Vilken platta kan man spela spel som Neverwinter Nights t ex på?

Permalänk
Medlem

Vilken platta kan man spela spel som Neverwinter Nights t ex på?

Som topic lyder, finns det nån platta som man kan spela den typen av spel på? Förstår om man måste koppla till tangentbord och mus et.c
Men tar gärna emot förslag.

Permalänk
Medlem

Windows RT skall väl klara det?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Surface-plattorna lär ju funka bra, de är ju i princip bärbara datorer med separat tangentbord samt touchskärm.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Medlem

Razer Edge borde fungera bra för det - spelar SC2/DMC utan problem på den.

Visa signatur

Spelar tyvärr inte lika mycket längre som för 15 år sedan, vart tog fritiden vägen?

Permalänk
Skrivet av ce2su:

Razer Edge borde fungera bra för det - spelar SC2/DMC utan problem på den.

Razer edge är dock svindyr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Windows RT skall väl klara det?

Behöver du inte specialkompilerade versioner av spelen då, eftersom Windows RT körs på ARM?

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

RT kommer inte kunna köra "vanliga" spel. En Surface Pro 2 el. liknande är vad du behöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Razer edge är dock svindyr.

Indeed, vet inte vad FS är beredd att betala dock. I vanliga fall är jag inte förtjust i Razerprylar, men har bara hört gott om plattan och den känns bra när man håller den i handen (händerna!)

Stavfel
Visa signatur

Spelar tyvärr inte lika mycket längre som för 15 år sedan, vart tog fritiden vägen?

Permalänk
Medlem

Dell venue 8/11 pro kanske

Permalänk
Medlem

Jag kan återkomam när jag får min toshiba encore (2500 @dustin) någon gång i nästa vecka.

Men då en bay trail tablet orkar med crysis i 20 fps samt starcraft 2 så skall nwn 1 inte vara några större problem.

http://www.youtube.com/watch?v=KkSZzQqiVOY

Permalänk
Medlem

Jag kan konfirmera att Neverwinter Nights funkar hur bra som helst på Toshiba Encore. Har inte mer än sprungit runt i intro-kapitlet och inte hunnit till någon strid än men så länge man inte har allt för bråttom går det alldeles utmärkt att spela direkt med pekskärmen. Jag kör versionen från GOG och vet inget om hur den gamla originalversionen sköter sig i modernare system.

Visa signatur

Det var bättre förr när datorer var något man kunde göra vad man ville med. Lägg ner hårdvarubegränsningar och fåniga förhinder så hårdvaran kan utnyttjas på ett kreativare sätt.

Permalänk
Medlem

Det optimala om man vill lira såna spel i sängen eller dylikt är ju om plattan har en aktiv digitizer så man kan få en muspekare genom att sväva pekpennan några millimeter från skärmen.