Razer tiamat 7.1 CS:GO? Inställningar?

Permalänk
Medlem

Razer tiamat 7.1 CS:GO? Inställningar?

Tjenare! Har nu köpt både ett par razer tiamat 7.1 Elite och ett par QPAD QH-85 för att testa vilka som är bäst av de och sedan lämna tillbaka de sämsta! Jag spelar mestadels CS:GO och därför vill jag såklart ha de bästa för just CS:GO!

Om jag använder mig utav Razer Tiamat 7.1 ska jag då ha 5.1 speakers eller headphones in-game? (finns nämligen inte 7.1). 5.1 speakers borde ju vara bättre då detta headset är TRUE 7.1 analogt alltså och inte via usb, har alltså olika element osv. Så då borde det bästa vara 5.1 eller? Headphones låser väl antagligen det på stereo och då får jag inte nytta av mitt 7.1? Eller är headphones allt mellan 2.0 till 7.1? Jag blir helt vimsig.

Någon som vet om det finns några programvaror eller dylikt att tanka hem för razer tiamat 7.1 eller QH-85?

QH-85 är ju sterreoheadset som alltså borde ha headphones ingame? Eller ska jag ha det på 2 speakers? Jag fattar verkligen inget..

Permalänk

Inte säker men tror att headphones är 2 speakers/stereo med annan EQ bara som ska ge bättre ljud när ljudet sitter tätt mot öronen.

Kör 5.1 om du inte kan hitta nån 7.1 patch/fix på nätet, kört själv Tritton med analogt 5.1 och besviken vart man när spel inte stödjer 6-kanaler utan istället Dolby Pro Logic för virtuell surround.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

I den prisklassen hade jag köpt SteelSeries Siberia Elite. Om du nu vill vara så "gaming peripheral" inriktad. Razer Tiamat ser förfärligt plastig ut. Deras nya kraken ser dock bra ut

För Razer ska du ladda ner Razer Synapse programvaran. Där har du alla inställningar. Tror även att du behöver den för att aktivera 7.1.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Inte säker men tror att headphones är 2 speakers/stereo med annan EQ bara som ska ge bättre ljud när ljudet sitter tätt mot öronen.

Kör 5.1 om du inte kan hitta nån 7.1 patch/fix på nätet, kört själv Tritton med analogt 5.1 och besviken vart man när spel inte stödjer 6-kanaler utan istället Dolby Pro Logic för virtuell surround.

I så fall får jag köra på 5.1. Antar att det är som du säger att den låser på 2 speakers annars? 5.1, får jag i alla fall ut 5.1 ljud från mina lurar

Frågan är ju om det är värt att köra med dessa eller om jag ska köra på qpadlurarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

I den prisklassen hade jag köpt SteelSeries Siberia Elite. Om du nu vill vara så "gaming peripheral" inriktad. Razer Tiamat ser förfärligt plastig ut. Deras nya kraken ser dock bra ut

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQdz983L...

För Razer ska du ladda ner Razer Synapse programvaran. Där har du alla inställningar. Tror även att du behöver den för att aktivera 7.1.

Fast elite har väl inte true surround utan bara virtuellt? Verkar inte som det behövs någon driver dock, det är ju analogt och usb är endast för power, så tror inte det går att ändra något på headsetet i alla fall :C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xelithium:

I den prisklassen hade jag köpt SteelSeries Siberia Elite. Om du nu vill vara så "gaming peripheral" inriktad. Razer Tiamat ser förfärligt plastig ut. Deras nya kraken ser dock bra ut

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQdz983L...

För Razer ska du ladda ner Razer Synapse programvaran. Där har du alla inställningar. Tror även att du behöver den för att aktivera 7.1.

Siberia... usch..
Då hade jag sagt Astro A40, så extremt mycket bättre på ALLA sätt.
Mic, ljud, komfort, allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRape:

Siberia... usch..
Då hade jag sagt Astro A40, så extremt mycket bättre på ALLA sätt.
Mic, ljud, komfort, allt.

Siberia Elite

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NAWNO:

I så fall får jag köra på 5.1. Antar att det är som du säger att den låser på 2 speakers annars? 5.1, får jag i alla fall ut 5.1 ljud från mina lurar

Frågan är ju om det är värt att köra med dessa eller om jag ska köra på qpadlurarna!

Kör på Qpadsen, mycket bättre ljud i dom.

Skrivet av Xelithium:

Siberia Elite

Ordet elite gör ingenting för kvaliten, lika kasst.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xelithium:

Siberia Elite

Jaa, vad är det med elite?
Lika värdelöst skräp det, bortkastade pengar.