Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Blir nog en hel del mail till er idag skulle jag tro.

Någon som fått mail från webhallen än med bekräftelse? Har inte själv fått det och bokade 2013-06-11 så hoppet lever!

Jag bokade samma dag, och har ej fått mail heller.
Mailade kundtjänst igår kväll och kollade i alla fall, så borde väl få svar nån gång under dagen hoppas jag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Om din konsol redan nu står som "Behandlad" så kan du vara 99,999% säker på att du får din konsol från den första inkommande batchen.

Skall ringa kundtjänst men antar att det ser annorlunda ut för oss som hämtar i butik? Ordern blir väl bara "Behandlad" när man kan hämta upp den och det är ju inte den 29e än. Tänkte om ni ville lägga till den informationen

Edit - Verkar inte vara den ende som ringer Kundtjänsttelefonen är överbelastad.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buffi:

Jag bokade samma dag, och har ej fått mail heller.
Mailade kundtjänst igår kväll och kollade i alla fall, så borde väl få svar nån gång under dagen hoppas jag...

Gissar att min order inte ligger som behandlad eftersom att den ska hämtas i butik. Hur ser det ut för dig? Ska du också hämta i butik?

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk

Vilka ska köa på Torsdag?
Tror jag kommer vara på plats runt 18.00 med min stol och en kopp kaffe.
Hoppas att det inte blir för kallt!

Permalänk
Avstängd

Hur är det med kontroller och PS4 kamera i butikerna, är dessa i överflöd, eller kommer ven dom vara begränsade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arthan:

Bra inlägg! Hur kommer det sig att kundtjänst inte kan svara på vilken plats i kön man har? Vore skönt att ha någorlunda uppfattning om detta inför december leveransen, så man vet om man ska ha lite is i magen eller lägga ner tid/pengar på att försöka fixa på annat håll.

Keep up the good work!

Jag mailade också ett tag sedan och frågade hur jag låg till i kön, supporten sa att jag skulle återkomma en dryg vecka efter launch och sedan se då.

Jag bokade väldigt sent men jag tror det är väldigt många som förbokat bara för att, och sedan inte kommer att köpa konsollen. Så förhoppningsvis har jag min innan 2014 iaf.

Permalänk
Medlem

Nu fick jag svar av kundtjänst. Bara att komma förbi på fredag och hämta

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Webhallen
Skrivet av bakemonster:

Hur är det med kontroller och PS4 kamera i butikerna, är dessa i överflöd, eller kommer ven dom vara begränsade?

Handkontroller ser faktiskt lite begränsat ut, speciellt i andra färger än svart.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Jag mailade också ett tag sedan och frågade hur jag låg till i kön, supporten sa att jag skulle återkomma en dryg vecka efter launch och sedan se då.

Jag bokade väldigt sent men jag tror det är väldigt många som förbokat bara för att, och sedan inte kommer att köpa konsollen. Så förhoppningsvis har jag min innan 2014 iaf.

Jag fick precis samma svar. När bokade du? Jag bokade 22:a augusti så hoppas på att få ta del av leveransen som kommer i december.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Gissar att min order inte ligger som behandlad eftersom att den ska hämtas i butik. Hur ser det ut för dig? Ska du också hämta i butik?

Min står inte heller som Behandlad men kom också fram till K-tjänst på telefon och de gav mig ett lika glädjande besked som du fick

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Hej Webhallen! Snälla, ta med några konsoler till Dreamhack! Jag vet att ni kan
Jag och några till vill köpa hos er där!

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

När får ni in de första bundlepaketen?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av skooglund:

Hej Webhallen! Snälla, ta med några konsoler till Dreamhack! Jag vet att ni kan
Jag och några till vill köpa hos er där!

Alla konsoler är redan uppbokade så det går ju inte tyvärr.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Viceroy:

När får ni in de första bundlepaketen?

