Permalänk
Medlem

Hjälp med TV och Utrustning

Jag ska snart flytta och hade då tänkt köpa ny TV med nödvändig utrustning. Nödvändig utrustning för mig är bra Ljud och väggfäste. Kanske någonting mer?
Jag vet nästan ingenting om TV, men det jag har snappat upp är att Hz spelar ganska stor roll när det ska "flyta på" bra?

Teven ska sitta på en vägg där jag kommer sitta ungefär 2,5 - 3 Meter ifrån. Prislappen ska ligga under 10 000 Kr.
Ljudet, vill ha ett bra 5.1 ljud, med kraftig bas. Vet inte om det gå, men det får max kosta kring 5000 kr.

Sen vet jag inte om det är mer saker som behövs för att få en bra film upplevelse, kom gärna med förslag!

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k @ 3.3 GHz - Clocked 4.2 GHz - nVIDIA GTX 690 ASUS - Samsung 830 SSD 128 GB - 1.5 TB Western Digital Blue
Skärm: BenQ XL2410RT
Chassi: Fractal Desig Define R4

Permalänk

Väldigt individuellt tips, men jag köpte en 55" för samma distans, hade jag köpt en ny TV nu så hade jag köpt en mindre modell, 46" är nog rätt perfekt för 2,5-3m.

Om jag inte minns fel så har Samsung kvar sin 'noll tolerans' på pixelfel, så får du en TV med pixelfel så går det på garantin. (kan vara bra att veta)

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Om jag inte minns fel så har Samsung kvar sin 'noll tolerans' på pixelfel, så får du en TV med pixelfel så går det på garantin. (kan vara bra att veta)

Det låter ju väldigt bra, eftersom det har varit ett problem med min nuvarande TV. Några pixlar har "dött" och det är väldigt irriterande.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k @ 3.3 GHz - Clocked 4.2 GHz - nVIDIA GTX 690 ASUS - Samsung 830 SSD 128 GB - 1.5 TB Western Digital Blue
Skärm: BenQ XL2410RT
Chassi: Fractal Desig Define R4