Permalänk
Medlem
Skrivet av o0ski:

Gott om bevis? Pfft, snarare enstaka indicier. Kan nästan påstå att vi har mer bevis på att HL3 är i utveckling.

Självklart kommer Fallout 4, den kossan kan inte stå omjölkad.

Det är sant som du säger att det inte finns några bevis egentligen, men det är ju klart att sidorna med koder och liknande är marknadsföring.
Med all sannolikhet är det Fallout 4 det handlar om, det kommer nog inte att släppas några fler expansioner eller annat till Fallout 3 nå mer.

Det är bara vänta ut nedräkningen så kommer det säkert tydligare information om vad det handlar om.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Tommy:

Jag vet exakt vad en subjektiv bedömning är, det som stör mig är att du inte kan sätta ett värde på ett pris för att det är en subjektiv bedömning och inte kan måttsättas, men ändå litar du på IMDB...

Ja vi lägger ner, det är inte lönt att diskutera med dig när du inte verkar förstå vad som sägs och dessutom argumenterar emot dig själv.

Det är inte för att det är en subjektiv bedömning i sig... IMDB är också subjektivt, men det är lite mer pålitligt när det är gjort av hundratusentals olika personer.

Vad exakt är det jag inte förstått och vart har jag argumenterat mot mig själv, det skulle vara enormt kul att se... Det jag sagt stämmer nämligen, att smaken är som baken.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är inte för att det är en subjektiv bedömning i sig... IMDB är också subjektivt, men det är lite mer pålitligt när det är gjort av hundratusentals olika personer.

Vad exakt är det jag inte förstått och vart har jag argumenterat mot mig själv, det skulle vara enormt kul att se... Det jag sagt stämmer nämligen, att smaken är som baken.

Jaha, så nu är det inte den subjektiva bedömningen som är problemet, utan antalet människor som bedömt frågan. Redan här ändrar du dig från det du sagt tidigare - att en subjektiv bedömning inte betyder något.

När du frågar

Citat:

"Nej, varför skulle oscarsstatyetten ha någon som helst mening för MIG?"

undrar jag varför antalet stjärnor på IMDB, eller metacritic skulle ha någon större mening, det finns ju inget som säger att du kommer att hålla med om den bedömningen heller. Så varför klanka på en subjektiv bedömning över en annan, när det är du själv i slutändan som tycker si eller så - precis som du tycker tvärtemot majoriteten som gett Fallout 3 91/100 poäng på metacritic. Det är att argumentera emot sig själv att säga att "subjektiv bedömning betyder inget för MIG" och sen säga "den här (subjektiva) bedömningen tror jag på".

Du omformulerar dig mot slutet av diskussionen och går emot det du själv tidigare har sagt. Att upprepa ditt mantra "smaken är som baken" ändrar inte att din argumentation går emot sig själv. Det du gör är bara selektivt urval av saker (IMDB) som du personligen av någon anledning tycker är värda mer än något annat (Oscar) när båda riskerar att göra dig besviken, och det kan du göra, men kom inte först och säg då att "subjektiv bedömning betyder inget" om du inte ska hålla dig till den åsikten.

Du har även gång på gång missförstått det jag skrivit, t.ex. när jag förklarade att Fallout 1 och 2 är byggda på spritebaserad grafik och inte en 3D-motor så svarar du bara att "Båda spelen är 3D" utan att specificera vad du egentligen pratar om. Så antingen har du inte förstått det jag skrev, eller så var du bara dryg och sket i det jag hade att säga. Kanske både och. Sen missförstod du även detta;

Skrivet av Cinder:

Det du säger kan liknas vid att ett OS-guld heller inte betyder något särskilt för att hundratals delats ut.

Du fokuserar bara på vilket exempel till pris jag nämnde istället för innebörden av vad jag skrev.