I Sverige kommer det att dröja, Nordisk Film som är generalagent har valt att satsa på lösa konsoler nu när de är så få tillgängliga.
Genom att göra det fick de proportionerligt fler konsoler än vad de fått om de också tagit in bundlingarna direkt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Ni lär ha lite tryck på telefonerna.
Placerad i kö, väntat i 20 minuter just nu

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk

Hej, om man vill byta ut hårddisken i playstation 4 ryker garantin då?

Permalänk
Medlem

när ska folk som har bokat få reda på om det är Standard eller Day One edition? och varför tar det så lång tid för er att få in dom?

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

i Sverige kommer det att dröja, Nordisk Film som är generalagent har valt att satsa på lösa konsoler nu när de är så få tillgängliga.

Som för övrigt ägs av Sony!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mangorajaa:

Hej, om man vill byta ut hårddisken i playstation 4 ryker garantin då?

Nejdå, det är helt ok att byta. Men man bör spara originalhårddisken så att man kan sätta tillbaka den om man behöver utnyttja garantin.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Rugbyspelaren:

Som för övrigt ägs av Sony!

Njae, Nordisk Film ägs av Egmont.
Där har ett exklusivitetsavtal med Sony om att distribuera Playstation i Sverige men de ägs inte på något sätt av dem.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Njae, Nordisk Film ägs av Egmont.
Där har ett exklusivitetsavtal med Sony om att distribuera Playstation i Sverige men de ägs inte på något sätt av dem.

Aha, my bad

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Tizi:

när ska folk som har bokat få reda på om det är Standard eller Day One edition? och varför tar det så lång tid för er att få in dom?

Den som heter Day One är Day One.

Att det tar tid är för att den inte är officiellt lanserad i Sverige.
Så EU-versionen på sidan är basenheter vi kommer att importera från andra europeiska länder. Men precis som med Playstation så råder det brist på konsoler trots att Microsoft påstod att det inte skulle vara så. Med andra ord har det visat sig lite svårare än väntat att få tag på några.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Den som heter Day One är Day One.
Den som heter EU på siten lär med största sannolikhet också vara Day One men vi kan inte lova det. Det kan också hända att det kommer in blandat.

Att det tar tid är för att den inte är officiellt lanserad i Sverige.
Så EU-versionen på sidan är basenheter vi kommer att importera från andra europeiska länder. Men precis som med Playstation så råder det brist på konsoler trots att Microsoft påstod att det inte skulle vara så. Med andra ord har det visat sig lite svårare än väntat att få tag på några.

Så du menar att den vanliga "svenska" fortfarande kommer vara Day One edition trotts att den officiella day one är över?

Permalänk
Medlem

Gamestop på Ingelsta Köpcentrum i norrköping har 2 st konsolor till övers som finns kvar! om nån bor i närheten. de har 27 st och har 25 bokningar bara..känner han som jobba där..va där senast idag!

Permalänk
Medlem

Varför står det 3989:- i sökrutan men 4390:- om man klickar in till själva produktsidan? Sökord playstation 4.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av coopish:

Varför står det 3989:- i sökrutan men 4390:- om man klickar in till själva produktsidan? Sökord playstation 4.

Det tar upp till 12 timmar innan priset i sökrutan indexeras om vid en prisförändring.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Rugbyspelaren:

Så du menar att den vanliga "svenska" fortfarande kommer vara Day One edition trotts att den officiella day one är över?

Day One är inte över eftersom Day One inte inträffat i Sverige, så att säga.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Vi som har bokat en xbox one eu edition kommer inte får den på fredag ?

Permalänk
Medlem

Har fått Kolli-id till posten så det känns bra

/m

Visa signatur

/m
Core i7 920@3,9Ghz|12GB|Rampage III Formula|Corsair H80|>1TB|GTX 570Ti|Antec P182|Corsair TX850M
Core i7 4770K @4,2Ghz|16GB|Sabertooth Z87|Corsair H100i|>5TB|GTX 770|Corsair 800D|Corsair TX850M

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Day One är inte över eftersom Day One inte inträffat i Sverige, så att säga.

Du gjorde precis min dag betydligt bättre! (boka min hos er 2013-05-21 20:47, så är inte direkt orolig som de flesta här inne )