Permalänk
Medlem

24 Pin kabeln vill inte haka fast

24 Pin kabeln vill alltså inte sätta sig ända ned på moderkortet, hur hårt jag än trycker. Jag stoppade ett finger bakom moderkortet och tryckte medan jag lyfte upp haken.

Den har suttit så här under 2 månader nu och det har fungerat perfekt men nu märkte jag att 8 pinnaren till cpun hakade fast sig perfekt så jag började undra. Jag har försökt "wigglea" den in lite försiktigt medan haken lyftes upp men det fungerar inte heller. Är det verkligen nödvändigt då? Jag har ju suttit så här i ett par månader nu. Den lilla OCD jag har inom mig har svårt att lämna den så där när jag nu är medveten om det.

Tack i förväg för svar!

Mobo: MSI Z87-G45
PSU: Corsair RM 750W

UPDATE: Det gick bra, tack allihopa för hjälpen!

Permalänk

Dom kan vara väldigt sega ibland Men dom ska alltid fullt i. Va inte rädd att ta i lite. Håll emot med ett finger eller något och tryck medans du "wigglear" den fram och tillbaka

Om du nån gång har försökt plocka ut alla sladdar ur ett nätagg så vet du att dom kan sitta som betong! Somsagt, var inte rädd att ta i lite, men med någon form av måtta såklart. Men börja med att dra ut den helt och kolla så allt ser rätt du i kontakten

Permalänk
Medlem

Förutsatt att datorn står still spelar det liten roll om 24pin kontakten verkligen sitter som sten eller inte. Råkar du däremot sparka till eller råka puffa datorn lite finns en pytteliten risk att strömmen bryter mitt medan man skriver hemmatentan, precis skrivit klart personligt brev för en jobbansökan, förlorar LoL-matchen eller är på sista heroic mode bossen i WoW

Rekommenderar ej att limma! Det brukar vara svårt att få på 24pin kontakten. Jag hade provat att låna en kort förlängning till 24pinen och se om den passade bättre. moderkorten är lite av industristandard så det är rätt liten risk att den varierar särskilt mycket.

Visa signatur

Gaming: CPU: 2600k@4.4GHz GPU: ASUS GTX780 RAM: 16GB HDD: SSD+Lagring Chassi: Fractal Define R4
Kamera: Nikon D600 Wide: 14-24/2.8 Normal: 24-70/2.8 Tele: 70-200/2.8
Övrigt: League of Legends > Cosplayer > Fotograf > IT-Tekniker > pryl***

Permalänk
Medlem
Skrivet av kolocho1:

24 Pin kabeln vill alltså inte sätta sig ända ned på moderkortet, hur hårt jag än trycker. Jag stoppade ett finger bakom moderkortet och tryckte medan jag lyfte upp haken.

http://i795.photobucket.com/albums/yy233/KonaitouQ1/20131127_...

http://i795.photobucket.com/albums/yy233/KonaitouQ1/20131127_...

Den har suttit så här under 2 månader nu och det har fungerat perfekt men nu märkte jag att 8 pinnaren till cpun hakade fast sig perfekt så jag började undra. Jag har försökt "wigglea" den in lite försiktigt medan haken lyftes upp men det fungerar inte heller. Är det verkligen nödvändigt då? Jag har ju suttit så här i ett par månader nu. Den lilla OCD jag har inom mig har svårt att lämna den så där när jag nu är medveten om det.

Tack i förväg för svar!

Mobo: MSI Z87-G45
PSU: Corsair RM 750W

Vänta bara tills du ska plocka isär det då lär du vara både svettig och frustrerad. Hade en Molex som jag var tvingen att bända loss med en skruvmejsel...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Min 24-pin var också trög som satan att få i med samma nätagg, kanske något skumt med deras kontakter?

Fick iallafall i min efter att ha svettats lite

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt för att jag bumpar en gammal tråd men jag har exakt samma problem (tråd: http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...).
Mitt moderkort är Z97-G45 och nätaggregatet är Corsair 750W RM (samma som trådskaparen).

Har någon lyckats komma på en lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvar:

Ber om ursäkt för att jag bumpar en gammal tråd men jag har exakt samma problem.
Mitt moderkort är Z97-G45 och nätaggregatet är Corsair 750W RM (samma som trådskaparen).

Har någon lyckats komma på en lösning?

våld!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Haha, hade du samma PSU och MOBO som trådskaparen eller är det informationen i din signatur som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvar:

Haha, hade du samma PSU och MOBO som trådskaparen eller är det informationen i din signatur som gäller?

Hade samma psu som dig med mobo i sign, det var helt enkelt bara att pressa lite och vicka på kabeln samtidigt!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-