EA skjuter upp expansioner till Battlefield 4 för att laga buggar

Permalänk
Melding Plague

EA skjuter upp expansioner till Battlefield 4 för att laga buggar

Krascher och anslutningsproblem gör livet surt för Battlefield-spelare. Nu lovar EA bot och bättring genom att fokusera på att rätta buggar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Detta är inte likt EA. Buggar brukar räknas som bonusmaterial som är exklusivt för de som köper spelen först.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Härligt. Får hoppas att det går fort att fixa problemen.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Wooooooooooow äntligen fattar dom! grattis!

sitter och lirar BFBC2 och BF3 tills de är bättre och tills BF4 / BF4 premium är billigare för jag betalar inte så mycket för en alpha version.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Att dom inte fattat förrän nu att det är viktigare å fixa spelet innan ny content, GG dice.

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk

Lagom när BF4 är lagat och fungerar bra så kommer BF5 och vi börjar om
Men bra att de flyttar fokus!
36h spelat och kanske kraschat 20 gånger för mig, varav 10 gånger sedan CR kom.

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

Det var på tiden... Spel vägrar just nu pga alla buggar, så sitter och kör på min Minecraft server istället ^^

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Tydligen finns det en ekonomisk formel som säger huruvida många expansionspaket som säljs i korrelation med hur mycket spelarna klagar på buggar.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Måste vara jävligt jobbigt att underhålla så många plattformar. OM de hade kört only PC först . Sen konsole kanske det hade sett annorlunda ut.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Skadan är till viss del skedd, men jag gillar spelet (när det fungerar) och hoppas på detta! Ställer mig till den lilla skara som faktiskt är positiv.

Permalänk

Snälla människor... SLUTA GNÄLL FÖR I H*LVETE! :s

Spelet funkar numera bra för mig och alla som jag känner. ndet var mest första och andra veckan det var nära till ospelbart, men detta löstes ganska fort ändå tycker jag, och nu vi ett fint fungerande spel (på PC iaf). Så snälla, tagga ner och ta det lugnt. och sluta hata på allt som har med BF4 att göra..

Permalänk
Medlem

Buggar på Xbox och Playstation som är låsta plattformar förutom PC
Vansinnigt dålig kvalite för en sådan stor titel

EA har verkligen varit ett lågvatten märke de senaste åren

Permalänk
Medlem

Inte oväntat.
Lägg krut på att få ut första DLC så att folk som bara köpt BF4 köper premium också. Efter det lägga krut på att fixa buggarna så att spelarna glömmer av hur buggit spelet var i början och köper BF5 när det kommer. Maximera inkomsterna, bingo!

Visa signatur

MB: Asus Z270G CPU: 7700K - Koolance 380I GFX: EVGA GTX780 Classified - EK-FC780 GTX Classy Minne: Corsair Vengance 2*8GB SSD: Samsung 960 EVO SFX: Asus Xonar Essence STX Pump: Aqua Computer D5 USB Radiator: Watercool Mo-Ra3

Permalänk
Medlem

Dom skulle fixat buggarna, sen sålt spelet. just sayin.
Hade väntat gärna 1-2 månader extra för ett färdigt spel

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | i5-4690k @ 4.4 | Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 16GB | Asus Z97-e | MSI GTX 1070

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

Bra beslut. Spelet är riktigt kul, men det är för jäkla ostabilt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Bara jag som fått intrycket av att Second Assault också är i princip klar? Har den inte t.o.m. Släppts till Xbox one?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Inaktiv

Vilka buggar? Enligt de flesta på Sweclockers finns det inga buggar i BF4. Så jag förstår inte vad de lagar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Efter allt strul med EA och EA DICE tänker jag inte återvända till fjollfältet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Vilka buggar? Enligt de flesta på Sweclockers finns det inga buggar i BF4. Så jag förstår inte vad de lagar.

Är väl inte direkt några buggar i själva spelet, är väl mest att det kraschar titt som tätt, har dock funkat bättre (för mig iaf) den senaste typ veckan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Skrivet av RzrTrek:

Efter allt strul med EA och EA DICE tänker jag inte återvända till fjollfältet!

Bättre att stanna kvar i träsket.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Detta är ingen bug. ADS Scopes utan zoom ger ingen zoom.
Kör du med hög FoV men ändå vill ha låg FoV när du går ADS? Använd ett scope som har zoom som t.ex Holo, vill du inte ha någon zoom använd RDS.

Permalänk
Medlem

Tja hoppas de löser buggarna, har inte precis orkat spela spelet sedan de första 2-3 dagarna, vart ett helvette då. Får hoppas de löser problem innan nästa intressanta spel släpps, annars lär man nog inte gå tillbaka.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Fixa hitbox/netcode plx.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Detta är ingen bug. ADS Scopes utan zoom ger ingen zoom.
Kör du med hög FoV men ändå vill ha låg FoV när du går ADS? Använd ett scope som har zoom som t.ex Holo, vill du inte ha någon zoom använd RDS.

Läs tråden under filmen. Det är en bugg, eller i varje fall ett dåligt designval. Jag har en 30" 2560x1600 skärm och jag kan i princip inte spela spelet pga detta. Oavsett vilket sikte jag använder så blir avstånden dubbelt så stora kring 100 FOV än jämfört med 60 FOV. Och jag kan inte sänka FOV heller för det skapar illamående, känns som att springa runt med konstant zoom.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jockew1989:

Är väl inte direkt några buggar i själva spelet, är väl mest att det kraschar titt som tätt, har dock funkat bättre (för mig iaf) den senaste typ veckan

Ja, visserligen Men mycket arga medlemmar har hävdat att sådana krascher inte sker (eller har skett) alls, om man har en fungerande dator. Vilket går emot min erfarenhet.

Framför allt eftersom alla andra spel har fungerat bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Livsnjutare 😎

Bra där EA / DiCE.
Bra där...

Äntligen går kundservice före pengar.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

Snälla människor... SLUTA GNÄLL FÖR I H*LVETE! :s

Spelet funkar numera bra för mig och alla som jag känner. ndet var mest första och andra veckan det var nära till ospelbart, men detta löstes ganska fort ändå tycker jag, och nu vi ett fint fungerande spel (på PC iaf). Så snälla, tagga ner och ta det lugnt. och sluta hata på allt som har med BF4 att göra..

Snälla människa, snälla, ha lite jävla FÖRSTÅELSE för att du och dina vänner inte representerar vare sig de flesta eller alla spelare av spelet.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Läs tråden under filmen. Det är en bugg, eller i varje fall ett dåligt designval. Jag har en 30" 2560x1600 skärm och jag kan i princip inte spela spelet pga detta.

Hur kan ni/du kalla det för en bugg när ni inte ens är säkra på att det är det?
Som sagt, kör med Holo ifall du vill ha din FoV zoom och lämna RDS åt dom som inte vill ha FoV zoom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Detta är ingen bug. ADS Scopes utan zoom ger ingen zoom.
Kör du med hög FoV men ändå vill ha låg FoV när du går ADS? Använd ett scope som har zoom som t.ex Holo, vill du inte ha någon zoom använd RDS.

Som jag förstod det så menar han att han får en gratis inzoomning när han använder lägre FOV och alltså kan se lättare på längre håll. Inget att göra med siktet.

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4