Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Aha, den tråden hade jag missat! Då fattar jag bakgrunden till det valet också
Synd att det inte gällde Asgård 2 också..

Det står på dess hemsida att den svarta schiit kan vara slut i lager. Det är bara silver som finns mest av.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av buddaz:

Jag gillar att handla svart....

Det blir inte heller bättre ljud än så oavsett om du lägger till priset av en stor bil eller villa
En begagnad DAC 1a (inte hdr) kan du förmodligen hitta runt 5000kr

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hennnkee:

Den största skillnaden mellan DX och STX är att STX enbart är framtaget för att användas med hörlurar, som i sin tur medför att det har en starkare hörlursförstärkare.

Vill bara rätta dig lite, säg "Virtuell surroundljud" eller liknande istället. För mig blir Virtuellt 7.1 bara fel, när det dessutom handlar om hörlurar blir det bara mer fel.

Av de två korten som du nämnt skulle jag välja STX.

Får jag fråga vad du tänkt för hörlurar?

Det blir nog ett par Sennheiser för runt 1500 eller liknande, har inte bestämt mig en men bra kvalié ska det vara! Ja STX lockar också.. Riktigt bra kort har jag hört

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Jag har funderat på att köpa ett par nya hörlurar under en lång period nu. Såg idag att jag hade en rabattkod hos CDON som ger 25% på valfria hörlurar, dock så måste jag använda den senast idag annars så slutar den att gälla.

I vilken miljö kommer jag att använda hörlurarna?
På bussen, i skolan och utanför hemmet.

Vad ska jag använda hörlurarna till?
Främst musik. Via en iPhone 4 och laptop.

Prisklass?
Runt 700 kr, men kan sträcka mig lite.

Annat?
Har ett par Logitech G35 som jag använder när jag är hemma till musik och film.
En fördel om de inte läcker för mycket ljud!

Har tittat lite på Audio-Technica ATH-M50, de är lite saftiga för min plånbok, men med koden så kommer de ner i 1008 kr. Men kan tänka mig att betala så mycket då de verkar grymt bra. Nackdelen är att de är rätt stora.
http://cdon.se/hemelektronik/audio-technica/audio-technica-at...

Har även kollat lite på dessa Marshall Major, de ligger på 517 kr med koden. Fördelen är att de är mycket mindre än ATH-M50,
http://cdon.se/hemelektronik/marshall/marshall-major-w-mic-bl...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

http://www.benchmarkmedia.com/sites/default/files/dac1-hdr-an...

Det blir inte heller bättre ljud än så oavsett om du lägger till priset av en stor bil eller villa
En begagnad DAC 1a (inte hdr) kan du förmodligen hitta runt 5000kr

Svårt dilemma gillar min Rega Ear2. Själva ljudet("varmt" och inte så jäkla stelt som till exempel nyare NAD). Så synd att man har sparat in på själva ingången för nätkontakten.

Det här har jag funderat över en längre tid. Hörlurarna var mest för att ha något tillfälligt för att sedan köpa en riktig stereo.
En Rega Elicit-r eller en Brio-r och kanske koppla en "Rega RP" eller något annat spännande för att sedan börja med vinyl. Har en gammal microstereo som inte används och man kanske kunde köra dess små högtalare tillfälligt och då koppla in Dacmagic+ som då agerar källa för digitalt medium.

Det är därför jag har svårt att lägga 5k och uppåt för en hörlursförstärkare. Det är inte pengar som är problemet för det kan man alltid spara ihop, utan mer själva mitt behov.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av buddaz:

Svårt dilemma gillar min Rega Ear2. Själva ljudet("varmt" och inte så jäkla stelt som till exempel nyare NAD). Så synd att man har sparat in på själva ingången för nätkontakten.

Det här har jag funderat över en längre tid. Hörlurarna var mest för att ha något tillfälligt för att sedan köpa en riktig stereo.
En Rega Elicit-r eller en Brio-r och kanske koppla en "Rega RP" eller något annat spännande för att sedan börja med vinyl. Har en gammal microstereo som inte används och man kanske kunde köra dess små högtalare tillfälligt och då koppla in Dacmagic+ som då agerar källa för digitalt medium.

Det är därför jag har svårt att lägga 5k och uppåt för en hörlursförstärkare. Det är inte pengar som är problemet för det kan man alltid spara ihop, utan mer själva mitt behov.

Benchmarken är ju väldigt bra både som dac och lurdrivare, den har ju dessutom riktiga utgångar med variabel nivå så den funkar som ett enkelt försteg också.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Benchmarken är ju väldigt bra både som dac och lurdrivare, den har ju dessutom riktiga utgångar med variabel nivå så den funkar som ett enkelt försteg också.

Skulle följande fungera.
Bara en liten tanke som jag kom att tänka på. Om det är värt eller inte. DacMagic+ går att använda som digitalt försteg. Undrar om jag till exempel köper ett effektsteg kan jag koppla in det. Funderar på en Rotel RB-1562 skulle fungera. Vore nice så kanske man kan spara in några slantar och gå den vägen istället. Sedan har jag ett par gamla men små högtalare liggandes tills jag funderat ihop över vad jag vill ha på högtalar fronten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Har skaffat ett nytt ljudkort "Asus Xonar Essence STX"
Just nu sitter jag med ett par tveksamma "Creative Fatal1ty Gaming Headset" och det känns ju lite fånigt att sitta med ett deluxe ljukort och halvkassa hörlurar.

Jag är på jakt efter ett par i 1000kr klassen (behöver inte vara headset kan köpa en separat microfon i såna fall)

Tack för tips. (läka gärna om ni hittar bra pris på hörlurarna i fråga, även från Tradera etc)

Som vanligt när vi pratar 1000kr-klassen så är det DT770 och ATH-M50 som gäller. Ett par hundra över 1000kr men ack så mycket bättre än sub-1000kr-träsket.

Skrivet av Isakksson:

Jag har funderat på att köpa ett par nya hörlurar under en lång period nu. Såg idag att jag hade en rabattkod hos CDON som ger 25% på valfria hörlurar, dock så måste jag använda den senast idag annars så slutar den att gälla.

I vilken miljö kommer jag att använda hörlurarna?
På bussen, i skolan och utanför hemmet.

Vad ska jag använda hörlurarna till?
Främst musik. Via en iPhone 4 och laptop.

Prisklass?
Runt 700 kr, men kan sträcka mig lite.

Annat?
Har ett par Logitech G35 som jag använder när jag är hemma till musik och film.
En fördel om de inte läcker för mycket ljud!

Har tittat lite på Audio-Technica ATH-M50, de är lite saftiga för min plånbok, men med koden så kommer de ner i 1008 kr. Men kan tänka mig att betala så mycket då de verkar grymt bra. Nackdelen är att de är rätt stora.
http://cdon.se/hemelektronik/audio-technica/audio-technica-at...

Har även kollat lite på dessa Marshall Major, de ligger på 517 kr med koden. Fördelen är att de är mycket mindre än ATH-M50,
http://cdon.se/hemelektronik/marshall/marshall-major-w-mic-bl...

Rekommenderar inte Marshall Major, riktigt risiga lurar om du frågar mig Om det handlar om prisklassen 700kr och att det ska vara portabelt så tycker jag du ska kika på AKG K 618 DJ. Köpte ett par från en trevlig swec'are bara för att, positivt överraskad med tanke på priset.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av buddaz:

Skulle följande fungera.
Bara en liten tanke som jag kom att tänka på. Om det är värt eller inte. DacMagic+ går att använda som digitalt försteg. Undrar om jag till exempel köper ett effektsteg kan jag koppla in det. Funderar på en Rotel RB-1562 skulle fungera. Vore nice så kanske man kan spara in några slantar och gå den vägen istället. Sedan har jag ett par gamla men små högtalare liggandes tills jag funderat ihop över vad jag vill ha på högtalar fronten.

Dacmagic 1 har väl inte variabel utnivå, utan det är bara en ren dac? Bortsett från det så går det ju att koppla den mot ett slutsteg även om det troligen blir väldigt opraktiskt i så fall.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Dacmagic 1 har väl inte variabel utnivå, utan det är bara en ren dac? Bortsett från det så går det ju att koppla den mot ett slutsteg även om det troligen blir väldigt opraktiskt i så fall.

Jo Dacmagic+ har variabel utnivå så den går utmärkt som försteg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Dacmagic 1 har väl inte variabel utnivå, utan det är bara en ren dac? Bortsett från det så går det ju att koppla den mot ett slutsteg även om det troligen blir väldigt opraktiskt i så fall.

Man ställer om volymkontrollen. Sedan agerar det som försteg. Det är två funktioner i en låda. Om jag nu har förstått det hela rätt över dess uppbyggnad. Hur som helst började jag även kolla på det billiga försteget från rotel. Hur rotel låter vet jag inte däremot verkar det hålla bra kvalitet till ett sunt pris.

Det hela är nu min nya framtidsplan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Då är det bara att köra på i så fall.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Amazon.com säljer V-moda crossfade LP för 70$. Det blir 112$ med frakt och moms inräknat. Min fråga är: är de värda de ca 700 (?) kronorna?

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av Fiio X3? Utöver det, extern batteripack, någon som folk använder och någon produkt som kan rekommenderas?

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Simcon:

Någon som har erfarenhet av Fiio X3? Utöver det, extern batteripack, någon som folk använder och någon produkt som kan rekommenderas?

Externt batteripack denna är bra om det var sådant du menade. Har en själv.
http://www.amazon.co.uk/10000mAh-Portable-Dual-Port-Thunderbo...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Externt batteripack denna är bra om det var sådant du menade. Har en själv.
http://www.amazon.co.uk/10000mAh-Portable-Dual-Port-Thunderbo...

Exakt något i den stilen jag funderade på, blev att jag beställde en sådan :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Amazon.com säljer V-moda crossfade LP för 70$. Det blir 112$ med frakt och moms inräknat. Min fråga är: är de värda de ca 700 (?) kronorna?

Såg just det här inlägget på "sämsta hörlurar" tråden på headfi
http://www.head-fi.org/t/571839/worst-headphone-you-ever-hear...
(jag har inte provat dock)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Fyndjägare

HERUS DAC/Hörlursförstärkare går att beställa från Sverige nu. 2632kr är ett ok Sverige pris. Den kostar 350$ i Staterna.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2396611

Edit: 20% introrabatt vet ej hur länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk

HA-1 Headphone Amplifier

Citat:

The OPPO HA-1 Headphone Amplifier builds upon the success of our BDP-95 and BPD-105 audiophile universal Blu-ray Disc players. The BDP-95 and 105 have been selected as "Recommended Components" by prestigious publications such as Stereophile and The Absolute Sound. Discerning listeners describe the players’ DAC and analog output stage as very detailed, transparent and engaging. Bench tests indicate the players’ performance approaching the measurable limit of audio analyzing instruments. Drawing upon the proven circuit design of these award-winning players, the HA-1 combines an uncompromising Class A balanced power amplifier section with the performance of the ESS 9018 Sabre32 Reference DAC.

OPPO designs the HA-1 headphone amplifier with the same universal approach as our Blu-ray players. The HA-1 is a high performance headphone amplifier, and it doubles as an asynchronous USB DAC, a stereo pre-amplifier, a digital audio dock for mobile devices, and a Bluetooth audio transport. Its fully balanced design and numerous inputs ensure the best in fidelity and versatility.

The analog audio section of the HA-1 is a fully balanced design with an emphasis on keeping the audio signal in the analog domain once it leaves the DAC. The HA-1 is anchored by a beefy toroidal power transformer. Linear power regulators and filters with custom made capacitors ensure that the headphone amplifier has a clean power source with plenty of reserve energy. The power amplification section uses hand-picked and paired discrete components to ensure symmetry. A motor-driven precision volume control knob enables both hand adjustment and remote control while keeping the audio in a pure analog audio path. Users have a choice of using the 4-pin balanced XLR or the traditional quarter-inch headphone jack. Line level analog inputs and outputs are provided with both RCA and balanced XLR sockets. Built-in monitoring and protection circuitry guards against any mishaps such as short-circuiting, overloading, and DC offset that could lead to degraded performance.

The HA-1 is especially suitable for high-resolution digital audio. Its digital inputs include coaxial, optical, balanced AES/EBU, and an asynchronous USB DAC that supports both PCM and DSD formats. The same ESS 9018 Sabre32 Reference DAC and output driving stage used in our audiophile Blu-ray players ensures extremely low noise and low distortion performance. It is easy to connect the HA-1 to a computer via USB and enjoy jitter-free music using your favorite playback software. OPPO is also working with a leading smartphone and tablet manufacturer to certify the HA-1 so it can pass the required authentication and take digital audio from those popular mobile devices. For additional convenience, the Bluetooth audio transport with high quality Apt-X CODEC sets music in your mobile phones free with a performance boost.

The HA-1 sports a classic design with contemporary elements. It is a desktop component housed in an aluminum chassis, and the familiar volume and source selection knobs are aided by a 4.3-inch screen for easy operation. Depending on your preference or even the mood of the music being played, you can choose between a classic VU meter, a modern spectrum display, or a simple informational summary on the screen. A supplied IR remote and a smartphone app via Bluetooth provide complete control and convenience.

With its exemplary sound quality, versatile connectivity, and energetic driving power, the HA-1 headphone amplifier is a good match to any high performance headphone or stereo sound system.

http://www.oppodigital.com/future/HA-1_Headphone_Amplifier.as...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

återkom med kommentarer när du fått dem

har också sneglat på dessa sen de kom ut mer eller mindre men jag måste tyvärr inse att jag nästan uteslutande använder mitt högtalarsystem för musik och film och kan inte motivera inköp just nu bara för att jag *vill ha* ^^

Skrivet av Wh1sp:

Det blir säkert bra! D1'an är nog bland det prisvärdaste som finns just om man behöver utgångar med volymkontroll för aktiva högtalare också utöver källa för hörlurar. Återkom gärna med tankar när du fått lurarna

Nu har de inkommit, bara hunnit med en timmes lyssnande än så länge men låter riktigt bra. Lite ovant att hoppa från en tidigare stängd DT770 till en öppen konstruktion, det är så, um.. öppet! Spelar både med FiiO'n och D1'an och föredrar D1'an även om jag har en liten romans med BASS=ON-knappen på FiiO'n

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av DasBoot_swe:

HA-1 Headphone Amplifier

Users have a choice of using the 4-pin balanced XLR...
With its exemplary sound quality, versatile connectivity, and energetic driving power, the HA-1 headphone amplifier is a good match to any high performance headphone

http://www.oppodigital.com/future/HA-1_Headphone_Amplifier.as...
Hmm..

#11951534

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av simonw:

Nu har de inkommit, bara hunnit med en timmes lyssnande än så länge men låter riktigt bra. Lite ovant att hoppa från en tidigare stängd DT770 till en öppen konstruktion, det är så, um.. öppet! Spelar både med FiiO'n och D1'an och föredrar D1'an även om jag har en liten romans med BASS=ON-knappen på FiiO'n

http://i.imgur.com/jrMsHB1.jpg

Nice. Hoppas du gillar dom. Mina är mycket mer blå, men det kanske är svagt ljus i fotot bara?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Nice. Hoppas du gillar dom. Mina är mycket mer blå, men det kanske är svagt ljus i fotot bara?

Mina är lika fulblåa de med, bara ljuset och kass kamera som förvränger verkligheten lite

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

Hej!

Införskaffade mig för några månader sedan ett par Sennheiser HD598 som jag fullständigt älskar. Jag använder dessa hörlurar primärt framför datorn, men skulle vilja använda lurarna till min förstärkare och portabla enheter i hemmet. Jag har tittat runt lite, dels på Kjell & Co samt HiFi-Klubben, men jag har inte hittat några kablar som passar hörlurarna. Problemet har främst legat i anslutningen till själva hörluren där det är ett 2.5 mm anslutning och i andra änden 3.5/6.3 mm anslutning. Finns det färdiga kablar att köpa i mellan 0,5m - 1,25m? Vilken butik skall jag vända mig till?

Tacksam för svar!

Visa signatur

WOLOLO

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Nu har de inkommit, bara hunnit med en timmes lyssnande än så länge men låter riktigt bra. Lite ovant att hoppa från en tidigare stängd DT770 till en öppen konstruktion, det är så, um.. öppet! Spelar både med FiiO'n och D1'an och föredrar D1'an även om jag har en liten romans med BASS=ON-knappen på FiiO'n

Kan säga att det tog ett litet tag att vänja sig även när man kom från andra öppna lurar, de har ett lite speciellt ljud men ju mer man lyssnar desto bättre blir det (för min del). Basen är härlig. Rekommenderar också att testa musik med välinspelade trummor.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av koksvinne:

Hej!

