Xbox One till Sverige först hösten 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av ivek:

Det stämmer verkligen inte, jag har både ps4 o xbox1
Ps4 handkontrollen är grymma jämfört me ps3 men dom är fotforande inte i samma klass Som xbox kontrolen.
O det andra...är spelen...har killzone på ps 4 ångrar att jag ens köppte det :-S o nu får man vänta tills second son släpps..asså det är om ett par månader :-S
Jämfört med Forza 5 det bästa bilspelet som nånsin släppts på konsol....
Ryse..är riktigt snyggt / enligt mig det snyggaste hitills...o killer instinkt är riktigt roligt.
Men vad har jag för skoj på ps4 nu?? Inte mycke tyvärr...o det är trots allt spelen som är viktigast..o just nu är xbox1 igång 80% av tiden medans ps4 20% så nää ps4 är verkligen inte bättre på alla sätt..långt ifrån.
O den stora skillnaden är gur ljudlös xbox1 är jämfört me ps4..stor skillnad :-S

Hårdvarumässigt är Ps4 bättre och vad gäller kontrollen och spelen är det eget tycke som spelar in. Tycker du 720p och Xbone exklusiva spel är roliga/bättre...grattis, kul för dig.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Minsc S2:

Ja, är inte svenskar per capita det mest hårdvarukåta folket i världen?

Kan inte tänka mig att Danmark, Norge och Finland ligger så långt bakom heller. Grov miss-kalkylering där Microsoft.

Nu gör du ett logiskt felslut. Det stämmer att Svenskar lägger ovanligt mycket pengar på elektronik om man tittar globalt men så har vi en total befolkning som motsvarar en större stad i andra länder. USA har en befolkning på 250 miljoner. Hela Europa har en befolkning på 740 miljoner. Japan som också tycker om att köpa konsoler, framförallt Playstation, har en befolkning på 127 miljoner. Så det spelar ingen roll om Svenskar köper dubbelt så många konsoler per capita som amerikaner, vi är ändå en piss i havet i totala antalet konsoler. Paris har större befolkning än hela Sverige. Microsoft och Sony är inte intresserade av relativa siffror, de tittar bara på var de säljer flest antal konsoler i absoluta siffror och det är inte i Norden.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Microsoft och Sony är inte intresserade av relativa siffror, de tittar bara på var de säljer flest antal konsoler i absoluta siffror och det är inte i Norden.

Ja tyvärr.
Dock hindrade det inte Sony från att lansera i Sverige.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ivek:

Sen har du kunskapen om platformen som Ms har men inte Sony.
Sony o deras studios..det är ett helt nytt platform för dom...liknande platform som Ms o deras studios jobba med typ i 8 år...så det kommer spela större roll än vad många tror...jo visst är ps4 GPU tillome 50% starkare, men vad gör det när dom inte kan uttnytja det...jo det lär behövas nåt år för o uttnytja ps4 helt o hållet..men fram till dess lär vi få se både ps5 o xbox2

Haha men nu får du ju ta å ge dig, båda är ju baserade på en ny plattform så vad fan snackar du om? Är förövrigt extremt få studios som bara gör exlusiva titlar, när det kommer till optimering i det här fallet så lär ju de som gjort mycket för PC ha störst fördel, men ja är ju inte direkt exotisk hårdvara så lär inte spela så stor roll den här generationen. Och du är medveten om att det sitter i princip samma CPU och GPU i ps4 och xbox va? PS4at har bara en kraftigare variant, är inte svårare att utnyttja det än att kunna skruva upp upplösningen... Med din logik så skulle det ta flera år för att kunna utnyttja ett 7870 mer än ett 7850 på PC.

Vilket konsol som är "bäst" låter jag vara osagt, som vanligt så beror det helt på hur det kommer se ut med spelen och imo så har ingen av konsolerna så bra releasetitlar så det är bara vänta å se. Bästa spelupplevelsen får man fortfarande på en bra PC så det krävs att det kommer ett antal bra exlusiva titlar för att det ska vara värt med någon av konsolerna om man har en bra dator imo.

Permalänk
Skrivet av ivek:

Sen har du kunskapen om platformen som Ms har men inte Sony.
Sony o deras studios..det är ett helt nytt platform för dom...liknande platform som Ms o deras studios jobba med typ i 8 år...så det kommer spela större roll än vad många tror...jo visst är ps4 GPU tillome 50% starkare, men vad gör det när dom inte kan uttnytja det...jo det lär behövas nåt år för o uttnytja ps4 helt o hållet..men fram till dess lär vi få se både ps5 o xbox2

Ett bra exempel på detta är ju Dead Rising 3. 720p, max 30FPS med framedrops ner till 10-15 fps, massa pop-ins och äckligt fula texturer. Om det är att kunna utnyttja system till max så tror jag nog MS får gå och lägga sig i sin egen grävda grav.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Hårdvarumässigt är Ps4 bättre och vad gäller kontrollen och spelen är det eget tycke som spelar in. Tycker du 720p och Xbone exklusiva spel är roliga/bättre...grattis, kul för dig.

Hårdvaran är också en smaksak. Något bättre grafik eller en Kinect?

Permalänk

Haha, Microsoft kan ju glömma den svenska marknaden. Av med hatten till Sony och aldrig mer ett xbox-köp. Den döda konsolen i ett av de största länderna inom e-sport och datorspelskultur!

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ivek:

Igentligen så spelar det ingen roll hur många konsoler man säljer o inte tjänar pengar på det...o där hade Sony inget o komma....enligt mig

PS3 såldes rabatterad till en början. Samma sak gällde Xbox 360, även om de snabbare började låta varje konsol gå med vinst. Sony började sälja enheter med vinst 2010 [time.com]. Dock så tjänar de ju på varje spel som säljs (och Blu-ray — se nedan), så det är en kalkylerad risk att sälja konsoler med "rabatt" för att få marknadsandel.

Bland annat att Sony stoppade in en Blu-ray-läsare, vilket inte var speciellt billigt 2006, där Microsoft använde en vanlig DVD-läsare (de sålde även en HD DVD-tillsats, som dock dog ut rätt snabbt), gjorde att tillverkningskostnaderna skiljde sig ordentligt till en början, men det var ju också en medveten strategi av Sony på det större planet. En sak som kanske fallit i glömska var att PS3 var största vapnet i formatstriden mellan Blu-ray och HD DVD [BBC] — även om det gjordes på monetär bekostnad av Sonys TV-spelsdivision så är det en inkomstkälla för andra delar av Sony. HD DVD "förlorade" och slutade överhuvudtaget tillverkas 2008, men Blu-ray är idag standard (man kan notera att just Microsoft var en av aktörerna som stöttade HD DVD), mycket på grund av att Sony lyckades få ut miljontals Blu-ray-spelare till allmänheten genom PS3.

Gällande Microsofts siffror för deras "Entertainment and devices"-avdelning så pratas det om att deras Androidlicensavgifter friserar siffrorna [ZDNet, Forbes], och det är inte speciellt okomplicerat att hävda att Xbox 360 gick med "vinst".

Summerat så är det inte så lätt att säga vem som tjänade mest pengar (av Microsoft och Sony, vill säga; Nintendo tjänade säkerligen mest pengar med sin Wii i just den generationen).

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av ivek:

Sen har du kunskapen om platformen som Ms har men inte Sony.
Sony o deras studios..det är ett helt nytt platform för dom...liknande platform som Ms o deras studios jobba med typ i 8 år...så det kommer spela större roll än vad många tror...jo visst är ps4 GPU tillome 50% starkare, men vad gör det när dom inte kan uttnytja det...jo det lär behövas nåt år för o uttnytja ps4 helt o hållet..men fram till dess lär vi få se både ps5 o xbox2

PS4/XBO skiljer sig väldigt lite från en vanlig PC, möjligen får man tänka till lite vad det gäller hur man använder CPU-delen då den är extremt svag i dessa konsoler jämfört med vilken PC som helst. Men det gäller ju både för MS och Sony.

Sedan går det inte att säga att PS4 har en X% starkare GPU, hur stor skillnaden är beror på utformningen av spelet och därmed vad flaskhalsen är.

I teorin kan PS4 hantera ungefär 50% fler "vertices" än XBO, tack vare högre flyttalskapacitet i GPUn. Svårt att se hur det skulle göra speciellt stor skillnad i praktiken.

PS4 kan hantera runt 90% fler pixlar, något som direkt översätts till att man kan köra högre upplösning. Finns extremt lite en utvecklare kan göra för att "optimera" detta, man behöver inte heller göra något för att utnyttja detta. Blir denna del en flaskhals så dyker FPS, så det enda man kan göra är att välja en så pass låg upplösning att denna del är ett icke-problem.

