Permalänk
Medlem

hög ping på spel

Tjena.
Det är så här att jag sitter och funderar varför jag har så hög ping på cs:go och hög ms på World of warcraft. haft problemet i 3 dagar typ det går till och från igår kunde jag spela lite på kvällen men sen när jag ringde en kompis på skype så fick jag 450 ping på cs så lade på och fick 33 ping igen. sedan idag har jag haft 300 ms på wow (home) och (world) så vad kan vara felet, Är det internet? efter som för 3 dagar sen har jag aldrig haft lagg. spelat wow länge alltid haft bra ms.
Kan jag göra nått så jag får bättre ping för vill spela nu

Permalänk

Är det segt när du surfar också? eller bara på dom spelen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypesong:

Tjena.
Det är så här att jag sitter och funderar varför jag har så hög ping på cs:go och hög ms på World of warcraft. haft problemet i 3 dagar typ det går till och från igår kunde jag spela lite på kvällen men sen när jag ringde en kompis på skype så fick jag 450 ping på cs så lade på och fick 33 ping igen. sedan idag har jag haft 300 ms på wow (home) och (world) så vad kan vara felet, Är det internet? efter som för 3 dagar sen har jag aldrig haft lagg. spelat wow länge alltid haft bra ms.
Kan jag göra nått så jag får bättre ping för vill spela nu

Den här typen av trådar finns det typ 10000 av.
Är det ingen som orkar söka efter gamla trådar?
Vi kanske skulle klistra en tråd så man slipper svara på samma frågor hela tiden, en FAQ för ping-problem?

Till TS:
Trådlöst? Prova med kabel.
Adsl? Något som fyller upplänken?
Tanka hem pingplotter och gör en mätning på en timme.