ASUS Sabertooth 990FX kan inte hitta SSD'n

Permalänk
Medlem

ASUS Sabertooth 990FX kan inte hitta SSD'n

Jag har nyligen fått hem ett ASUS Sabertooth 990FX R2.0, Socket-AM3+ då mitt gamla moderkort valde att kasta in handduken. Passade på att köpa en Kingston SSDNow V300 120GB då priset var överkomligt. Min gamla SSD disk's (corsair F-60) gick inte att boota W7 på, så jag lånade en polares Snurr disk med W7 på och tänkte göra en heroisk insats och installera W7 på den nya SSD'n istället. Ifall Windows filen var korrupt eller gamla SSD'n var död tänkte jag.

Nu till problemet; Moderkortet kan inte hitta SSD disken. Har googlat runt som en idiot för att hitta nån med liknande problem, men visade sig att jag inte kunde hitta nån.. Däremot så visade det sig att polaren som lånade ut snurrdisken hade exakt samma problem med ett exakt likadant moderkort (han var dock inte klokare än mig när det kom till att hitta en lösning)

Så nu sitter jag med skägget i brevlådan och sträcker då ut en önskan om hjälp till Sverige rikes mecca när det kommer till kunskap i datorer!*
(*det vill säga er om nån missade det )

Permalänk
Medlem

Ifall du installerar win7 direkt borde datorn hitta ssd. Ifall det inte går borde du fråga en It tekniker.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

M: Gigabyte.G1.Sniper 3 P: i7 2600 non (k) M: 16Gb G: 2x XFX 7970 [/B] SDD 3x 120GB OCZ Octane