Bandbredd mot RAM är ju lite lurigt, man kan i alla fall säga att XBO inte har någon fördel mot PS4 här. Största flaskhalsen borde vara Z-buffer/frame-buffer och den utgår jag ligger i eSRAM på XBO. Har man spel men väldigt högupplösta alt. väldigt mycket texturer så är däremot PS4:an runt 3x snabbare än XBO.

Grejen med PS4 är helt enkelt att den kommer även de slöaste utvecklarna att utnyttja ganska väl för den har en design helt utan konstigheter, enda sättet man skulle kunna gjort det enklare för programmerare i PS4 var att stoppat i en CPU med färre men betydligt starkare kärnor.

PS3 har väldigt imponerade siffror på papperet, men man måste utveckla sin titel från grunden för PS3 för att utnyttja styrkorna. Ett spel som fullt ut skulle dra nytta av "Cell" skulle vara omöjligt att porta till vare sig Xbox360, PS4 eller XBO då ingen av dessa matchar den "general purpose FPU" kraft som PS3:an har, men det var extremt komplicerat att i praktiken utnyttja all denna kraft.

Hur man än vrider och vänder på det så är PS4 starkare än XBO + att den är enklare att utveckla för.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Det är en spekulativ artikel, men titeln är ett statement. Källan verkar bara ha talat med Gamereactor då ingen annan har nyheten. Microsoft berättade igår att Q3 2014 blir trolig release för Xbox One i Asien. Plussar man ihop allt detta kan man enkelt säga att artikeln borde vara skriven med ett frågetecken, samt att man borde undersöka om inte källan varit felinformerad och antagit att Q3 2014 gällde även Sverige, vilket ännu inte blivit konstaterat.

Skräpjournalistik, Sweclockers. Skriv inte det som fakta när det gäller spekulativ tredjehandsinformation.

Källa för Xbox One late 2014 in Asia: http://asia.cnet.com/microsoft-delays-asia-launch-of-the-xbox...

Visa signatur

i5-2500K, Noctua NH-D14 ,ASUS P8Z68-V/GEN38GB PC6400, 16GB Corsair 1600MHz Vengeance, 2*XFX HD6950 1GB, Fractal Design Newton R2 1000W, Antec P280,BenQ G2420HDBL + BenQ G2420HDB, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech G700, Steelseries Qck+ Fnatic edition

Permalänk
Skrivet av naforce:

Det är en spekulativ artikel, men titeln är ett statement. Källan verkar bara ha talat med Gamereactor då ingen annan har nyheten. Microsoft berättade igår att Q3 2014 blir trolig release för Xbox One i Asien. Plussar man ihop allt detta kan man enkelt säga att artikeln borde vara skriven med ett frågetecken, samt att man borde undersöka om inte källan varit felinformerad och antagit att Q3 2014 gällde även Sverige, vilket ännu inte blivit konstaterat.

Skräpjournalistik, Sweclockers. Skriv inte det som fakta när det gäller spekulativ tredjehandsinformation.

Källa för Xbox One late 2014 in Asia: http://asia.cnet.com/microsoft-delays-asia-launch-of-the-xbox...

Måste också ta i beaktande att det är från samma källa som sade och hade rätt om att x1 blir försenad till q1 i norden som nu säger att det blir q3.
Men visst, det är bara ett rykte ännu. Och även om jag själv troligtvis kommer skaffa mig en PS4a så hoppas jag för x1 fansen att den släpps inom snar framtid här i Norden.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motsols:

Hårdvaran är också en smaksak. Något bättre grafik eller en Kinect?

Kinnect är en gimmick, det tillför inget rent spelmässigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Måste också ta i beaktande att det är från samma källa som sade och hade rätt om att x1 blir försenad till q1 i norden som nu säger att det blir q3.
Men visst, det är bara ett rykte ännu. Och även om jag själv troligtvis kommer skaffa mig en PS4a så hoppas jag för x1 fansen att den släpps inom snar framtid här i Norden.

Absolut, jag ville bara påpeka hur låg nivå det är på själva artikeln då den framställs som fakta när det bara är ett rykte, titeln är alldeles för konstaterande med tanke på underlaget, utan att lägga några personliga värderingar på artikelns innehåll i övrigt.

