Ubisoft demar Snowdrop Engine från Tom Clancy's The Division

Permalänk
Medlem
Skrivet av ayne:

Svenskutvecklat är det också. ser grymt mycket fram emot det.

Fan va bra vi är på grafikmotorer i det här landet!

Mitt budskap till övriga världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SKIBBE:

wait what? du har nog lirat för mycket gta om du tror att bilen exploderar om man träffar bensintanken

han menar nog att det är dyrt när man lämnar in bilen på service ;-]

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av fieskmask:

Faktum huh, har du ingen källa som bekräftar ditt påstående så yttra dig inte.

Nu tycker jag du ska vara lite trevligare. http://blog.ubi.com/the-division-pc/

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Urk. Motor för konsoller och Ubisoft, nä tack. Ge mig en bra, pc-exklusiv motor och sätt det i händerna på kompetenta utvecklare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SKIBBE:

wait what? du har nog lirat för mycket gta om du tror att bilen exploderar om man träffar bensintanken

Nej, det var jag som inte tänkte igenom den detaljen innan jag skrev. Ber om ursäkt för detta x)

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Genelec8030:

Urk. Motor för konsoller och Ubisoft, nä tack. Ge mig en bra, pc-exklusiv motor och sätt det i händerna på kompetenta utvecklare.

Jag tror det hade blivit riktigt fett om Ubisoft inte varit inblandade.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Nu tycker jag du ska vara lite trevligare. http://blog.ubi.com/the-division-pc/

Varför länkade du dit?
Ser fortfarande ingen bekräftelse att det är 720p till konsol.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Faktum huh, har du ingen källa som bekräftar ditt påstående så yttra dig inte.

OK, jag borde inte ha skrivit faktum då det faktiskt inte är bekräftat än, men om du jämför med andra spel till konsolerna så har jag väldigt svårt att tro att det här som faktiskt ser väldigt fint ut kommer att kunna spelas högre än just 720p/30fps. Kanske 1080 till PS4:an... men vem vet.

30fps är dock fortfarande 30fps, med dips... Nej tack. Men som sagt, det kommer ju till PC också så...

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Ser galet najs ut asså! Helt klart verkar det som man behöver en monster PC för det här men jag tror och hoppas på att de varit smarta och lägger de som förbestämda grejer så de redan e laddade när du laddar upp spelet, men jag tycker även att Tom Clancy spelen har konstig vapen mekanik, t.ex. i Ghost Recon online som jag tycker väldigt mycket om.

Visa signatur

|i5 3500k 3.3ghz|MSI GTX 770 Twinfrozr|16GB 1600mhz Cl9|P67S-C43|BenQG2220HD 22"|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coke_Smurf:

Har en känsla av att dom ändå kommer hitta ett sätt att fucka upp spelet.

Tyvärr så är det många som "lyckas" göra det nu för tiden...

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Discokungen
Skrivet av fieskmask:

Varför länkade du dit?
Ser fortfarande ingen bekräftelse att det är 720p till konsol.

Trodde du menade det med att det kommer till PC! Då ber jag om ursäkt! Har dock lite svårt att tänka mig att de orkar driva detta i 1080p.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Om det är samma gubbar och gummor i svenska Massive som låg bakom World in Conflict (ett av de bästa spelen någonsin) så finns det absolut hopp oavsett vem som är publisher.

World in Conflict hade ju också en väldigt trevlig grafikmotor när det kom ut.

Visa signatur
Permalänk

snart ser man ju inte skillnaden mellan spel och verklighet! underbart

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Själv föredrar jag 120Hz och eftersom det inte finns sådana i 1440p (utan twekat Korea import) så håller jag mig till fina 1080p (full hd) med 120Hz

Och innan någon postar något om 4k så slänger jag upp denna
vHSayxqUYU8

Men visst ser The Division äckligt snyggt ut, ser framemot release.

Usch! IPS panel all the way to heaven!

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Grafiskt sätt ser väl Frostbite bättre ut, däremot så gillar jag de små delarna i Snowdrop som kan göra det intressant, det Frostbite skulle kalla för Levolution.

Blev mest imponerad på hur bilen fick punktering och skotthålen i glasset. Sånt saknas i många spel

Ser Frostbite bättre ut? Jag skulle säga att frostbite inte är i närheten av det som fanns i det klippet. Inte så som jag ser det.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Usch! IPS panel all the way to heaven!

hehe, jag kan faktiskt inte klaga på min Samsung nästan så att man tror att det är en ips

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coke_Smurf:

För 7 år sedan

haha, yeah right det är bara som du tror

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

hehe, jag kan faktiskt inte klaga på min Samsung nästan så att man tror att det är en ips

I vilket universum då? De S27A950Ds jag har provat har vara bra för TNs men mediokra i det stora hela.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

ser ju jävla snyggt ut, men ubisoft kan ju ta sig jag kommer inte köpa några mer spel av dem, för många skräp erfarenheter av dom.

