Permalänk
Medlem

PS4 total slut?

Alla sidor som jag har kollat står det att PS4 är slut, beräknat leverans datum: Feb 2014>
Är tillgången verkligen så låg?

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Snarare efterfrågan som är så hög som gör att tillgången blir så låg, men ja, det finns otroligt många förbokningar kvar som måste skickas till först.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv

Kolla blocket

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimBod:

Alla sidor som jag har kollat står det att PS4 är slut, beräknat leverans datum: Feb 2014>
Är tillgången verkligen så låg?

Efterfrågan är enorm så dessa är totalslut och går enbart att boka.

Fanns begränsad samma dag som release utan förbokning i vissa butiker som lär gått åt direkt.

Därför begär folk runt 7000 kr på blocket för att tjäna en hacka.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

om inte du är sugen på att btala 7000kr på blocket så måste du nog vänta tills nästa leverans

Permalänk
Medlem

Jag jobbar inom en av de populära butikerna som hade nattöppet, som sagt alla ps4 är helt slut, endast dom som förbokat som kan hämta/köpa.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Kvantiteten är låg.
/En som säljer dem

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

På tradera verkar det i alla fall inte vara fantasipriser med hög tillgång och låg efterfrågan. Om man är villig att chansa med garanti då kvalitén nog inte är den allra bästa.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Elgiganten
Xbox One 500 GB Förväntat datum i lager 2014-06-30
Ps4 Förväntat datum i lager 2014-03-31

Verkar som det kommer bli svårt o få tag på de senaste månaderna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Kolla blocket

Ja det finns ju på blocket om man vill betala överpris (mellan 5000 och 10000kr) och få den innan jul
Skälv väntar jag nog tills dom finns i butikerna, PS3 duger ett tag till

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Löjliga priser på blocket, köper den för 4000 säljer för 7000. Bra förtjänst

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Elgiganten
Xbox One 500 GB Förväntat datum i lager 2014-06-30
Ps4 Förväntat datum i lager 2014-03-31

Verkar som det kommer bli svårt o få tag på de senaste månaderna?

Det här är ju störtlöjligt. Tycker de har haft gott om tid på sig den här gången, ingen stress och överdriven press har satts så att de kan göra det hela ordentligt den här gången. Inga galna komponenter nånstans. Många strukturer är i grunden samma (Live, PSN). Och så blir det ändå en halv pappersrelease. Pfft!

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

Har det kommit några siffror på hur många som blev sålda i Europa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Det här är ju störtlöjligt. Tycker de har haft gott om tid på sig den här gången, ingen stress och överdriven press har satts så att de kan göra det hela ordentligt den här gången. Inga galna komponenter nånstans. Många strukturer är i grunden samma (Live, PSN). Och så blir det ändå en halv pappersrelease. Pfft!

Tillgången vid release överträffar ju vida alla tidigare releaser men man kan ju inte få allt.

Permalänk
Medlem

oroa dig inte, finns ett ända spel än som gör PS4an värd att införskaffa själv väntar man till något riktigt grymt spel släpps till den som typ red dead redemption 2 eller liknande

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/stockholm/Playstation_4_Obruten_forpack...

Funderar på om det är värt att betala 5500 för att få det nu.

Permalänk
Medlem

Det finns en PS4 tillgänglig i Malmö, Stora Bernstorp Megastore enligt Elgigantens hemsida, tänkte bara tipsa er som bor nära.

Permalänk
Inaktiv

Blir säkert ännu längre väntan, Folk kanske får en till nästa jul.

Permalänk
Medlem

nästa leverans PS4 kommer 6 December

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimBod:

Alla sidor som jag har kollat står det att PS4 är slut, beräknat leverans datum: Feb 2014>
Är tillgången verkligen så låg?

Tittade igår på Amazon.. då fanns det iaf för ca 6000-6500kr att beställa, men bara från folk som säljer vidare.
sedan är frågan hur det blir med frakt till Sverige, blir säkert inte billigare än 7000kr på blocket.
Men skulle nog hellre köpa en nästa år när det finns billigare och med fler spel.

Om Soul Calibur och Buzz hade släppts med PS4 så hade jag nog förbokat lol.
Men när det inte finns spel man vill ha så finns det ingen vits med att köpa någon konsoll till överpris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xion666:

nästa leverans PS4 kommer 6 December

folk som bokade är reserverade den leveransen, och det räcker inte ens till dom:/

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimBod:

folk som bokade är reserverade den leveransen, och det räcker inte ens till dom:/

Hur vet ni att det kommer den 6e? Webhallen skrev i mitten av månaden på en annan tråd.

Permalänk
Medlem

Många bokade maskiner hämtades aldrig ut, och kommer att gå till nästa på turlistan. Jag fick ingen på release, men fick mail idag att jag kunde hämta på Webhallen i Sickla. Där hade man ca 15 maskiner som inte hade hämtats ut inom fyra dagar. Så jag tror att det kommer att röra på sig.

Permalänk
Medlem

Wii U råder ingen brist på i alla fall.

Jag vill ha ett f.ö

Dold text
Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Sötast
Skrivet av Gibbe:

Det här är ju störtlöjligt. Tycker de har haft gott om tid på sig den här gången, ingen stress och överdriven press har satts så att de kan göra det hela ordentligt den här gången. Inga galna komponenter nånstans. Många strukturer är i grunden samma (Live, PSN). Och så blir det ändå en halv pappersrelease. Pfft!

Heh jo, 2.1 miljoner maskiner är ju en pappersrelease.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Heh jo, 2.1 miljoner maskiner är ju en pappersrelease.

Min kommentar skrev jag innan det fanns några siffror tillgängliga.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Heh jo, 2.1 miljoner maskiner är ju en pappersrelease.

Om Sony så skulle sålt 211 miljoner maskiner är irrelevant när dom tilldelade Sverige typ 35 st. Snacket om en världsrelease var en jävla bluff för att tjäna good will från spelarna, till skillnad från Microsoft som åtminstone var ärliga när dom utannonserade att dom sket i två tredjedelar av världen.

Företag måste lära sig att ärans och hjältarnas land uppe i norr går före strunt som befolkningsmängd och köpkraft.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Fick ingen tilldelad på releasedagen. Idag kollade jag dock mina sidor på cdon och min order packas. Rätt nöjd nu faktiskt. Är glad att man lyckades hålla huvudet kallt o inte ringde på nån av annonserna hehe.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

ärans och hjältarnas land uppe i norr

Finland!

har hört rykten att några KZ bundles ska komma innan jul 06.12(?)

Min order på tyska Amazon säger 31.12.2013 som leverans datum. (PS4+KZ+2kontrol+kamera bundle)

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

Komplett fick in sina Killzone bundles igår. Jag har dock inte sett dem uppe i onlinebutiken, jag blev tilldelad min som kompensation för det systemfel de hade vid lanseringen och den skickades idag. Kan vara värt att kolla där lite då och då ifall de har några kvar.