Nu lägger jag slutgiltigt ner den här diskussionen, för jag har framfört det jag har att säga och förklarat problemen, om du inte efter det här inlägget kan förstå vart du missat så tänker inte jag hjälpa dig vidare. Lycka till och trevlig helg.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Tommy:

Jaha, så nu är det inte den subjektiva bedömningen som är problemet, utan antalet människor som bedömt frågan. Redan här ändrar du dig från det du sagt tidigare - att en subjektiv bedömning inte betyder något.

Jo, den subjektiva bedömningen är fortfarande problemet, jag ändrar ingenting.

Skrivet av Tommy:

När du frågar undrar jag varför antalet stjärnor på IMDB, eller metacritic skulle ha någon större mening, det finns ju inget som säger att du kommer att hålla med om den bedömningen heller. Så varför klanka på en subjektiv bedömning över en annan, när det är du själv i slutändan som tycker si eller så - precis som du tycker tvärtemot majoriteten som gett Fallout 3 91/100 poäng på metacritic. Det är att argumentera emot sig själv att säga att "subjektiv bedömning betyder inget för MIG" och sen säga "den här (subjektiva) bedömningen tror jag på".

Metacritic har ingen som helst mening för mig. IMDB har funkat hyfsat hittills så därför fyller just den tjänsten en större mening.

Nej, jag argumenterar inte mot mig själv. Vart har jag skrivit att det inte finns någon subjektiv bedömning som inte betyder någonting?
Jag har svarat på dina exempel som varit felaktiga i detta fallet.

Skrivet av Tommy:

Du omformulerar dig mot slutet av diskussionen och går emot det du själv tidigare har sagt. Att upprepa ditt mantra "smaken är som baken" ändrar inte att din argumentation går emot sig själv. Det du gör är bara selektivt urval av saker (IMDB) som du personligen av någon anledning tycker är värda mer än något annat (Oscar) när båda riskerar att göra dig besviken, och det kan du göra, men kom inte först och säg då att "subjektiv bedömning betyder inget" om du inte ska hålla dig till den åsikten.

Vart har jag omformulerat mig så pass mycket att det går emot tidigare påståenden?

Du måste lära dig att hålla isär saker och ting, helt enkelt, jag står fortfarande fast vid att statyetter, metacritic och GoTY inte betyder någonting.

Skrivet av Tommy:

Du har även gång på gång missförstått det jag skrivit, t.ex. när jag förklarade att Fallout 1 och 2 är byggda på spritebaserad grafik och inte en 3D-motor så svarar du bara att "Båda spelen är 3D" utan att specificera vad du egentligen pratar om. Så antingen har du inte förstått det jag skrev, eller så var du bara dryg och sket i det jag hade att säga. Kanske både och. Sen missförstod du även detta;

Du skrev att de gick över till 3D, något som är fel då alla spelen är i 3D. Ditt påstående gick bara att tolka på ett sätt och det du skrev var felaktigt.

Skrivet av Tommy:

Du fokuserar bara på vilket exempel till pris jag nämnde istället för innebörden av vad jag skrev.

Nu lägger jag slutgiltigt ner den här diskussionen, för jag har framfört det jag har att säga och förklarat problemen, om du inte efter det här inlägget kan förstå vart du missat så tänker inte jag hjälpa dig vidare. Lycka till och trevlig helg.

Förklara då vad för innebörd du menade, för den gick inte att hitta i det du skrev, om nu det jag tolkade det som var fel.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag har inget mer att säga, du förstår uppenbarligen inte klartext.

Permalänk

Kan vi skippa hela "Spelet är inte bra trotts att de fått priser" disskusionen? De va inte de som den här tråden skulle handla om, utan snarare vad alla ledtrådar, rykten samt förväntningar betyder och hur vi tolkar alla meddelanden som läggs ut och vad vi tror de kommer leda till.

Någon moderator kanske kan gå in och rensa tråden?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Skrivet av slobodan87:

Jag med! Hoppa de blir lite mer visuellt tillfredsställande än förra så är jag nöjd!