Och vad är det? Har aldrig haft problem med dom, någonsin. Dom rushar aldrig sina spel,
så när dom släpps är dom inte i Beta, självklart finns buggar men inte många.
Sen om deras support är värdelös kan jag inte kommentera, aldrig behövt den..

Permalänk
Skrivet av Blackie:

Sen när blev 1080p dåligt?

Vilken sten lever du under? 1080p är passé.

Ser snyggt ut.. och tjejen som pratar i filmen verkar också vara sjukt snygg eftersom hennes röst är så sexig.
I den där andra (gameplay) filmen låter tjejen också sjukt sexig.

Permalänk
Medlem

Såg ballt ut tills man mötte fienderna som sprang runt med Hälsomätare över huvudet. Perfekt sätt att döda all form av inlevelse. Hatar alla blinkande lik, blinkande knappar och annat jävla klotter dom ska spruta ner ens skärm med. Varför ska "kartan" vara nåt jävla hologram man smetar ut på gatan för? Lägg tiden på ljudet som verkade vara ganska mediokert istället.

Permalänk
Medlem

Kan vi inte bara låta Ubisoft sitta i time-out ett par år där de helt enkelt är förbjudna att producera spel åt PC-marknaden på grund av deras track-record?

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, men inte "WOW DETTA ÄR HELT OTROLIGT" på samma sätt som man tyckte när man såg den första trailern av HL2 eller Doom 3 som båda var hästlängder före alla andra.

Skrivet av Blackbird_CaD_:

Vilken sten lever du under? 1080p är passé.

Ser snyggt ut.. och tjejen som pratar i filmen verkar också vara sjukt snygg eftersom hennes röst är så sexig.
I den där andra (gameplay) filmen låter tjejen också sjukt sexig.

Haha. Ska man ha 120 fps eller mer, vilket är ett måste i många multiplayerspel, så är 4K inte aktuellt på ganska länge. Och t.o.m. för de som inte vill ha 120 fps, att ha 60 fps och ha max på allt @4K är fortfarande flera år bort.
Läs på, gör om, gör rätt.

Also, den sista biten roade mig lite, därför hade jag kvar det i citatet. Du kanske ska ladda ner ljudporr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Sen när blev 1080p dåligt?

Personligen för 5 år sedan efter mitt första TFT köp.
Det duger väll för konsol men tänker inte löpa ett PC spel som kommer se suddigt ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av haoko:

Personligen för 5 år sedan efter mitt första TFT köp.
Det duger väll för konsol men tänker inte löpa ett PC spel som kommer se suddigt ut

I spel märks det inte speciellt mycket i vilken upplösning man kör i. Spelens innehåll idag är inte så extremt skarpa att varje pixel är betydelsefull anser jag.

Permalänk
Medlem

Riktigt Imponerande, men nya Unreal Engine är väl ändå snäppet bättre ?
Längtar verkligen tills Valve släpper nya Source 2 Engine som släpps i samband med Dead Or Alive 3

Permalänk
Moderator
Testpilot

Dat hype...

Det man vill se är när dom demar motorn in-game.

Ser bra ut men man har plockat russinen i kakan.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, men...... varför var det djupa hjulspår i snön, när inga bilar kört där?

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Ser Frostbite bättre ut? Jag skulle säga att frostbite inte är i närheten av det som fanns i det klippet. Inte så som jag ser det.

På Singelplayer ja (och det grafiska), däremot så är det element vilket ger mycket till varför det blir snyggare. Men rent texturer så är frostbite bättre i mina ögon.+

Men det där ganska var multiplayer, inte vet jag.

Permalänk
Avstängd

Alla ni som prisar detta till att "se bra ut" .... ni tänker väl på att vi hade haft denna tekniken för länge längesen om det inte vore för konsolerna?
Det är konsolerna som stoppat utvecklingen för PC världen.
Nu när "next-gen" konsolerna är av 100% PC hårdvara, så lyckas spel utvecklare göra såna här saker, med såpass låga PC-specs som konsolerna har.

Hur pass mycket bättre hade det inte kunnat se ut om utvecklarna hade fokuserat på PC istället? , svaret kan ni nog tänka er själva.

Det här är skrattbart om man frågar mig. Riktigt dåligt är det.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED