Xbox One till Sverige först hösten 2014

Permalänk
Medlem

Tråkigt! Blir mycket FIFA 14 mot folk från Tyskland/England/Frankrike etc. då. Lite tråkigt med tanke på att det lär vara sämre pingtider?

Permalänk
Medlem

Intressant. Det går ju fortfarande att importera dock. Men det orkar ju inte en vanlig svensson att hålla på med.

Permalänk
Medlem

haha, vilket skämt! men det är väl ändå en konsol riktad specifikt för amerikanare, så de skiter i resten av världen.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem

10 månader senare, kommer vara alldeles för sent. De ska väl säkert översätta hela operativet och byta ut NSA-chippet mot ett FRA-chip eller nåt annat djävulskap.

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Tråkigt! Blir mycket FIFA 14 mot folk från Tyskland/England/Frankrike etc. då. Lite tråkigt med tanke på att det lär vara sämre pingtider?

Jag ligger på ungefär 5ms mer mot dessa länder, inte fy skam

Blir väl att importera Xbox One ifrån någon suspekt hemsida..

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Medlem

Go home XBOX One , you´re drunk!

And so he did...

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk
Medlem

Entusiaster kommer att importera. Resten köper PS4.

Move along...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av strejf:

Mycket trist om det blir så sent. I och för sig kan jag tycka att Sony luras lite genom att släppa typ 30 konsoler i Sverige.

30? Källa?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Enligt mig så är 360 kontrollen mycket skönare och ergonomisk än PS3/DS3

Hur har någon "vunnit" något för att du med din personliga åsikt tycker att den ena handkontrollern är skönare än den andra?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jnsson:

Enligt mig så är 360 kontrollen mycket skönare och ergonomisk än PS3/DS3

Så du menar att en sådan smaksak som ergonomin på kontrollen betyder att de vann hela marknaden?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Den är redan nu utdaterad i fråga om hårdvara, hur kommer det inte vara till nästa höst? Microsoft har helt tappat det.

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

Spontant känns det ju kört för Xbone i Norden. Lite sämre, dyrare, senare.

Fast PS3 lanserades ju iofs efter 360 på motsvarande sätt, och även om det gick segt med försäljningen av PS3 i början så hämtade den igen helt ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

PS4 vinner på KO

Mu?

Hade det inte varit smartare att släppa konsolen med engelsk röststörning och släppa en uppdatering med nordisk/europeisk översättning senare, än att dröja 10 månader med lansering i dessa länder? Röststyrningen är ju inte ens ett krav, så jag förstår verkligen inte deras beslut. När man har en så stor konkurrent som Sony, som också släpper en ny konsol vid samma tid, då är det rent ut sagt nästan likvidation att dröja så länge. Jag kan riktigt se det framför mig alla tonåringar som vill ha någon av de nya konsolerna i julklapp...vilken blir det?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Mycket trist om det blir så sent. I och för sig kan jag tycka att Sony luras lite genom att släppa typ 30 konsoler i Sverige.

30 konsoler ? Bara Webbhallen skeppade över 1000 konsoler på release dagen och det är en butik. Hur många Xbox skeppades då ?

http://www.slate.com/blogs/moneybox/2013/12/09/microsoft_store_pentagon_city_is_empty_on_a_pre_christmas_saturday.html nuff said.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Enligt mig så är 360 kontrollen mycket skönare och ergonomisk än PS3/DS3

Fast PS4 är ett rejältkliv upp mot PS3. Så döm inte ut den än. Xbox-kontrollern har klart sina fördelar, men tycker Sony gjorde ett rejält lyft på PS4ans kontroll.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gottson:

Jag undrar lite hur resonemanget går här. Borde inte vara ganska negativt att vara en av få med XBONE i Sverige med tanke på exempelvis spelutbud och så vidare?

Kung! Amen det är för att brudarna blir helt galna när man är en av de få med next gen-konsol!!
Mer svans till mig liksom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikimaru:

Hur vann Microsoft förra generationen när Sony sålde fler PS3:or?

81 miljoner mot Microsofts 79.

Sony var tvungna att göra drastiska saker vilket (för att hålla jämna steg) var med och påverkade att de senare inte skulle kunna tjäna pengar på konsollen

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Ska inte Microsoft lika gärna lägga ner det här med konsoller efter allt svammel dom kommit med den sista tiden?
Jag är inte intresserad av att köpa varken Xbox One eller PS4, men PS4 vinner ju på wo då Xbox One inte ens är med i matchen.

Kanske detta bara är ett marknadsföringstrick och så dyker konsollen upp "tidigare än väntat", men om inte det är fallet så är det riktigt dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Oj oj oj, Shitstorm incomming...
Måste säga att det är lite synd om dom som längtar efter boxen, som tur är de nog inte alltför många men besvikelsen bland dessa kommer vara ENORM...

Jag längtar inte direkt, och hade utan problem kunnat vänta fram till Feb, Mars, men Q3? nej inte riktigt så länge vill jag vänta, så jag importerar nog en istället. Har kusiner i Vancouver, Canada. så jag ber dem köpa en å skicka över den vägen istället.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Mycket trist om det blir så sent. I och för sig kan jag tycka att Sony luras lite genom att släppa typ 30 konsoler i Sverige.

Du lever i din lilla egna bubbla av virtual reality. Bara lilla Game i Borås har sålt 200 konsoler och då finns det bra många fler butiker i denna staden som som också sålt den för att inte tala om hela Sverige.
Xbox har sålt 1 miljon konsoler över 13 länder, då var Nordamerika inräknat. Playstation 4 sålde en miljon konsoler i enbart Nordamerika och ytterligare 1,1 miljoner i Europa första veckan vid lansering.
Att PS4 inte går att få tag i för tillfället beror på större efterfrågan än utbud. Efterfrågan på Xbox Done verkar ju således ganska urvattnad och fattig. Nästa batch av Ps4 kommer i januari vilket fortfarande är tidigare än när Microsoft kommer släppa sin första.
Man ska ju inte glömma att det inte bara är Sverige som är drabbat till hösten 2014.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Det är ju bara rykten än så länge, har inte planerat att köpa den på release ändå så det gör inte mig så mycket men xbone blir det iaf nångång

Visa signatur

- ASUS Zenbook UX32VD -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

30 konsoler ? Bara Webbhallen skeppade över 1000 konsoler på release dagen och det är en butik. Hur många Xbox skeppades då ?

http://www.slate.com/blogs/moneybox/2013/12/09/microsoft_store_pentagon_city_is_empty_on_a_pre_christmas_saturday.html nuff said.

men om det är så svårt att sälja för MS i sina butiker borde de kunna skeppa sina XBOne till andra länder. men iom att dem inte gör det så är det något annat som bromsar, antingen mjukvara för speciella länders språk eller tillverkningen.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Så Sverige som har varit ett land där konsolen skulle släppas vid release till att det ska släppa så tidigt 2014 till slutet av 2014.

Ja Microsoft är riktigt grymt bra på att ändra sig, lite väl FÖR bra på denna punkt. Ungefär så mycket att det inte längre går att lita på ett enda ord de säger då tja de lär nog ändra på sig två ggr om.

Dock för de som vill ha en kan lätt importera, konsolen är väldigt lätt att få tag på och finns många enheter över.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Mycket trist om det blir så sent. I och för sig kan jag tycka att Sony luras lite genom att släppa typ 30 konsoler i Sverige.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=669303856424578&set=a...

30? Och då är det bara en butik vi ser här. Webhallen på Sveavägen.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Sony var tvungna att göra drastiska saker vilket (för att hålla jämna steg) var med och påverkade att de senare inte skulle kunna tjäna pengar på konsollen

Sony torskade mer pengar än Microsoft, sant... men om PS3:an var mer populär så "vann" ju Sony i a f den striden.

(Sen om Sonys aktieägare blev gladare för det är en annan historia...)

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk

Om ryktet stämmer är det ju riktigt dålig, för även om den nordiska marknaden är minimal och resten av världen kommit ifatt IT mässigt så tycker man de borde kunna lägga lite fokus på oss här uppe i vildmarken.

Visa signatur

Abit KD-7 RAID XP1600@1900 256mb DDR3200 4xSeagate 80 21" EIZO F931 och en jävligt snabb FLOPPY

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Du lever i din lilla egna bubbla av virtual reality. Bara lilla Game i Borås har sålt 200 konsoler och då finns det bra många fler butiker i denna staden som som också sålt den för att inte tala om hela Sverige.
Xbox har sålt 1 miljon konsoler över 13 länder, då var Nordamerika inräknat. Playstation 4 sålde en miljon konsoler i enbart Nordamerika och ytterligare 1,1 miljoner i Europa första veckan vid lansering.
Att PS4 inte går att få tag i för tillfället beror på större efterfrågan än utbud. Efterfrågan på Xbox Done verkar ju således ganska urvattnad och fattig. Nästa batch av Ps4 kommer i januari vilket fortfarande är tidigare än när Microsoft kommer släppa sin första.
Man ska ju inte glömma att det inte bara är Sverige som är drabbat till hösten 2014.

må så vara att XBone inte är lika popis, men de borde fokusera på att få ut sina produkter till alla länder ändå, det är bättre att synas än att inte synas som dem gör idag för deras egen skull.

jag kan vänta och jag var förberedd att vänta på min XBone, men behöver jag vänta längre än Feb/Mars, ja då blir det import från kusinerna i Vancouver Canada.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Skäms Microsoft!!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikimaru:

Hur vann Microsoft förra generationen när Sony sålde fler PS3:or?

81 miljoner mot Microsofts 79.

Då vann alltså Nintendo förra generationen. med sina nästan 100 miljoner sålda WIIn

Permalänk
Medlem

Nu hade jag inte tänkt köpa xbone på ett tag ändå eftersom Forza halverade innehållet (enda anledningen att köpa xbone idag).
Men det här blir nästan personligt, hade ms kört med raka rör på en gång och förklarat anledningen till försening, beklagat och lovat några gratis spel när konsolen släpps osv hade det varit bättre.
Nu känns det som att dom skiter fullständigt i mig som kund. Kommer krävas mycket från MS sida om dem ska få mig som köpare igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 4790k - Asus Z97 A - Palit Gtx 1070 JS - 16GB ram - 620 GB SSD - 2TB WD Black - Asus 24" 144hz