För att spelen är snygga grafiskt är det viktiga nu för tiden, eller hur tänker du?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av slobodan87:

Kan vi skippa hela "Spelet är inte bra trotts att de fått priser" disskusionen? De va inte de som den här tråden skulle handla om, utan snarare vad alla ledtrådar, rykten samt förväntningar betyder och hur vi tolkar alla meddelanden som läggs ut och vad vi tror de kommer leda till.

Någon moderator kanske kan gå in och rensa tråden?

Japp, jag skippar det gärna, jag trodde bara i min naivitet att alla visste hur smaken skiljer sig.

Förväntningarna är som sagt inte höga, men man kanske blir överraskad.

EDIT:

Skrivet av Cinder:

Jag har inget mer att säga

Nej, det har varit väldigt tydligt tråden igenom...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

Nu var inte frågan riktad till mig men även jag är en stort Fallout-fan och jag har väldigt svårt för Fallout 3. Jag har spelat igenom det en gång men har inte rört några DLC:s till det.

Mitt problem med Fallout 3 är att dialogerna är fullkomligt värdelösa i jämförelse med de i Fallout 1 och 2 samt New Vegas. Kan du ett mönster här? Bethesda kan verkligen inte skriva varken dialoger eller en särskilt intressant story och inte heller kan de skapa intressanta karaktärer. Jag gillar inte Oblivion eller Skyrim heller just av den anledningen. Morrowind och Daggerfall har jag dock inte spelat.

Sen gillar jag inte Bethesdas spelmotorer heller och särskilt inte Gamebryo. Nu led tyvärr New Vegas pga motorn men tack vare Obsidian så blev New Vegas, för mig, ett lyckat Fallout i klass med de tidigare Fallout-spelen.

Jag har tyvärr inga större förhoppningar på Fallout 4 med tanken på Bethesdas track record med Fallout IP:n.

Håller med, gillar Fallout 3 och Skyrim som fan i teorin men varje gång jag sätter mig för att spela nått av dom så blir jag bara oinspererad av den dåliga dialogen, storyn (själva premissen är dock trevlig) och framförallt spelmotorn. Vet inte vad det är med skyrim och Fallout 3 men herregud vilken dålig kännsla det är i styrningen, den är sjukt långsam och oresponsiv. Om de nu var tvugna att göra Fallout3 som en fpshybrid så kunde de iaf gjort det ordentligt för sjävla fps elementet är rent ut sagt dåligt. Varje gång jag spelar nått av dom så blir jag bara uttråkad och börjar skjuta på allt å alla för att ens kunna hålla intresset uppe och som du sa är karaktärerna så platta så man bryr sig inte om nån hur som helst. Enda anledningen varför jag spelade igenom Fallout 3 är för att jag är en sucker för postapokalyptiska miljöer och rollspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Det är onekligen en populär spelserie om folk vill leka CSI och knyta samman ledtrådar dagarna i ända för att få reda på nästa lilla teaser om det kommande spelet

Och en smart viral kampanj eller ett extremt utstuderat hoax. Nästa vecka lär vi väl veta hur som helst.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Jo, den subjektiva bedömningen är fortfarande problemet, jag ändrar ingenting.

Metacritic har ingen som helst mening för mig. IMDB har funkat hyfsat hittills så därför fyller just den tjänsten en större mening.

Nej, jag argumenterar inte mot mig själv. Vart har jag skrivit att det inte finns någon subjektiv bedömning som inte betyder någonting?
Jag har svarat på dina exempel som varit felaktiga i detta fallet.

Vart har jag omformulerat mig så pass mycket att det går emot tidigare påståenden?

Du måste lära dig att hålla isär saker och ting, helt enkelt, jag står fortfarande fast vid att statyetter, metacritic och GoTY inte betyder någonting.

Du skrev att de gick över till 3D, något som är fel då alla spelen är i 3D. Ditt påstående gick bara att tolka på ett sätt och det du skrev var felaktigt.

Förklara då vad för innebörd du menade, för den gick inte att hitta i det du skrev, om nu det jag tolkade det som var fel.

Skrivet av sKRUVARN:

Håller med, gillar Fallout 3 och Skyrim som fan i teorin men varje gång jag sätter mig för att spela nått av dom så blir jag bara oinspererad av den dåliga dialogen, storyn (själva premissen är dock trevlig) och framförallt spelmotorn. Vet inte vad det är med skyrim och Fallout 3 men herregud vilken dålig kännsla det är i styrningen, den är sjukt långsam och oresponsiv. Om de nu var tvugna att göra Fallout3 som en fpshybrid så kunde de iaf gjort det ordentligt för sjävla fps elementet är rent ut sagt dåligt. Varje gång jag spelar nått av dom så blir jag bara uttråkad och börjar skjuta på allt å alla för att ens kunna hålla intresset uppe och som du sa är karaktärerna så platta så man bryr sig inte om nån hur som helst. Enda anledningen varför jag spelade igenom Fallout 3 är för att jag är en sucker för postapokalyptiska miljöer och rollspel.

Motorn i spelen är helt OK. Både Fallout 3 och (särskilt)Skyrim är kraftigt nedvattnade kopior på föregångarna. Det finns väldigt många designfel om man kommer från en mer hardcore RPG-tradition.. de nya spelen är gjort simplare för att nå en större publik, inte så mycket mer att säga om där.

Tills dess stora utvecklare/utgivare får upp ögonen om att spelarna gillar mer nördiga saker så får man vända sig till indiebolagen, eller modda sönder spelen. Skyrim går ju att modda hyfsat spelbart, även om det inte går att ändra den fånigt simpla grundmodellen utan attribut eller färdigheter som den lider av..

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av sKRUVARN:

Håller med, gillar Fallout 3 och Skyrim som fan i teorin men varje gång jag sätter mig för att spela nått av dom så blir jag bara oinspererad av den dåliga dialogen, storyn (själva premissen är dock trevlig) och framförallt spelmotorn. Vet inte vad det är med skyrim och Fallout 3 men herregud vilken dålig kännsla det är i styrningen, den är sjukt långsam och oresponsiv. Om de nu var tvugna att göra Fallout3 som en fpshybrid så kunde de iaf gjort det ordentligt för sjävla fps elementet är rent ut sagt dåligt. Varje gång jag spelar nått av dom så blir jag bara uttråkad och börjar skjuta på allt å alla för att ens kunna hålla intresset uppe och som du sa är karaktärerna så platta så man bryr sig inte om nån hur som helst. Enda anledningen varför jag spelade igenom Fallout 3 är för att jag är en sucker för postapokalyptiska miljöer och rollspel.

Skrivet av Genelec8030:

Motorn i spelen är helt OK. Både Fallout 3 och (särskilt)Skyrim är kraftigt nedvattnade kopior på föregångarna. Det finns väldigt många designfel om man kommer från en mer hardcore RPG-tradition.. de nya spelen är gjort simplare för att nå en större publik, inte så mycket mer att säga om där.

Tills dess stora utvecklare/utgivare får upp ögonen om att spelarna gillar mer nördiga saker så får man vända sig till indiebolagen, eller modda sönder spelen. Skyrim går ju att modda hyfsat spelbart, även om det inte går att ändra den fånigt simpla grundmodellen utan attribut eller färdigheter som den lider av..

Precis mina tankar, skönt att man inte är ensam så som vissa försöker få det att låta som!

Innan Fallout 3 släpptes var jag så grymt taggad på att få återvända till favoritserien, men halvvägs igenom spelet insåg jag att allt det som gjorde ettan och tvåan speciellt helt saknades. Det följde med in när man sen började på New Vegas så då var inte förhoppningarna lika höga, men det kändes ändå som ett lite bättre spel.

De kunde gott ha döpt det till något helt annat, känner jag.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Motorn i spelen är helt OK. Både Fallout 3 och (särskilt)Skyrim är kraftigt nedvattnade kopior på föregångarna. Det finns väldigt många designfel om man kommer från en mer hardcore RPG-tradition.. de nya spelen är gjort simplare för att nå en större publik, inte så mycket mer att säga om där.

Tills dess stora utvecklare/utgivare får upp ögonen om att spelarna gillar mer nördiga saker så får man vända sig till indiebolagen, eller modda sönder spelen. Skyrim går ju att modda hyfsat spelbart, även om det inte går att ändra den fånigt simpla grundmodellen utan attribut eller färdigheter som den lider av..

Har inget problem med att spelen är "nerdummade" men hade spelen haft större djup eller mer rpg element hade jag kunnat leva med dålig gameplay och story (eller tvärt om), men nu känns det som att allt är halvdant, ser ingen poäng med att göra spelet simplare om det inte bidrar till vasst gameplay. För så som det är nu så har inget av spelen något speciellt djup, bra story eller bra combat. Jag förstår verkligen inte vad som gör spelen så bra att de får massa goty-awards.

Installerade om Skyrim med alla dlc förra veckan och slängde på en 20-30moddar och patcher för att se om de funkade bättre än när jag spelade vid retail, och det gjorde det faktiskt men det tog inte mer än 10mininnan jag stängde av pga att jag var tvungen att cleara ännu en grotta som såg precis lika ut som de tjugoelfte grottorna jag clearat innan med samma copypaste pussel...gg goty

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av sKRUVARN:

Jag förstår verkligen inte vad som gör spelen så bra att de får massa goty-awards.

Det är/var ett stort spelsläpp av ett stort företag där det hajpats oerhört mycket, då blir det nästan automatiskt ett par GoTY-vinster.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

För att försöka hålla tråden till vad jag antar att den skulle handla om (och inte huruvida GOTY är bu eller bä):

Nya uppdateringar idag: http://www.incgamers.com/2013/12/thesurvivor2299-com-fallout-...

http://thesurvivor2299.com/

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Det är sant som du säger att det inte finns några bevis egentligen, men det är ju klart att sidorna med koder och liknande är marknadsföring.
Med all sannolikhet är det Fallout 4 det handlar om, det kommer nog inte att släppas några fler expansioner eller annat till Fallout 3 nå mer.

Det är bara vänta ut nedräkningen så kommer det säkert tydligare information om vad det handlar om.

Marknadsföring för Fallout 4 är det. Men jag kan inte bestämma mig om det är någon som vill få uppmärksamhet och visa att han klarar av viral marketing/Trolla hårt på nätet eller om det faktiskt är utvecklarna för Fallout 4 som dragit igång med marknadsföringen

Time will tell.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Mm..

Bra hoax. Fan vad ledsen man blev.

Men det kommer!

I still believe!

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av o0ski:

Bethesda har aldrig använt sig av GoDaddy.com.
Whois kan fejkas...

Skrivet av o0ski:

Gott om bevis? Pfft, snarare enstaka indicier. Kan nästan påstå att vi har mer bevis på att HL3 är i utveckling.

Självklart kommer Fallout 4, den kossan kan inte stå omjölkad.

Skrivet av o0ski:

Marknadsföring för Fallout 4 är det. Men jag kan inte bestämma mig om det är någon som vill få uppmärksamhet och visa att han klarar av viral marketing/Trolla hårt på nätet eller om det faktiskt är utvecklarna för Fallout 4 som dragit igång med marknadsföringen

Time will tell.

Hah, skönt att man inte lät sig luras att detta iaf

Permalänk

Skit oxå. Varför kunde inte Bethesda gått ut och dementerat ryktet på en gång när de startade?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk

Ok. Nu är jag sur. Feck, röv och pungtång.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Skit oxå. Varför kunde inte Bethesda gått ut och dementerat ryktet på en gång när de startade?

Skickades från m.sweclockers.com

De vill ju öka hypen för fallout 4. Frågan är inte om det kommer utan när det kommer.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

De vill ju öka hypen för fallout 4. Frågan är inte om det kommer utan när det kommer.

Jag har följt "hoax-skaparens" (aka DCHoaxer) AMA-tråd på reddit under dagen och jag börjar nästan bli mer besviken över det faktum att DCHoaxer inte fick ta den här episka bluffen ända till onsdag då timern skulle gått ut, än att alltihop i slutändan var fake. Den tid och tanke som är nedlagt på detta är beundransvärt. Bara tanken på hur tiotusentals Falloutfantaster F5:ar TheSurvivor2299 i samband med slutet av timern, bevittnar CGI trailern DCHoaxer berättat om på reddit (den ska tydligen komma upp på någon annan sida om ett tag) och alla reaktionerna efteråt - gör ju att man blir lite irriterad på Bethseda.

Varför bestämde de sig nu, helt plötsligt, för att avslöja denna bluff? Den största "hypen" hade ju nåtts ifall de fortsatt hålla tyst till onsdag då nedräkningen skulle sluta på sidan, då bluffen förmodligen ändå skulle uppenbara sig på det tilltänkta sättet. För mig känns det iaf konstigt och faktiskt lite korkat att först "spela med" i bluffen genom att totalt knipa igen och inte kommentera någonting gällande detta i över en månad, för att sedan totalt döda bluffen några dagar innan den ändå förmodligen skulle avslöja sig själv. Den enda anledningen jag läst om är att de bedömde att folk först nu tog detta seriöst, vilket ju är helt fel då väldigt många varit engagerad och följt detta under en lång tid. Bethseda hade kunnat få ut mer av detta, även om de nu inte går tomhänta.

Sammanfattningsvis har detta minst sagt varit underhållande att följa. Jag har känt mig som Fox Mulder i Arkiv X i ett par veckor - I wanted to believe. Men det jag fortfarande tror på är att ett announcement på ett nytt Fallout är nära!

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk

De sorgliga är att hela denna bluff fick mig så sugen på en ny Fallout att jag köpte mig Fallotu new vegas bara för att ha tills nya fallout! Fan för dem! haha

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanou:

Jag har följt "hoax-skaparens" (aka DCHoaxer) AMA-tråd på reddit under dagen och jag börjar nästan bli mer besviken över det faktum att DCHoaxer inte fick ta den här episka bluffen ända till onsdag då timern skulle gått ut, än att alltihop i slutändan var fake. Den tid och tanke som är nedlagt på detta är beundransvärt. Bara tanken på hur tiotusentals Falloutfantaster F5:ar TheSurvivor2299 i samband med slutet av timern, bevittnar CGI trailern DCHoaxer berättat om på reddit (den ska tydligen komma upp på någon annan sida om ett tag) och alla reaktionerna efteråt - gör ju att man blir lite irriterad på Bethseda.

Det jag kan tycka är att Bethesda bör omgående leta upp killen och anställa honom till deras marketing-avdelning. Det han gjorde fungerade ju faktiskt riktigt bra för att skapa hype, någonting som Bethesda själva inte alltid är så bra på.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av slobodan87:

Skit oxå. Varför kunde inte Bethesda gått ut och dementerat ryktet på en gång när de startade?

Skickades från m.sweclockers.com

Gratis pr. Varför skulle dom?

Permalänk

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20131212/lackt-manus-bekraf...

Jaha då va de dax igen, va tror vi om detta denna gång? Kan inte låta bli att känna lite mer skepsis efter denf örra besvikelsen.
Boston nämns som aktuell stad för storyn i spelet, någon som också nämndes mellan raderna i förra försöket, tillfällighet?

Kan detta dokument till och med varit de som skulle användas i avslöjande efter den förra nedräkningen vi väntade på, men av någon okänd anlending valdes att inte lämnas ut och istället avslöjades bluffen? Konspirationsteorierna är oändliga...

Jag vet inte va jag ska tro längre...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Precis mina tankar, skönt att man inte är ensam så som vissa försöker få det att låta som!

Innan Fallout 3 släpptes var jag så grymt taggad på att få återvända till favoritserien, men halvvägs igenom spelet insåg jag att allt det som gjorde ettan och tvåan speciellt helt saknades. Det följde med in när man sen började på New Vegas så då var inte förhoppningarna lika höga, men det kändes ändå som ett lite bättre spel.

De kunde gott ha döpt det till något helt annat, känner jag.

Bra skrivet. Fallout 1+2 är några av de bästa spel jag spelat i hela livet, var helt inne i den post-apokalyptiska världen, alla häftiga platser man kunde besöka, alla märkliga uppdrag man kunde göra osv. De har totalt tappat RPG-känslan i F3, men precis som du säger tycker jag det blev iaf ett steg i rätt riktning med new vegas. Att man inte kunde joina BoS i F3 tyckte jag förstörde hela spelet, det var det första jag rushade i New Vegas.

Om de kunde släppa ett F4 i samma känsla som F1&2 så skiter jag i hur mycket det kostar, jag skulle köpa deluxe-edition direkt.

Bara som att de hade massa olika effekter om du spelade som tjej eller kille, och massa helt orelaterade element som att du kunde ha sex med random drugdealers i slumstäder gav en så enormt häftig känsla i spelet. Det gav verkligen känslan av post-apokalyptiska världen, alla normer och värderingar var uppåner, och det fanns verkligen inga bestämda regler.

Sen hur mycket bättre perks var gjorde det hela så mycket roligare också.

För att inte tala om storyn, jag var helt inbiten i hur man skulle försöka rädda sin vault i F1.. inga waypoints, 60 dagar eller vad det var innan det blev game-over, bara några hints om var det kunde finnas. Kommer ihåg att jag sökte igenom vaulten man skulle leta vattensaker efter i timme efter timme innan jag insåg att skiten fanns i necropolis eller va de hette.. Good times.

I F1 och F2 så kände man att man verkligen hade impact på spelet, de du gjorde verkligen förändrade världen, du hade mycket fler val med konsekvenser. Du fick hela tiden välja hur du skulle gå vidare med problem, det fanns alltid flera lösningar.

Kommer ihåg alla timmar jag spendera i new reno i F2, blev boxningskung, porrstjärna och hade en trevlig relation med snyggaste tjejen i staden, DET är RPG. Inte springa runt och skjuta mutanter och banditer i oändligt antal timmar.

Inte ens närheten av lika involverande story i F3, den känns mycket mer slumpad, du springer runt över hela världen å gör nåt ärende här å nåt ärende där, inte alls samma sammanhållning..

TL;DR: Ge oss F4 i samma stil med F1 och F2!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Tjaaa, Kotaku har uttalat sig om att Fallout 4 ska utspela sig i Boston så något är kanske i görningen.

Fallout 4 står högt i topp på min önskelista så jag hoppas verkligen att vi snart får ett konkret uttalande hur det egentligen ligger till!

Permalänk
Skrivet av Nuckan:

Tjaaa, Kotaku har uttalat sig om att Fallout 4 ska utspela sig i Boston så något är kanske i görningen.

Fallout 4 står högt i topp på min önskelista så jag hoppas verkligen att vi snart får ett konkret uttalande hur det egentligen ligger till!

Håller med dig där, vore skönt med ett officielt uttalande som talar om när vi kan förvänta oss spelet, om vi nu har ett spel att förvänta. Visst, som skrivet tidigare tror jag all publicitet är bra publicitet, men gamers är ofta av den långsinta släktet, och efter för många hyper som visar sig att inte innehålla något tror jag fler och fler tröttnar på att följa utvecklingen. Blir helt enkelt lite av ett "vargen kommer" syndrom.

Men helt klart, Fallout 4 och Watch Dogs är klart de man väntar mest på nu i spelväg, tätt följt av The Division och en PC version av GTA 5

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301