Problem att ta emot icke iMessage SMS

Permalänk

Problem att ta emot icke iMessage SMS

Det verkar som jag inte kan ta emot vanliga sms längre. Folk som skickar sms till mig kommer inte fram förrän jag har wifi/3g mottagning. Förut har jag för mig att man kunde motta dem som vanligt, alltså utan som iMessage, men verkar inte gå längre. Är detta någon inställning man kan ändra på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiasko1983:

Det verkar som jag inte kan ta emot vanliga sms längre. Folk som skickar sms till mig kommer inte fram förrän jag har wifi/3g mottagning. Förut har jag för mig att man kunde motta dem som vanligt, alltså utan som iMessage, men verkar inte gå längre. Är detta någon inställning man kan ändra på?

Sändaren måste ställa in att skicka som textmeddelande om iMessage misslyckas, det är ingen inställning du kan ändra på (förutom att stänga av iMessage då, men har du en annan iOS/OS X-pryl med iMessage aktiverat så kommer det bara levereras dit. Dock tror jag att om man skickat ett iMessage och det inte kommit fram inom någon timme så byter iOS automatiskt över till ett vanligt SMS, men det är jag inte helt säker på.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Har samma problem faktiskt vilket är ganska irriterande får mig att inte vilja använda imessage.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"