mejlat Webhallen om en avbokning, men det kanske inte accepteras eftersom produkten redan har packats. Har länge funderat på en avbokning, men tänkte vänta till sista stund om man nu skulle vilja ha en i alla fall. Så visade det sig att de packade skiten en hel vecka i förväg, så nu kanske jag är låst.

Om någon stackare inte får någon till releasen, så finns det en i Uddevalla. Bara att höra av er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas Torsson:

Har mejlat Webhallen om en avbokning, men det kanske inte accepteras eftersom produkten redan har packats. Har länge funderat på en avbokning, men tänkte vänta till sista stund om man nu skulle vilja ha en i alla fall. Så visade det sig att de packade skiten en hel vecka i förväg, så nu kanske jag är låst.

Om någon stackare inte får någon till releasen, så finns det en i Uddevalla. Bara att höra av er.

Det är väl bara att skicka tillbaka den? Ångerrätt i 14dagar?

Permalänk

Måste man inte stå för frakten då?

Permalänk
Medlem

Nån som fick detta mail från Siba idag och beställt 22 juni?

Bästa kund,
Nu är det bara två dagar kvar till release av Play Stations nya konsol PS4.
Du som har förhandsbokat konsolen är naturligtvis lika ivrig och nyfiken på den som vi på Siba.
Vi blir därför ledsna när vi tvingas meddela att leveransen av PS4 är försenad. Det betyder att vi inte kommer att kunna leverera din konsol som utlovat.

Permalänk
Skrivet av Thomas Torsson:

Har mejlat Webhallen om en avbokning, men det kanske inte accepteras eftersom produkten redan har packats. Har länge funderat på en avbokning, men tänkte vänta till sista stund om man nu skulle vilja ha en i alla fall. Så visade det sig att de packade skiten en hel vecka i förväg, så nu kanske jag är låst.

Om någon stackare inte får någon till releasen, så finns det en i Uddevalla. Bara att höra av er.

Jag är erbjuden 600:- för min förbokning på webhallen så visst lär det väl finnas folk som är intresserade...

Permalänk
Medlem

Oj gick in på webhallen o kollade lite. o såg att dom har nu höjt priset på PS4 till 4390 kr ^^

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Medlem

Fick mail från webhallen precis

Goda nyheter för den som är extra spelsugen, vi vill härmed informera dig om att vi kommer hålla nattöppet för releasen av PS4 i Göteborg! Du kommer alltså kunna hämta din Playstation 4 på order *SNIP* redan från 00:00, istället för ordinarie öppningstid som är 10:00. Har du inte möjlighet att komma till vår nattöppning håller vi som vanligt din order i fyra dagar.

Tyvärr inga bussar hem så sent för min del så blir att man får hämta den på fredagen, men men blir en tidig dag hem.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

När gjorde du din beställning?
Jag har inte fått något mail, gjorde min beställning 7 mars hos webhallen.

Blir inga mer köp från webhallen om den 7:e inte räckte.

-Andreas

Permalänk
Medlem

Beställde dagen efter E3 när priset blev officielt för första gången, dvs 11 Juni i år, jag valde att hämta ut den i butik i Göteborg så varför jag fick mailet, har du köpt från annan butik / köpt online så har du nog inte fått det mailet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Beställde för upphämtning på Englundavägen i Solna.
Så förhoppningsvis har de inte skickat mailen ännu.
Meddelar hur det går imorgon.

-A

Permalänk
Medlem

Hej Onur ****,

Goda nyheter för den som är extra spelsugen, vi vill härmed informera dig om att vi kommer hålla nattöppet för releasen av PS4 i Stockholm, natten mot fredagen den 29/11!

Du kommer alltså kunna hämta din Playstation 4 på order 5****** redan från 00:00, istället för ordinarie öppningstid som är 10:00. Har du inte möjlighet att komma till vår nattöppning håller vi som vanligt din order i fyra dagar.

Varmt välkommen in önskar vi på Webhallen!

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk

När beställde du Onur?

-A

Permalänk
Webhallen
Skrivet av JustR3laxing:

När gjorde du din beställning?
Jag har inte fått något mail, gjorde min beställning 7 mars hos webhallen.

Blir inga mer köp från webhallen om den 7:e inte räckte.

-Andreas

7e mars ska utan tvekan räcka. Om du inte fått mail och inte kan se att din order är behandlad när du loggar in så bör du kontakta kundtjänst imorgon och fråga vad som händer.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gusminator:

Tror de uppdaterade produktsidan efter E3 och då fick den säkert nytt "upplagd" datum, jag bokade maj 2011 på Webhallen

Samma här, det verkar som de skickade idag så förhoppningsvis kommer den redan imorgon.

Permalänk
Medlem

Jag fick mail från webhallen idag, verkar som jag fick en release konsol ändå

Tillräckligt många som avbokat, eller så har de fått in fler än väntat, fick ett sånt där mail för ett par veckor sen att jag inte skulle få en på release dagen.

Min beställning gjordes den 20 aug.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av JustR3laxing:

När beställde du Onur?

-A

Det var ett bra tag sedan, kommer inte riktigt ihåg.. kanske maj/juni? Fick först ett mail att jag INTE kommer att få den till release men fick mail idag att jag faktiskt får den till release!

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Cove:

Tillräckligt många som avbokat, eller så har de fått in fler än väntat, fick ett sånt där mail för ett par veckor sen att jag inte skulle få en på release dagen.

Kombination.

Sen vet vi av erfarenhet att inte alla som bokat för att hämta i butik kommer att göra det och att vissa som beställt med postförskott inte kommer att hämta ut dem.
Så några dagar efter release kommer ytterligare en liten skvätt få maskiner (i samma köordning som råder förstås)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Har bokat för hämtning i Malmö butiken men ej fått mail om att det går att hämta under fredagen, jag bokade 21 februari! Är det verkligen så många bokade före mig i Malmö? Står dessutom fortfarande som under behandling under beställningar?

Någon som bokat för hämt i Malmö som fått mail?

Permalänk

Det här var trevligt att se igår
"Hej D,

Goda nyheter för den som är extra spelsugen, vi vill härmed informera dig om att vi kommer hålla nattöppet för releasen av PS4 i Stockholm, natten mot fredagen den 29/11!

Du kommer alltså kunna hämta din Playstation 4 på order XXXXXXXX redan från 00:00, istället för ordinarie öppningstid som är 10:00. Har du inte möjlighet att komma till vår nattöppning håller vi som vanligt din order i fyra dagar.

Varmt välkommen in önskar vi på Webhallen! "

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Jag fick mail från webhallen idag, verkar som jag fick en release konsol ändå

Tillräckligt många som avbokat, eller så har de fått in fler än väntat, fick ett sånt där mail för ett par veckor sen att jag inte skulle få en på release dagen.

Min beställning gjordes den 20 aug.

Och jag som beställde den 22:e, jag sitter nu och grämer mig varför jag inte bokade tidigare...