BF4 värt att spela på low?

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Det är ju därför jag säger att blandade inställningar är bättre...därför att endast low blir grötigare.

Nah tvivlar på att det blir någon skillnad. "Grötigare" blir det bara kanske om man inte har AA igång till ojämna kanter. Annars ändras ju bara texturerna och sånt, ser inte hur det kan påverka något förutom att göra saker o ting fulare.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Avstängd

Sätt texture quality på ultra o kör. Nästan ingen performance impact och det ser jävligt bra ut.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WardonE:

Nah tvivlar på att det blir någon skillnad. "Grötigare" blir det bara kanske om man inte har AA igång till ojämna kanter. Annars ändras ju bara texturerna och sånt, ser inte hur det kan påverka något förutom att göra saker o ting fulare.

Tvivla på du. Men lägre kvalitet på post processing, ingen AA och texture filtering på low gör att det blir sämre bildkvalitet och därmed svårare att urskilja saker.
Mesh på low ger dessutom pop-ins av objekt på relativt kort avstånd...också en nackdel.

Pro är att köra med rätt inställningar, inte allt på lägsta.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Att spela med allt på low gör dig inte till en bättre spelare, du kan vara lika duktig om du kör med allt på ultra. Den stora anledningen varför just "clan spelare" kör med allt på low är just på grund av att dom vill få ut så mycket FPS som möjligt för att dom sitter oftast på en 120hz skärm och där med vill få ut 120 FPS i alla situationer.

Sedan så finns det fördelar med vissa inställningar på low som tex Mesh quality som gör att det ibland försvinner object på skärmen när man inte har inzoomat sikte och där med kan se spelare. Samma som att man kör med Terrian decoration på ultra då den är buggad i dagsläget och är inverterad.

Hur som helst så ska man alltid välja inställningarna från hur man själv vill ha det. Vi spelar spelet för att personligen underhållas, och alla är olika med hur man tycker det är underhållande att spela.

Visa signatur

<Dator 1> CPU: Intel I9 9900K@5Ghz | CPU Kylare: Noctua NH15 | MB: Asus Maximus XI Gene | RAM: G.Skill 32GB DDR4 3200MHz CL14 Trident | HDD: Samsung M.2 970 1tb | GPU: Asus RTX 3080TI Strix
<Dator 2> CPU: Intel I7 8700K@4.8Ghz | CPU Kylare: Be Quite Dark Rock Pro 4 | MB: Asus Z370-H | RAM: G.Skill 16GB DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws V | HDD: Samsung M.2 970 500gb | GPU: Asus 2080 Dual

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zienx:

Att spela med allt på low gör dig inte till en bättre spelare, du kan vara lika duktig om du kör med allt på ultra. Den stora anledningen varför just "clan spelare" kör med allt på low är just på grund av att dom vill få ut så mycket FPS som möjligt för att dom sitter oftast på en 120hz skärm och där med vill få ut 120 FPS i alla situationer.

Sedan så finns det fördelar med vissa inställningar på low som tex Mesh quality som gör att det ibland försvinner object på skärmen när man inte har inzoomat sikte och där med kan se spelare. Samma som att man kör med Terrian decoration på ultra då den är buggad i dagsläget och är inverterad.

Hur som helst så ska man alltid välja inställningarna från hur man själv vill ha det. Vi spelar spelet för att personligen underhållas, och alla är olika med hur man tycker det är underhållande att spela.

Att se fienden är prio 1.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Spelar på Low i 1440p med mitt 7850, känner inte för att uppgradera och spendera 3lax enbart för att köra BF4 på high

Permalänk

Ok, köpte BF4 och provade skiten på low. Har nu lämnat tillbaka spelet för att grafiken såg värdelös ut (för mig). Har sett andra spela med low settings och se fan så mycket bättre ut. Dessutom upplever jag fortfarande detta med att man dör även om man är bakom hörnet på sin egen skärm. Detta händer inte några få gånger, utan konstant. Känns bara buggigt i allmänhet och säkert jag som är jävligt grinig. Dice kommer obviously patcha allt men har inte råd med ett 600kr spel som bara ligger på vänt.

Permalänk

Jag vet inte, är BF4 så värdelöst gameplay att man måste ha max grafik för att det ska vara spelbart? Är det i såfall ett bra spel? Varför skall man spela BF4 istället för BF2, eller CS 1.6?

Permalänk
Medlem

Grafiken på low är absolut inte dålig imo, snarare så att broddster har fel på sin hårdvara eftersom han nämner att det ser sämre ut än för andra spelare. Alternativt så är han väldigt kräsen men sitter på en dålig burk vilket inte är en bra kombo.

Permalänk
Medlem

Min fru kör på low med ett 560ti och det ser bra ut... Sen vänjer man sig.
Hur ofta har man tid att sitta o titta på omgivningen ändå? Iof kanske som sniper:)

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB