Jag vill utnyttja min dator så mycket jag kan medans jag ändo kan spela spel med xSplit

Permalänk
Medlem

Jag vill utnyttja min dator så mycket jag kan medans jag ändo kan spela spel med xSplit

Tjena! jag skulle vilja streama med xSplit i ganska hög kvalite (if you know what i mean,) och då undrar jag vad är detta kapabelt till? :

Win 7 64-bit
Sapphire radeon hd 7750 1024mb
8Gb ram
Intel core i7 3770 (inte K) (3.40 GHz)
Samsung 1360 x 768 16:9 ( 23"" monitor)
ViewSonic 1280 x 720 4:3 (19" monitor)

Internet

som man kan se så har jag 10,09 ner och 8,90 upp och 11 ms hur kan jag som jag sa få bra stream kvalle utan att försämra min dators prestanda allt för mycket?

tack för svar!

Visa signatur

Jag är fan inte smart men endå är jag smartare än dig!

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Har du provat Open Brodcaster istället? Jag använde xSplit först men det sög alldeles för mycket prestanda från min dator.
Prova om du vill!

http://obsproject.com/

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k @ 3.3 GHz - Clocked 4.2 GHz - nVIDIA GTX 690 ASUS - Samsung 830 SSD 128 GB - 1.5 TB Western Digital Blue
Skärm: BenQ XL2410RT
Chassi: Fractal Desig Define R4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thazify:

Tjenare!

Har du provat Open Brodcaster istället? Jag använde xSplit först men det sög alldeles för mycket prestanda från min dator.
Prova om du vill!

http://obsproject.com/

OBS drar ju också mkt prestanda speciellt cpu.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Fireking:

OBS drar ju också mkt prestanda speciellt cpu.

OBS drar nästan ingen prestanda alls om man aktiverar iGPU och Quicksync på det integrerade.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fireking:

OBS drar ju också mkt prestanda speciellt cpu.

Vet inte om jag är beredd att hålla med dig där. Tycker det använder processorn på ett mycket mer effektivt sätt.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k @ 3.3 GHz - Clocked 4.2 GHz - nVIDIA GTX 690 ASUS - Samsung 830 SSD 128 GB - 1.5 TB Western Digital Blue
Skärm: BenQ XL2410RT
Chassi: Fractal Desig Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fireking:

OBS drar ju också mkt prestanda speciellt cpu.

OBS är definitivt det bättre valet av dem två.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidtheDoom:

OBS drar nästan ingen prestanda alls om man aktiverar iGPU och Quicksync på det integrerade.

Kanske får prova det själv hemma, ligger på 100% load hela tiden när jag streamar, 1080p 30 fps. 4670k 3,8 GHz (har inte hunnit klocka än ) 2 780 Sli. Ändå tycker jag att min stream laggar om jag kollar på laptopen samtidigt som jag streamar på stationära datorn. men men pill pill med inställningarna så ska det nog bli bättre

Skrivet av Thazify:

Vet inte om jag är beredd att hålla med dig där. Tycker det använder processorn på ett mycket mer effektivt sätt.

Jag har fått den känslan iaf.

Permalänk
Medlem

Googla runt på lite guider för just din setup och nätverk så ska du se att det blir bra! Dina komponenter ska nog inte ha några som helst problem att kunna streama.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k @ 3.3 GHz - Clocked 4.2 GHz - nVIDIA GTX 690 ASUS - Samsung 830 SSD 128 GB - 1.5 TB Western Digital Blue
Skärm: BenQ XL2410RT
Chassi: Fractal Desig Define R4

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Fireking:

Kanske får prova det själv hemma, ligger på 100% load hela tiden när jag streamar, 1080p 30 fps. 4670k 3,8 GHz (har inte hunnit klocka än ) 2 780 Sli. Ändå tycker jag att min stream laggar om jag kollar på laptopen samtidigt som jag streamar på stationära datorn. men men pill pill med inställningarna så ska det nog bli bättre

Jag har fått den känslan iaf.

Min låg i 100% med @4.6GHz. Ligger närmre 30% nu med OBS och Quicksync igång.

Tänk även på att twitch är extremt underdimensionerade i EU och du måste normalt sett dra ner skalningen till 720p/900p med en bitrate som ligger mellan 2000-3000 (2600bitrate och 900p fungerar nästan helt laggfritt för mig).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidtheDoom:

Min låg i 100% med @4.6GHz. Ligger närmre 30% nu med OBS och Quicksync igång.

Tänk även på att twitch är extremt underdimensionerade i EU och du måste normalt sett dra ner skalningen till 720p/900p med en bitrate som ligger mellan 2000-3000 (2600bitrate och 900p fungerar nästan helt laggfritt för mig).

aha okej, varför inte köra med högre bitrate? t.ex 3500? vad blir det för resolution med 900p? t.ex *900. vad stremar du?

Får väl la prova det när jag kommer hem så flyter det nog på bättre

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Fireking:

aha okej, varför inte köra med högre bitrate? t.ex 3500? vad blir det för resolution med 900p? t.ex *900. vad stremar du?

Får väl la prova det när jag kommer hem så flyter det nog på bättre

Kör du högre bitrate så pallar inte servrarna med och det laggar apa.
Förlåg bitrate och stream:en ser röv ut.

3500bitrate är max rekommenderade för twitch, i Europa så pallar inte servrarna med 3500p om man inte är prioriterad (partners med många tittare och sällan ens då).

Skalar du ner stream:en så kan du köra lägre bitrate och få vettig kvalité fortfarande, dock lägre upplösning. (värt att tänka på är att Sverige har väldigt bra internet. Inte alla som kan kolla på 1080p streams runt om i världen.

1600:900 brukar det bli på en 16:9 skärm. Jag har 16:10 så blir egentligen inte 900p utan lite mer.

Jag stream:ar det jag känner för, BF4, Dota 2, Kerbal Space Program etc.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin