Permalänk

Spotify Shortcuts!

Hej, Vill kunna byta låt när jag spelar t.ex League of Legends utan att behöva tabba ner vilket är ett helvete ibland hehe..

Min polare kan det, men verkar inte gå på mitt tangentbord. Jag har ett SteelSeries 6G (vet inte om det är V2). Hur gör jag för att kunna använda så jag kan byta låt t.ex när jag spelare utan att påverka spelet jag spelar?

Jag har såna ikoner på mitt tangentbord på F1-F6 där det är uppspelnings ikoner och byta-låt-ikoner också.

Har redan googlat och hittar inget som kan hjälpa mig på traven tyvärr :(.

Visa signatur

i7 2600 - GTX 560Ti - 4 GB RAM

Sverige är för gött <3

Permalänk
Medlem

Har du någon mjukvara för tangentbordet? Brukar kunna lösa sådana saker där.

Visa signatur

FX-6100 ~ Gigabyte 990XA-UD3 ~ Corsair Vengeance 1600mhz 8GB ~ XFX 7970 Ghz

Corsair AX750 ~ WD Blue 500GB ~ Corsair Carbide 300R

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lirrepirre:

Hej, Vill kunna byta låt när jag spelar t.ex League of Legends utan att behöva tabba ner vilket är ett helvete ibland hehe..

Min polare kan det, men verkar inte gå på mitt tangentbord. Jag har ett SteelSeries 6G (vet inte om det är V2). Hur gör jag för att kunna använda så jag kan byta låt t.ex när jag spelare utan att påverka spelet jag spelar?

Jag har såna ikoner på mitt tangentbord på F1-F6 där det är uppspelnings ikoner och byta-låt-ikoner också.

Har redan googlat och hittar inget som kan hjälpa mig på traven tyvärr :(.

Och du har provat att trycka vänstra windowstangenten (ersatt med Steelseries) + F5-F6?

Permalänk
Medlem

Jag har ett 6Gv2 och jag håller in tangenten med SteelSeries loggan, och samtidigt på F1-F6 beroende på. Funkar utan några problem för mig. Den tangenten jag tänker är den mellan CTRL och LALT (:

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk

Jävlar, Det funkade med den knappen! Tusen tack grabbar! Men volym upp och ner funkar inte!

EDIT, Funkade visst :).

Tack som fan grabbs vad skulle man göra utan er!

Visa signatur

i7 2600 - GTX 560Ti - 4 GB RAM

Sverige är för gött <3