Söker något likt SimCity med mer militärt.

Permalänk

Söker något likt SimCity med mer militärt.

Åh jag har så tråkigt nu när jag blev singel... Battlefield 1942 i all ära men jag skulle vilja spela något mer jag kan sitta och bygga på en längre tid.
Bygga upp en stad. Kanske kriga lite. Fast inte som redalert att man ska panikbygga och rusa iväg krigare. Något mer långdraget.
(ja ni märker på mina titlar att jag inte alls är insatt i vad som finns i nutiden, hehe)

Vad har ni att föreslå?
(Får inte vara allt för tungt då datorn inte är den senaste)

Permalänk
Medlem

civilization. total war. europa universalis. crusader kings.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Company of heroes

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Minecraft med kompisar där ni bygger upp diverse redstone vapen och fästningar. Kriga sedan mot varandra!

Visa signatur

Fractal Design Define R3, i5 3570k, Be Quiet Dark Rock Pro 2, Gigabyte GTX 670 WFx3, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance 16gb, Fractal Design Tesla R2, Corsair Force GT 120gb, Seagate 1tb HDD, WD 1tb HDD

Permalänk
Hedersmedlem

Emperor: Rise of the middle kingdom http://en.wikipedia.org/wiki/Emperor:_Rise_of_the_Middle_King... och liknande spel kanske skulle falla i smaken?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Låter som du beskriver ett av "Anno" spelen för mig

Permalänk
Medlem

CIV 5 kan man försvinna in i några dagar...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

TVÅ spel! Anno Serien och/eller Age Of Empires. Age Of Empires är bland världens bästa spel liksom men Anno är helt ok det med däremot AOE Online är usel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av SamuelSvensson:

Låter som du beskriver ett av "Anno" spelen för mig

Kanske, jag köpte det senaste. Förstod inget och efter 2 dagar började jag fuska och sen var det ingen kul längre. Så kanske ska nämna att det inte får vara för svårt att förstå sig på.

Age of empires är trevligt. Men är väl inte tänkt att bygga i all evighet. Funderat på pröva online versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeltaMelta:

Kanske, jag köpte det senaste. Förstod inget och efter 2 dagar började jag fuska och sen var det ingen kul längre. Så kanske ska nämna att det inte får vara för svårt att förstå sig på.

Age of empires är trevligt. Men är väl inte tänkt att bygga i all evighet. Funderat på pröva online versionen.

Om du inte förstår Anno 2070 kommer du garanterat inte förstå AOE Online, Det kan jag lova dig =P
Men prova AOE II HD på Steam också om du vill, väldigt bra spel det med

Eller, Gör som jag vänta på AOE IV som aldrig verka komma =(

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

Är AOE 2 HD gratis att pröva i några dagar menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeltaMelta:

Åh jag har så tråkigt nu när jag blev singel... Battlefield 1942 i all ära men jag skulle vilja spela något mer jag kan sitta och bygga på en längre tid.
Bygga upp en stad. Kanske kriga lite. Fast inte som redalert att man ska panikbygga och rusa iväg krigare. Något mer långdraget.
(ja ni märker på mina titlar att jag inte alls är insatt i vad som finns i nutiden, hehe)

Vad har ni att föreslå?
(Får inte vara allt för tungt då datorn inte är den senaste)

Tropico 4 är riktigt kul spel

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeltaMelta:

Age of empires är trevligt. Men är väl inte tänkt att bygga i all evighet. Funderat på pröva online versionen.

Age of Empires Online lägger ned första juli nästa år, så det kanske inte är så kul att börja nu. Age of Empires II HD finns ju på Steam numera, och ser riktigt bra ut för att vara så gammalt.

EDIT: Det släpptes även en expansion för ca 2 veckor sedan till HD-versionen, vilket är smått otroligt med tanke på att spelet är över tio år gammalt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeltaMelta:

Är AOE 2 HD gratis att pröva i några dagar menar du?

Precis som personen ovan säger, AOE Online läggs ner dessutom tror jag om du spelar kommer du sluta gilla hela serien för gott då spelet enligt mig är usel dock AOE II HD är väldigt kul och bra för att vara så gammalt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

jag skulle satsa på stronghold: crusaders eller 2an (undvik 3an) dom är långsamma å du måste fixa en egen liten by med långa produktionsled men i slutändan handlar det ändå om bygga sig ett slott å belägra andras

Permalänk
Medlem

Tropico 4!

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Inaktiv

Vill du ha ett spel där du ska bygga upp något, men samtidigt tycker att Anno 2070 är för svårt så får du nog tänka om och faktiskt försöka förstå. Det är lite omständigt början då det inte är helt klart om hur man ska göra. Googla när du inte vet så går det nog bättre, för spelet är riktigt kul när det är igång. Minns jag rätt finns det även en chattfunktion ingame där man kan bjuda in folk för att hjälpa till, testa det.

Permalänk
Medlem

Har du testat Settlers-serien? Kanske lite mycket micromanagement efter ett tag, men jag tycker det är rätt trevlig "fart" på det. Tropico 4 är väl lite mersamhällsbyggande än krig? Iofs är väl inte Settlers så mycket bättre , men lite mer krigande kan man ju göra i alla fall.

Det finns även som någon form av gratis onlinespel...

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzzz:

jag skulle satsa på stronghold: crusaders eller 2an (undvik 3an) dom är långsamma å du måste fixa en egen liten by med långa produktionsled men i slutändan handlar det ändå om bygga sig ett slott å belägra andras

Extremt roligt spel! Har suttit i många timmar och försökt bygga det perfekta slottet. Minns ekonomiläget i ettan när man skulle bygga den dära gigantiska staden. Man skulle ha 400 invånare, 50% ska vara välsignade, alla ska ha tillgång till parker och 75% ska vara berusade Underbart spel.

Skrivet av giplet:

Emperor: Rise of the middle kingdom http://en.wikipedia.org/wiki/Emperor:_Rise_of_the_Middle_King... och liknande spel kanske skulle falla i smaken?

Emperor är även det ett riktigt bra spel, minns att jag spelade Dawn of the Moder World (eller vad det nu hette) väldigt ofta får några år sedan.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM