Julpynta SweClockers logotyp 2013

Permalänk
Skrivet av checkthisout:

Så allting måste göras för "hand", kan inte ta något från google även om bilden är "free to use"?

Väldigt rolig tävling förövrigt från Sweclockers
Tack!

Precis, inga bilder får användas även om de är fria.
Det är din kreativa sida som ska få arbeta.

Visa signatur

Libera et impera
Acerbus et ingens
Per angusta ad augusta

Permalänk
Skrivet av Scurq:

Jag tror att allting måste göras från grunden, från scratch! Annars är det bara att ta snygga bilder från google och krympa, alltså ingen utmaning.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av unrealpat:

Precis, inga bilder får användas även om de är fria.
Det är din kreativa sida som ska få arbeta.

Okej, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scurq:

Mitt första bidrag blir en vinterlogotyp, julgrejerna kommer senare, ska börja direkt!
EDIT: Uppdateringar har skett.

http://imageshack.us/a/img27/1631/2s8w.png
494x55
http://imageshack.us/a/img27/2230/ejpf.png
990x110 (Klicka på bilden för helbild)
På sidan:

Instresserad av detaljrikedom?

Bevis:

Äldre versioner:

Värt att nämna är att allting är gjort från scratch på GIMP 2.8, alltså inte photoshop. Man behöver verkligen inte photoshop för att delta!

Bäst hittils utan tvekan. Riktigt snyggt!

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Work in progress ^^

*Update*

*Update*

Bevis

Hur det skulle se ut på hemsidan.

Dold text

Kan ta imot tips om någon har åsikter men inte har något bidrag skälv ^^

Permalänk

Hur laddar jag upp png bilden!

Hej ja jag är väl inte särskillt bra på forum poster! så ville bara fråga hur jag nu när jag gjort mitt bidrag skickar upp en png bild? tacksam för svar hade
// anton

Permalänk
Medlem

Jag skulle läsa igenom artikeln och reglerna http://www.sweclockers.com/tavling/122-julpynta-sweclockers-l... ^^ De borde ge svar på de flesta frågorna =D

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av porkins454:

Hej ja jag är väl inte särskillt bra på forum poster! så ville bara fråga hur jag nu när jag gjort mitt bidrag skickar upp en png bild? tacksam för svar hade
// anton

Det du kan göra är att ladda upp den här http://forumbilder.se/

Sen så tar du en länk och lägger den "här" i texten du skriver så klickar du på "posta Snabbsvar" obs att inte ladda upp en hel bild på 3000x2000 något. för det tar för lång tid att ladda så skala ner den lite som de andra har gjort
Hoppas du fick svar på frågan din!

Permalänk

Mitt bidrag!

så här är då mitt bidrag! hoppas klart att man kommer iaf in hos finalisterna men kan inte hoppas för mycket, har sett endel som passar bra mycket bättre än min Lycka till

Along the way:

Gjord mestadels i free to use 3d programvaran blender!
och lite småeffekter i photoshop!

allt i mitt bidrag är 100% Gjort av mig!

några tidiga renderingar av bilden! hade några tidigare ideer men bytte då jag inte ville göra som alla andra!
Hoppas ni gilla den och konstruktiv kritisism välkomnas gladeligen!

Permalänk

tack

Skrivet av anon186265:

Det du kan göra är att ladda upp den här http://forumbilder.se/

Sen så tar du en länk och lägger den "här" i texten du skriver så klickar du på "posta Snabbsvar" obs att inte ladda upp en hel bild på 3000x2000 något. för det tar för lång tid att ladda så skala ner den lite som de andra har gjort
Hoppas du fick svar på frågan din!

Ja tusen tack, som du kanske ser så lyckades jag tillslut!
Fungerade inte med transparensen på sidan du uppgav, men använde imgur istället! tack för svaret o tipset

Permalänk
Medlem

Mitt Bidrag!

Hejsan alla Sweclockare! Knappt lönt att man laddar upp sitt, såg riktigt fina bilder i tråden. Lite tids fördriv var detta iallafall, har jobbar ungefär 3dagar på bilden så det har varit kul!

Lycka till alla och God jul trevlig helg!

Glömde att säga bakgrunden är gjort med en paintbrush

*notera detta är efterhands material, gjorda fort för att bevisa allt är från grunden och inga click and paste bilder (slarvigt gjorda efterhands ritat)

Dold text
Permalänk
Visa signatur

i5 9600K | Artic Freezer 33 | Asus z390 Prime | RX480 OC+8GB | Corsair 3200Mhz 2x8GB DDR4 | Corsair GS 600Watt | NZXT H510 | 500GB M.2 Samsung 970 | 250GB Samsung EVO SSD | WD HDD 500GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av porkins454:

Ja tusen tack, som du kanske ser så lyckades jag tillslut!
Fungerade inte med transparensen på sidan du uppgav, men använde imgur istället! tack för svaret o tipset

Skulle aldrig sakt något din är bra

Permalänk
Skrivet av anon186265:

Skulle aldrig sakt något din är bra

hahaha x)
tack ska du ha!

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag

Dold text
Dold text
Dold text

3D gjorde jag med hjälp av Photoshop CS6 resten med Photoshop CS5
(undrar om nån märkte tomtemössan )

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

Här kommer 2 bidrag utav mig, tyvärr hann jag inte lägga ner mer tid på dem, eftersom man fick agera flytthjälp åt bror min. och en hektisk månad.

Bidrag 1:

Birdag 2:

(Tänkte att man kan få en logga som är väldigt julaktig av sig utan en massa pynt, simpel och stilig!)

