Permalänk
Medlem

Uppdatera Bios

Hej jag har byggt en ny dator för ca 3 månader sen men har aldrig uppdaterat BIOS bara drivrutinerna till moderkortet, Jag har en (ASrock z77 extreme) 4. Bios versionen som jag har nu är 2.70 och den nya är 2.90. ska man uppdatera då. jag har kollan runt på nätet visa säger att man inte ska och andra att man borde göra det. Jag har inte haft några problem med datorn jag har kunnat spela alla spel. men sen jag köpte battlefield 4 så fryser skärmen och spelet kraschar. jag har uppdaterat min Grafik kort till de senaste drivrutinerna, jag har en gigabyte 7970.

Så jag undra om det kan bero på min Bios version.

http://www.asrock.com/mb/Intel/Z77%20Extreme4/?cat=Download&o...

Permalänk
Medlem

Tänk på att du kan göra ditt moderkort obrukbart om uppdateringen misslyckas.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Det brukar bara vara rekommenderat att uppdatera BIOS ifall man har problem eller en ny processor som kräver ett nyare BIOS.

De nya BIOS-versionerna till ditt moderkort nämner inget om att fixa problem med grafikkort.
Just BF4 är det ganska många som har haft diverse problem med, så jag tycker det låter troligt att det är spelet som är problemet, då du dessutom kunnat spela dina andra spel utan samma problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moe132:

Hej jag har byggt en ny dator för ca 3 månader sen men har aldrig uppdaterat BIOS bara drivrutinerna till moderkortet, Jag har en (ASrock z77 extreme) 4. Bios versionen som jag har nu är 2.70 och den nya är 2.90. ska man uppdatera då. jag har kollan runt på nätet visa säger att man inte ska och andra att man borde göra det. Jag har inte haft några problem med datorn jag har kunnat spela alla spel. men sen jag köpte battlefield 4 så fryser skärmen och spelet kraschar. jag har uppdaterat min Grafik kort till de senaste drivrutinerna, jag har en gigabyte 7970.

Så jag undra om det kan bero på min Bios version.

http://www.asrock.com/mb/Intel/Z77%20Extreme4/?cat=Download&o...

Det är inte ditt BIOS fel. Du behöver inte uppdatera ditt BIOS förrän du stöter på inkompatibilitet, vilket du uppenbarligen inte gjort än.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren med då uppdaterar jag inte Bios. Jag har kunnat spela Battelfield 3 utan problem då är det Battlefield 4 problemet