Visa signatur

i5-2500K, Noctua NH-D14 ,ASUS P8Z68-V/GEN38GB PC6400, 16GB Corsair 1600MHz Vengeance, 2*XFX HD6950 1GB, Fractal Design Newton R2 1000W, Antec P280,BenQ G2420HDBL + BenQ G2420HDB, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech G700, Steelseries Qck+ Fnatic edition

Permalänk

Jag undra hur det ens kan komma sig att det finns folk som motsäger sig att Ps4 är kraftfullare än xbone ja mena man behöver inte direkt vara kärnfysiker för att förstå att Ps4 är den kraftfullare maskinen och det utan att tveka! Jag har både ps4 och xbone, Ps4 köpte jag xbone fick jag av min brorsa och av allt att döma så tkr jag i helhet Ps4 är en klar vinnare när det gäller som spel maskin , jag föredrog xbox360 dosa framför ps3 förut men nu är det tvärtom Sony har verkligen gjort ett bra jobb med att förbättra dosan. Den är mer avancerad och tyngre vilket ger en bättre ergonomi så egentligen det enda som talade för att något var bättre hårdvaru mässigt på xbone innan release var dosan vilket nu har motställt sig självt så av erfarenhet av båda konsoler så är min mening att Ps4 är en klar vinnare på alla fronter och till dem som pratar om kinect vs ps4 cam borde verkligen kolla in möjligheterna med Ps4 cam irl, att använda kinect som ett bra argument till att köpa xbone före ps4 håller inte längre.

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr0cket boy:

Haha, Microsoft kan ju glömma den svenska marknaden. Av med hatten till Sony och aldrig mer ett xbox-köp. Den döda konsolen i ett av de största länderna inom e-sport och datorspelskultur!

Där har du fel! Jag är svensk och föredrar en multimedia konsoll framför en spelkonsoll any day. Har man en dator behöver man inte Playstation 4. Har man en datorn är Xbox One riktigt värt då HDMI-In ger tillgänglighet att koppla in datorn via Xboxet, samt att du har TV.
Riktigt värt om man inte bor hemma och inte har lust att införskaffa ett antal olika boxar + onödiga, 500kr+ kostnader på t.ex Telia Digital-TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Kinnect är en gimmick, det tillför inget rent spelmässigt...

Nu är jag personligen väldigt ointresserad av Kinect, jag gillar inte att prata i headset heller t.ex.
Men det finns massor med bra användningsområden, i Mass Effect 3 t.ex. kan du styra dina NPCs med rösten på ett väldigt bra sätt.
Olika handrörelser osv kan också användas bra på många sätt.

I dagsläget används den kanske mest som gimmick, men jag tycker det finns massor med potential och jag är glad över att Microsoft satsar så mycket på den.

Med det sagt hade jag köpt en PS4 idag utan att tveka om jag var intresserad av en konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DominatorPC:

Jag undra hur det ens kan komma sig att det finns folk som motsäger sig att Ps4 är kraftfullare än xbone ja mena man behöver inte direkt vara kärnfysiker för att förstå att Ps4 är den kraftfullare maskinen och det utan att tveka! Jag har både ps4 och xbone, Ps4 köpte jag xbone fick jag av min brorsa och av allt att döma så tkr jag i helhet Ps4 är en klar vinnare när det gäller som spel maskin , jag föredrog xbox360 dosa framför ps3 förut men nu är det tvärtom Sony har verkligen gjort ett bra jobb med att förbättra dosan. Den är mer avancerad och tyngre vilket ger en bättre ergonomi så egentligen det enda som talade för att något var bättre hårdvaru mässigt på xbone innan release var dosan vilket nu har motställt sig självt så av erfarenhet av båda konsoler så är min mening att Ps4 är en klar vinnare på alla fronter och till dem som pratar om kinect vs ps4 cam borde verkligen kolla in möjligheterna med Ps4 cam irl, att använda kinect som ett bra argument till att köpa xbone före ps4 håller inte längre.

Vad du talar om är en smaksak.
Sony-fanboys måste verkligen tagga ner på sina dämpande argument. Det är inget Irak-krig mellan Xbox One och Playstation 4.
Playstation är en mycket snabbare SPELkonsoll, men har man en snabb dator så är det obefintligt att ha Ps4. Bor man inte hemma och inte vill lägga ned 500kr+ på Telia Digital-TV t.ex, samt har en riktigt krämig dator, så är Xbox One oftast ett bättre val om du använder TVn lika mycket.

Dock är allt en smaksak, så att påbörja en diskussion om priser vill jag inte göra och råder dig också att inte göra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av orginallinus:

Jag är jättenöjd så länge allt färre köper konsoller.

Konsoller är den perfekta barnvakten, hade vi inte köpt en åt våran 6-åring så hade vi blivit tokiga här hemma

Permalänk
Skrivet av Sabelskiöld:

Konsoller är den perfekta barnvakten, hade vi inte köpt en åt våran 6-åring så hade vi blivit tokiga här hemma

är väl bättre o köpa en billig surfplatta istället?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av phz:

PS3 såldes rabatterad till en början. Samma sak gällde Xbox 360, även om de snabbare började låta varje konsol gå med vinst. Sony började sälja enheter med vinst 2010 [time.com]. Dock så tjänar de ju på varje spel som säljs (och Blu-ray — se nedan), så det är en kalkylerad risk att sälja konsoler med "rabatt" för att få marknadsandel.

Bland annat att Sony stoppade in en Blu-ray-läsare, vilket inte var speciellt billigt 2006, där Microsoft använde en vanlig DVD-läsare (de sålde även en HD DVD-tillsats, som dock dog ut rätt snabbt), gjorde att tillverkningskostnaderna skiljde sig ordentligt till en början, men det var ju också en medveten strategi av Sony på det större planet. En sak som kanske fallit i glömska var att PS3 var största vapnet i formatstriden mellan Blu-ray och HD DVD [BBC] — även om det gjordes på monetär bekostnad av Sonys TV-spelsdivision så är det en inkomstkälla för andra delar av Sony. HD DVD "förlorade" och slutade överhuvudtaget tillverkas 2008, men Blu-ray är idag standard (man kan notera att just Microsoft var en av aktörerna som stöttade HD DVD), mycket på grund av att Sony lyckades få ut miljontals Blu-ray-spelare till allmänheten genom PS3.

Gällande Microsofts siffror för deras "Entertainment and devices"-avdelning så pratas det om att deras Androidlicensavgifter friserar siffrorna [ZDNet, Forbes], och det är inte speciellt okomplicerat att hävda att Xbox 360 gick med "vinst".

Summerat så är det inte så lätt att säga vem som tjänade mest pengar (av Microsoft och Sony, vill säga; Nintendo tjänade säkerligen mest pengar med sin Wii i just den generationen).

Det var inte vilken Blu-ray läsare som helst i PS3 heller, det var marknadens bästa, den slog t.o.m SONY's egna stationära på de hade ute samtidigt för den nätta summan 9000:- på fingrarna

Permalänk

Fyfan alltså....men lär ju inte ha kommit något nytt halo ändå så skit samma..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Carolus Rex:

är väl bättre o köpa en billig surfplatta istället?

På vilket sätt skulle det vara "bättre"? Dessutom har vi en iPad åt honom också som han använder när vi åker i bilen, men vill inte påstå att det på något sätt är bättre, den är bra som ett kompliment.

Permalänk
Skrivet av Ixozuxiz:

Vad du talar om är en smaksak.
Sony-fanboys måste verkligen tagga ner på sina dämpande argument. Det är inget Irak-krig mellan Xbox One och Playstation 4.
Playstation är en mycket snabbare SPELkonsoll, men har man en snabb dator så är det obefintligt att ha Ps4. Bor man inte hemma och inte vill lägga ned 500kr+ på Telia Digital-TV t.ex, samt har en riktigt krämig dator, så är Xbox One oftast ett bättre val om du använder TVn lika mycket.

Dock är allt en smaksak, så att påbörja en diskussion om priser vill jag inte göra och råder dig också att inte göra.

Jag måste verkligen fråga dig vad som var en smaksak ? Att ps4 är kraftfullare än xbone är det en smaksak?
Mitt huvud argument var hur folk på någotvis kan tro att xbone är kraftfullare än ps4 för det är för mig som it-tekniker ett frågetecken
och det tror jag alla som kan något om datorer och hårdvara håller med om.

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Ett bra exempel på detta är ju Dead Rising 3. 720p, max 30FPS med framedrops ner till 10-15 fps, massa pop-ins och äckligt fula texturer. Om det är att kunna utnyttja system till max så tror jag nog MS får gå och lägga sig i sin egen grävda grav.

Du vet inte vad du talar om. Dead Rising 3, visst 720p, men det är inte märkbart stor skillnad. Och 30FPS och framedrops ned till 10-15fps? Seriöst? Nej, det är konstant 60fps, med framedrops ned till c:a 40fps. Ett extremt bra exempel på 720p vs 1080p skillnad; Se Xbox 360 720 vs Playstation 4 1080p comparison här: http://www.youtube.com/watch?v=3MUsYJVbsCQ

Den Enda märkbara skillnaden är grafiken, vilket är en självklarhet. Alla vet nog om det här, men det man ser främst på högre upplösning är kant-utjämning. Och visst, en youtube-vid i all sin pragd har sina nackdelar, men kan folk Ärligt säga nu (Bortsett från att grafiken på Ps4 är mycket bättre, uteslut det) att de ser en riktigt STOR skillnad mellan 720p och 1080p?
Varför jag säger en riktigt STOR skillnad(med storabokstäver), är för att folk verkligen gillar att säga att skillnaden är JÄTTESTOR, Extremt JÄTTESTOR, tillochmed.

Ärligt talat, jag gör inte det, det är ingen stor skillnad, överhuvudtaget.
Gällande datorskärmar, absolut, riktigt storskillnad.
Men en storbildsTV på 50tum - Nej, och återigen, Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DominatorPC:

Jag måste verkligen fråga dig vad som var en smaksak ? Att ps4 är kraftfullare än xbone är det en smaksak?
Mitt huvud argument var hur folk på någotvis kan tro att xbone är kraftfullare än ps4 för det är för mig som it-tekniker ett frågetecken
och det tror jag alla som kan något om datorer och hårdvara håller med om.

Läsförståelse är viktigt.
Var påstod jag att Xbox One är kraftfullare?
Alla vet om, även den yngsta amerikanen som ber till Microsoft, att Xbox One Inte är kraftfullare än Ps4.
Men vad du klankar ned på är en smaksak. Du kan sitta och Skriva, att Xbox One's marknad i t.ex Sverige är obefintlig, men så är inte saken. Det finns folk som mig, som har en riktigt snabb PC, vi behöver inte en Ps4. Där är multimedia märkbart mer värt, därav är Xbox One mycket mer värt.

Förutsatt att man nu vill ha en konsoll.

Permalänk

Wow Microsoft, bara två år efter Nintendo. Fail på en helt ny nivå.

Permalänk
Skrivet av Ixozuxiz:

Läsförståelse är viktigt.
Var påstod jag att Xbox One är kraftfullare?
Alla vet om, även den yngsta amerikanen som ber till Microsoft, att Xbox One Inte är kraftfullare än Ps4.
Men vad du klankar ned på är en smaksak. Du kan sitta och Skriva, att Xbox One's marknad i t.ex Sverige är obefintlig, men så är inte saken. Det finns folk som mig, som har en riktigt snabb PC, vi behöver inte en Ps4. Där är multimedia märkbart mer värt, därav är Xbox One mycket mer värt.

Förutsatt att man nu vill ha en konsoll.

Hahaha jag kan instämma på att läsförståelse är viktigt och hänvisar dig till att läsa om inlägget du först valde att kommentera på.

Ps: Jag har en minst sagt en hyfsad dator jag med , känner att det börjar bli dagis nivå på denna diskussionen!

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Skrivet av infigo:

det var så här Microsoft vann förra generationen, de fick 10 månaders försprång. Nu är det ombytta roller.

Fast nu var det ju Nintendo som vann förra generationen. Jag kan ge dig 100 miljoner skäl till varför. Och PS4 lär ju ta hem detta lätt som en plätt. Men lycka till näst-nästa generation.

Permalänk
Medlem

Återigen... Finns det NÅGONTING som talar för XB1? Negativ nyhet på negativ nyhet konstant. MS gräver sin egen grav så djupt att det är pinsamt.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av DominatorPC:

Hahaha jag kan instämma på att läsförståelse är viktigt och hänvisar dig till att läsa om inlägget du först valde att kommentera på.

Ps: Jag har en minst sagt en hyfsad dator jag med , känner att det börjar bli dagis nivå på denna diskussionen!

Jag citerar det du skrev: "att använda kinect som ett bra argument till att köpa xbone före ps4 håller inte längre."
Återigen citerar det du skrev: "så är min mening att Ps4 är en klar vinnare på alla fronter"

Notera: "på alla fronter"
Detta är fel och en smaksak. Återigen, läsförståelsen är viktigt.

Ps: Dagisnivå på vilken front? Att du inte förstår vad jag skriver, eller vad du själv skriver?