Bevis:

http://i.imgur.com/eRemLYr.jpg
http://i.imgur.com/9Q0NP4z.jpg
Jag har gjort allt med min Wacom intous3 A4, då jag ritar en hel del, så tänkte jag att det skulle bli smidigast om jag gjorde så till denna logga också, ritade snön med svart pensel, sen färgade mina "snöfläckar" helt svart, och låste pixlarna i lagret och bytte bara färget.
Snöflingan är gjord på precis samma vis, den är ritad med min tabletpenna och sen bara bytt med färger. (även det lilla pepparkakshjärtat

Dold text

Hur det skulle se ut på hemsidan:

Permalänk

En liten fråga, om jag fotar en bild själv på något JAG har bakat eller lagat själv, kan jag använda den bilden som en textur eller är det inte tillåtet?

Visa signatur

5900X | RTX 3090 | NR200P

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av baguette_2:

En liten fråga, om jag fotar en bild själv på något JAG har bakat eller lagat själv, kan jag använda den bilden som en textur eller är det inte tillåtet?

Det går bra, men du får vara beredd att bevisa på att du tagit bilden, exempelvis genom att ta en extra bild när du håller upp en lapp på ditt användarnamn eller liknande. Tyvärr måste vi vidta en del säkerhetsåtgärder för att undvika fusk.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Sweclockers logo 2013

Själva logon

Steg för steg hur jag gjorde det

Så här ser det ut på sidan

Har gjort allting från grunden och GOD JUL

Permalänk

Här kommer mitt lilla försök till slut, herre gud vad mycket fint det tillkommet sedan jag sist besökte tråden
Bistår med .psd fil nedan så alla konspirationsteorister samt redaktionen kan dissikera mitt mästerverk.

.PSD-fil

Dold text
Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Snälla hjälp!

Det står föf mig att max-upplösningen är 1x1 pixlar för att ladda upp bilderna! Snälla hjälp mig, jag vill gärna hinna delta med mitt bidrag.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

RyZen 5700x, MSI B350 Mortar, 16gb corsair LTX, GPU 7800xt

Permalänk

Ingen titel

Sådär, det får duga. Jag hade tänkt ha en tomtehand som stack upp ur isen, men det misslyckades. Det fick bli medarna från släden istället.

Stor:

På hemsidan:

Arbetsprocess:

Permalänk

Pixelerat litet försök :)

Här är mitt lilla bidrag. Jag vet inte varför men jag gjorde den lågupplöst, men det blev ändå ganska bra. Bara lite enkelt gjort i gimp.

Först versionen:

Andra: Lade till att det snöade och en bakgrundsfärg.

Tredje och sista: Lade till lite snö på marken.

Jag fick reda på tävlingen igår mitt i natten, och jag hade inte mycket tid idag, så jag hann inte sitta med det så länge. Jag hann tyvärr heller inte testa hur den såg ut inne på hemsidan.

Hoppas ni gillar den

Permalänk
Medlem

Mitt tredje och sista bidrag

2952x330:

492x55:

Hur den skulle se ut på Sweclockers.com :

Min andra verision av den:
2952x330:

492x55:

Hur den skulle se ut på Sweclockers.com:

Dold text
Visa signatur

Chassi: Bitfenix Prodigy M Mobo: Gigabyte Z97mx Gaming 5 PSU: 600w Be Quiet! CPU: Intel Core i7 4790k @ 4.4ghz RAM: 16gb Corsair vengeance 1600mhz GPU: Asus Radeon R9 290x 4gb SSD: Samsung 840 Basic 250gb HDD: Western Digital Caviar Red 2TB Speakers: Audioengine A5+ Headphones: Audio Technica ATH-M50 Tablet: iPad 4 32gb DigitalTablet: Wacom Intuos Pen And Touch Medium

Permalänk

Här kommer min:

Bevis:

Dold text
Permalänk
Medlem

Mitt bidrag

Finns inte så mycket att säga om processen, bilden nedanför förklarar det mesta. Bakgrunden (himmelen) kommer från en bild jag gjort tidigare och som ligger på min deviantART om det är bevis nog

Visa signatur

No trees were harmed in the posting of this message - however, a large number of electrons were slightly inconvenienced.

Permalänk
Medlem

Mitt Bidrag!

Här är mitt lilla bidrag!

Bevis.

Några bilder från skapandet i photoshop.

Dold text
Permalänk

Bidrag

Bidrag 1:

Bidrag 2:

Bidrag 3:

Bidrag 4:

Idé som inte funka för att det inte gick att få snygg i det angivna förhållandet mellan pixlar:

Bevis:

Permalänk
Medlem

Mitt Bidrag

Nu har jag tillslut laddat upp mitt bidrag till tävlingen

Det skulle vara kul om någon tyckte om mitt bidrag men jag är mest med i tävlingen för att det är kul att leka med Blender som jag har gjort bilden i.

Så här är mitt färdiga bidrag:

Här är också några bilder från när jag gjorde bilden:

Sammt hur det kommer att se ut på hemsidan:

Permalänk

Hej igen, Roligt att se att Sweclockers kör igång en tävling igen i år, roligt med alla fina bidrag och kommer att bli svårt att välja vilken jag ska rösta på, om mina favoriter kommer med i röstningen då. Ok här kommer mitt bidrag, som sagt gjort allting själv behöver inte fuska även om man inte är så bra så kan man ju rita lite gran i alla fall.

Ni får alla ha en god Jul och må de bästa bidraget vinna i år.

Option 1

Option 2

Option 3

På sidan

Under arbetet

är är min deviant art sida, om de behövs som bevis att jag inte tagit något av någon annan.
http://simonsaysbaka.deviantart.com/gallery/

Dold text