Permalänk
Medlem

PS4 Kontroll Problem

Tjenare! införskaffade mig ett Playstation 4 i Fredags. Har funkat prima sedan dess tills idag, kontrollen får nämligen ingen kontakt med konsollen. Kontrollen blinkar tills den tillslut blir orange och lägger av. Kontrollen funkar dock om man kör den i safe mode. Har provat att rsa playstation, installerat om systemet och allt sådant!

Någon som vet vad F*N man kan göra för göra så kontrollen får kontakt? Vill gärna spela lite granna nu när man fick tag på ett!

Permalänk
Medlem

Ladda batteriet?

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Jag har ingen aning om ps4, men min ps3 dosa kan "glömma bort" vilket ps3 den tillhör och då måste man sätta i sladd och starta dosan så den hittar tillbaka igen. Fast har ingen aning om det är applicerbart här!

Permalänk
Medlem

den har laddat i över 10 timmar nu tror inte batteriet är felet för jag kan använda den på safemode som sagt , har försökt paira kontrollen i timmar också , tycker bara det är konstigt att min kompis kontroll funkar inte på mitt ps4 och mina kontroller funkar inte på hans men hans kontroll o ps4 funkar perfekt så det måste vara fel på både Ps4 och kontroller

Permalänk
Medlem

Fungerar handkontrollen när den är trådad?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har precis samma problem och är rädd för att den måste lämnas in hos återförsäljaren. Jag har testat med olika kontroller och tydligen är det bluetooth enheten i PS4 som har lagt av. Anledningen till att det fungerar med USB-kabel i safemode är för att den då går enbart via kabel och ej bluetooth.

Permalänk

Finns det ingen knapp på kontrollen eller konsollen som återskapar signalen mellan dessa? Brukar ju finnas på många konsoller.

P.s har ingen ps4 så vet ej.

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriddezor:

Finns det ingen knapp på kontrollen eller konsollen som återskapar signalen mellan dessa? Brukar ju finnas på många konsoller.

P.s har ingen ps4 så vet ej.

Det finns ett "reset-hål" bak höger på kontrollen om den tappat kontakt med PS4.

Permalänk
Medlem

provat reset i det lilla hålet funkar heller inte så får lämna in det idag bara ..

Permalänk
Skrivet av exples:

Tjenare! införskaffade mig ett Playstation 4 i Fredags. Har funkat prima sedan dess tills idag, kontrollen får nämligen ingen kontakt med konsollen. Kontrollen blinkar tills den tillslut blir orange och lägger av. Kontrollen funkar dock om man kör den i safe mode. Har provat att rsa playstation, installerat om systemet och allt sådant!

Någon som vet vad F*N man kan göra för göra så kontrollen får kontakt? Vill gärna spela lite granna nu när man fick tag på ett!

Hade precis samma fel! sjukt irriterande, köade i 12 timmar och kommer hem med ett trasigt ps4..
Kontaktade sony som berättade att de förmodligen var ett hårdvaru problem och att ja skulle skicka de för lagning.
Lämnade in de på elgiganten och kommer antagligen få vänta i några veckor om inte månader för att få ett nytt om dom inte lyckas/bry sig om att laga det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av raackartyg:

Hade precis samma fel! sjukt irriterande, köade i 12 timmar och kommer hem med ett trasigt ps4..
Kontaktade sony som berättade att de förmodligen var ett hårdvaru problem och att ja skulle skicka de för lagning.
Lämnade in de på elgiganten och kommer antagligen få vänta i några veckor om inte månader för att få ett nytt om dom inte lyckas/bry sig om att laga det!

mmh jag stod dock 16 timmar ikö och de var även elgiganten , men de sa att det kanske skulle komma några bundles tex ps4-bf4 och kontroll för ett visst pris och jag skulle få ett sådant sa han i Kungsbacka

Permalänk
Medlem

Byte av bluetooth/wifi

Återupplivar gammal tråd, Samma problem, kontrollerna blinkar vitt, slocknar när man loggss in på ps4, kollade runt, och testade att beställa ny bluetooth/wifi antenn från psxcare, bytte, kollade runt på Youtube, och ... Se på fan, den startar nu 🤗 (fick en gammal version av antenen, men fixa de på mitt "nyare" ps4" enkelt att byta den.

Skrivet av Arthan:

Jag har precis samma problem och är rädd för att den måste lämnas in hos återförsäljaren. Jag har testat med olika kontroller och tydligen är det bluetooth enheten i PS4 som har lagt av. Anledningen till att det fungerar med USB-kabel i safemode är för att den då går enbart via kabel och ej bluetooth.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Återupplivar tråden igen

Skrivet av soulmat:

Återupplivar gammal tråd, Samma problem, kontrollerna blinkar vitt, slocknar när man loggss in på ps4, kollade runt, och testade att beställa ny bluetooth/wifi antenn från psxcare, bytte, kollade runt på Youtube, och ... Se på fan, den startar nu 🤗 (fick en gammal version av antenen, men fixa de på mitt "nyare" ps4" enkelt att byta den.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu ikväll gjorde min likadant. Fungerar varken med reset eller felsäkert läge. Inget fel på batteriet heller. Köpte den begagnad så misstänker att det inte är någon idé att gå till någon butik med den för att få hjälp eftersom jag inte har något butikskvitto. Vad jag undrar är om "bluetooth/wifi antenn från psxcare" är en pryl med båda funktionerna eller om det är två separata prylar jag behöver beställa? Sen misstänker jag att det går att lära sig HUR via youtube...?

Permalänk
Medlem

@Hellaaan: Du kan ju gå till Playstation supporten. Vad jag vet så är de bara intresserade av serienumret på kontrollen och konsolen, du kan ju kolla
https://www.playstation.com/sv-se/get-help/#!/subject/9576113... (klicka på PS4, tillbehör, handkontroller och vidare) Behöver du ringa är det gratis och svenskt

Lycka till

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Är det någon här som lagat sin PS4-kontroll-anslutning?

Upplever samma fel som övrigt. Ingen kontakt mellan kontroll och konsolenhet. Blinkar för fulla muggar men ingenting händer.
@soulmat skriver att han bytte antenn - jag vill gärna veta hur?
Kanske någon som gjort och kan säga "gör såhär" eller ge en hint på vägen.

kanske du har något tips om vad felet är?

Edit: Problem löst
Vet inte exakt vad felet var, men efter att läst igenom denna och pillat lite lyckades jag få igång min konsol. I alla fall än så länge.
https://www.drivereasy.com/knowledge/ps4-controller-flashing-...