Införskaffade mig för några månader sedan ett par Sennheiser HD598 som jag fullständigt älskar. Jag använder dessa hörlurar primärt framför datorn, men skulle vilja använda lurarna till min förstärkare och portabla enheter i hemmet. Jag har tittat runt lite, dels på Kjell & Co samt HiFi-Klubben, men jag har inte hittat några kablar som passar hörlurarna. Problemet har främst legat i anslutningen till själva hörluren där det är ett 2.5 mm anslutning och i andra änden 3.5/6.3 mm anslutning. Finns det färdiga kablar att köpa i mellan 0,5m - 1,25m? Vilken butik skall jag vända mig till?

Tacksam för svar!

Valfri längd och valfri kontakt till HD598. De moddar orginalkabeln. £21 + lite frakt.

http://www.custom-cable.co.uk/sennheiser-hd598-replacement-lead-3m.html

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Kan säga att det tog ett litet tag att vänja sig även när man kom från andra öppna lurar, de har ett lite speciellt ljud men ju mer man lyssnar desto bättre blir det (för min del). Basen är härlig. Rekommenderar också att testa musik med välinspelade trummor.

Ovant när jag kommer från slutna lurar tidigare, men ack så skönt att vara tillbaka till öppna. Eftersom jag lyssnar på en hel del house/dubstep så är jag en basknarkare av rang. Lyssnar även väldigt högt så experimenterar lite med EqualizerAPO och har fastnat för +2dB på 45Hz och -2dB kring 16-18kHz för att få ner "whitenoise" ett steg vid höga volymer

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Ovant när jag kommer från slutna lurar tidigare, men ack så skönt att vara tillbaka till öppna. Eftersom jag lyssnar på en hel del house/dubstep så är jag en basknarkare av rang. Lyssnar även väldigt högt så experimenterar lite med EqualizerAPO och har fastnat för +2dB på 45Hz och -2dB kring 16-18kHz för att få ner "whitenoise" ett steg vid höga volymer

Som basknarkare då, skulle du hålla med om att dessa eventuellt är de ultimata "hifi basshead" lurarna bortsett kanske från Audeze LCD-2 som jag inte hört och nog är utom räckhåll för ganska många vad gäller pris? Ser inte mig själv som bas-fanatiker men tycker HE-400 verkligen får en att uppskatta musik med bra bas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Som basknarkare då, skulle du hålla med om att dessa eventuellt är de ultimata "hifi basshead" lurarna bortsett kanske från Audeze LCD-2 som jag inte hört och nog är utom räckhåll för ganska många vad gäller pris? Ser inte mig själv som bas-fanatiker men tycker HE-400 verkligen får en att uppskatta musik med bra bas.

Finns givetvis bättre lurar om man är ute efter tryck, men då pratar vi ju alltid slutna varianter. Men HE-400 verkar vara bland det bästa man kan få tag på när vi pratar öppna lurar i medelklassen.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av koksvinne:

Hej!

Införskaffade mig för några månader sedan ett par Sennheiser HD598 som jag fullständigt älskar. Jag använder dessa hörlurar primärt framför datorn, men skulle vilja använda lurarna till min förstärkare och portabla enheter i hemmet. Jag har tittat runt lite, dels på Kjell & Co samt HiFi-Klubben, men jag har inte hittat några kablar som passar hörlurarna. Problemet har främst legat i anslutningen till själva hörluren där det är ett 2.5 mm anslutning och i andra änden 3.5/6.3 mm anslutning. Finns det färdiga kablar att köpa i mellan 0,5m - 1,25m? Vilken butik skall jag vända mig till?

Tacksam för svar!

Måste nog säga tyvärr, nu var det iof ett tag sedan jag själv letade. Finns inte så många som tillverkr kablar till just HD598, möjligtvis om du hittar någon enskata tredjepart som sitter och löder hemma i källaren.

Skrivet av Icte:

Det blir nog ett par Sennheiser för runt 1500 eller liknande, har inte bestämt mig en men bra kvalié ska det vara! Ja STX lockar också.. Riktigt bra kort har jag hört

Jag kan rekommendera HD598, kostar nog en hundring mer.
Men detta är om du vill ha ett neutralt, luftigt och öppet ljud. Inte så mycket bas att tala om