Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

De har väl lämnat en ganska tydlig kommentar så vad är du ute efter?
(Ditt inlägg påminner mig tydligt om kunder som klagar i serviceavdelningen på Claes Ohlson bara för att de inte får det de vill ha för det priset de vill ha. Således måste butiken hata sina kunder....)

Fast nu påstår de att priset va 249. Vad jag ser så köpte jag det för 299. Plus många verkar fått varan för 299. Ganska många fel enligt mig.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybinette:

Har ni lust att droppa en kommentar om mailet som skickades ut till en massa kunder nyss?

Felmarkering av pris? Det står ju i mailet. Kan hända vilken butik som hellst. Claes Ohlsson hade nån gång att om man la en viss vara i varukorgen så blev allt gratis. Var ju inte direkt så att alla som beställt grejer då helt plötsligt ska få saker helt gratis som egentligen är värda flera hundra tusen kronor tillsammans.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Hybinette:

Det hela handlar om att de hade en vara uppe till kampanjpris som en del av sin julkalender, och nu har samtliga kunder som beställde varan fått ett mail om att det har blivit fel, trots att flera redan har fått paketet levererat. Dessutom är det flera frågetecken som behöver rätas ut, se själv:

http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad...

Skrivet av MrJiM:

Fast nu påstår de att priset va 249. Vad jag ser så köpte jag det för 299. Plus många verkar fått varan för 299. Ganska många fel enligt mig.

Oj det verkar tokigt. Kanske sålde fler än vad som var kvoterat för, pga mjukvarufel?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Många tokigheter blir det!

1.. det tog så lång tid innan de annullerade ordern
2.. skulle kampanjpriset varit 649SEK ? Det låter orimligt
3.. priset var 299SEK inte 249SEK

Visa signatur

"All thinking men are atheists"
-Ernest Hemingway

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Oj det verkar tokigt. Kanske sålde fler än vad som var kvoterat för, pga mjukvarufel?

Isåfall så ljuger de. Står att det va pga fel prissättning.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av MrJiM:

Isåfall så ljuger de. Står att det va pga fel prissättning.

Ja spekulera kan man göra. Får väl se hur webhallen uttalar sig.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Entusiast

Vadå 249kr? Jag betalade 299kr plus 19kr i frakt då USB minnet var med i er julkalender? Menar ni att erat system fick eget liv och la upp en produkt i julkalendern?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Detta stinker lång väg... Jag menar det var en endagskampanj och priset var inte orimligt lågt.

Visa signatur

"All thinking men are atheists"
-Ernest Hemingway

Permalänk
Entusiast
Skrivet av pike2k:

Detta stinker lång väg... Jag menar det var en endagskampanj och priset var inte orimligt lågt.

Låter som fulspel ifrån Webhallens sida.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Vadå 249kr? Jag betalade 299kr plus 19kr i frakt då USB minnet var med i er julkalender? Menar ni att erat system fick eget liv och la upp en produkt i julkalendern?

Samma här, fast 29:- i frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jonthan:

Samma här, fast 29:- i frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är silver, och snart guldmedlem så jag får lite billigare frakt

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Inaktiv

Intressant att se om de väljer att besvara oss. Vid det här laget börjar det bli dags.

Skrivet av MrAdde:

Jag är silver, och snart guldmedlem så jag får lite billigare frakt

Jag hade guld men blev nedgraderad till silver. Kan vara värt att tänka på att det inte är permanent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Intressant att se om de väljer att besvara oss. Vid det här laget börjar det bli dags.

Jag hade guld men blev nedgraderad till silver. Kan vara värt att tänka på att det inte är permanent.

Nu har jag fått ett mail om ett byte till ett annat USB minne
Tog det erbjudandet.

Det var ju bra iallafall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Blir det inga öppningserbjudanden i eran nya butik i Erikslund imorgon?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk

Ett MYCKET långsammare minne för 50kr mindre? Nej tack, ni är legalt bundna att leverera minnena vi har beställt, hoppas ingen köper detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megabävern!:

Ett MYCKET långsammare minne för 50kr mindre? Nej tack, ni är legalt bundna att leverera minnena vi har beställt, hoppas ingen köper detta.

Låter intressant, hur är de bundna menar du ? Ingånget avtal, betalat ?

Visa signatur

"All thinking men are atheists"
-Ernest Hemingway

Permalänk

Avtal i och med orderbekräftelse, reservationerna i orderbekräftelsemailet har ingen juridisk betydelse eftersom de bara skickar ut en enda orderbekräftelse. Dessutom har många fått mail om att produkten finns att hämta ut, så det finns ingen tvekan om att alla avtalen är ingångna och det här s.k. tekniska felet bara är en efterhandskonstruktion fyra dagar senare då de av gissningsvis kostnadsskäl inte längre vill leverera alla backorders.

Permalänk
Medlem

Tror Webhallen har klantat sig big time den här gången. Beställde samma minne som alla andra, fick ett mail att jag kunde hämta upp minnet i Uppsala butiken i måndags. Av olika anledningar kunde jag inte hämta det förrän idag men mitt minne hade försvunnit till en annan kund..... Misstänker att fler som skulle hämta i butik kanske råkat ut för samma sak. Det fanns ju inte många ex från första början. Ersättningen dem erbjuder är ju egentligen ett "skämt" med tanke på prestanda skillnaden. Minnet går ju att köpa fortfarande borde inte Webhallen kunna gör en beställning till oss drabbade?

Permalänk
Medlem

Borde man skapa en egen tråd för detta minne så allt är samlat på en plats? Enklare för oss om man tar vidare till högre instans.

Permalänk
Medlem

Jag har skapat en ny tråd här:

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1261040-web...

Jag rekommenderar dock att vi fortsätter ifrågasätta vad Webhallen sysslar med även i denna tråden

Visa signatur

"All thinking men are atheists"
-Ernest Hemingway

Permalänk
Medlem

Kanon hoppas alla trabbade kan svara i den tråden för att se hur många vi är.

Permalänk
Entusiast

Blev bara ännu mer irriterad när ni skickade erat nya "erbjudande". Känns som att ni försöker lura era kunder med fejkerbjudanden.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen

Hej, vi ber verkligen om ursäkt för det här som inträffat:

* Priset sattes manuellt, det skulle som påpekat vara 649 (vilket för oss vore ungefär +/- 0 då det kostar 642,5 kr ink moms att köpa in)
* Vi brast i vår dubbelkoll. Banners och sådant skapas av en grafiker, han har inte koll på vad som är rimligt eller ej och gör ingen distinktion mellan olika erbjudanden.
* Det tog tid för oss att inse vad som hänt, ingen inköpare etc. jobbar på helgerna så därför dröjde vår reaktion.
* När någon såg vad som hänt fick en medarbetare panik och skickade ut avbokningsmail förhastat och avbokade allas ordrar.
* Andra felaktiga inknappningen var i avbokningsmailet: någon råkade skriva att det hade kostat 249, inte 299, ett slarvfel då folk hade lite allmän panik att få ut mailet fort.
* När vi insett dessa misstag och "nyheten" kommit längre upp inom företaget tog vi fram en alternativ lösning.

Övrigt:
* Vi är medvetna om att ersättningsminnet inte är 100 % likvärdigt med originalminnet men kapaciteten är den samma, märket är det samma och hastigheten är fortfarande relativt hög. Därav erbjuder vi det också billigare än originalminnet.
* Originalminnet är så pass dyrt att vi bedömer att prisskillnaden är oskäligt hög.
* Originalminnet finns inte tillgängligt i de kvantiteter som vi tog emot ordrar.
* Vi hann skeppa några minnen innan vi insåg vad som hänt, givetvis kommer vi inte under några omständigheter försöka kräva tillbaka dem eller några pengar av någon.
* Några har kommenterat på att man kunde fortsatt beställa minnet efter det felaktiga priset vi vet inte var den infon kommer från: vi tog minnet "offline" i måndags och har inte exponerat det sedan dess.
* För de som insinuerar att det är en "bluff" eller ett "lockerbjudande": vad skulle vi någonsin ha att tjäna på det, vi har ju bara att förlora på hela den här fadäsen? Vi har absolut inget alls att vinna på den här situationen, över huvud taget.

För att summera:
Vi gjorde ett misstag, och sedan ytterligare misstag när vi försökte lösa det, och nu vi försöker reda ut det genom ett alternativt erbjudande och vi ber verkligen om ursäkt.

Sedan vet vi att för vissa kunder kommer detta inte att vara en godtagbar ursäkt eller ett tillräckligt bra kontringserbjudande men i dagsläget är det allt jag som sköter detta kontot på Sweclockers kan tillföra i frågan.
Jag som hanterar kontot kommer att försöka svara på följdfrågor men det kanske inte kommer att gå så snabbt som när jag annars gör det då jag inte, vid den här typen av fall, kan göra alla avvägningar på eget bevåg.

Individuella ärenden hanteras av kundtjänst i vanlig ordning: http://www.webhallen.com/se-sv/info/kontakta_oss

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Så minnet skulle alltså kosta 649:- på julkampanjen? Du får ursäkta, men det låter helt enkelt inte troligt. NetOnNets ordinarie pris på det minnet är 699:-, vad skulle ert ordinarie pris vara om "kampanjpriset" är 649?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av c0keb0ttle:

Så minnet skulle alltså kosta 649:- på julkampanjen? Du får ursäkta, men det låter helt enkelt inte troligt. NetOnNets ordinarie pris på det minnet är 699:-, vad skulle ert ordinarie pris vara om "kampanjpriset" är 649?

Det var ca 15% rabatt, då minnet kostade 749 som ordinariepris.

Jag ursäktar absolut att du inte tycker är trovärdigt: jag förstår bara inte vad det är för information "folk" tror det är att vi undanhåller?

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

På ett ungefär hur lång tid brukar det ta innan ni går igenom er info@ epost?
Gjorde en beställning på ett ram-kit förra veckan och en av stickorna i kittet klarar ofta inte av att startas med datorn eller när den väl startar med datorn, pallar inte med biosuppdateringen (och bli ställd till rätt timings) utan att sätta datorn i oändlig omstarts-loop (ie ramet är trasigt).

All information ska vara med i brevet.

Visa signatur

Nä nu är det bannemej pizzadax

Permalänk
Webhallen
Skrivet av codeinjection:

På ett ungefär hur lång tid brukar det ta innan ni går igenom er info@ epost?
Gjorde en beställning på ett ram-kit förra veckan och en av stickorna i kittet klarar ofta inte av att startas med datorn eller när den väl startar med datorn, pallar inte med biosuppdateringen (och bli ställd till rätt timings) utan att sätta datorn i oändlig omstarts-loop (ie ramet är trasigt).

All information ska vara med i brevet.

Inom 24 timmar (under vardagar) är ju målet, oftast är det snabbare än så men ibland om det är mycket att göra (som idag) så kan det ta lite längre.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Inom 24 timmar (under vardagar) är ju målet, oftast är det snabbare än så men ibland om det är mycket att göra (som idag) så kan det ta lite längre.

Alright, får hoppas på att ni hinner med det imorrn då

Visa signatur

Nä nu är det bannemej pizzadax

Permalänk
Medlem

Går det att se status på sin order någonstans? Beställde ett spel igår vid runt 12 och jag har inte sett någonstans om den har blivit skickad eller vad som har hänt med ordern.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Webhallen
Skrivet av sQuille:

Går det att se status på sin order någonstans? Beställde ett spel igår vid runt 12 och jag har inte sett någonstans om den har blivit skickad eller vad som har hänt med ordern.

Du kan se om det skickats genom att den ligger under "Behandlade" istället för "Under behandling" om du har ett användarkonto hos oss:
http://www.webhallen.com/se-sv/medlem/bestallningar/

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch