Good Old Games lockar med klassiska Fallout – gratis

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeanutPowerz:

Någon som har fler tips på fina spel som finns på GOG?

Theme hospital, dungeon keeper 1 & 2, populus, carmageddon listan kan göras väldigt lång över gamla underbara titlar.

Skrivet av Flamso:

Icewind Dale, Baldur's Gate 1 och 2, Planescape Torment, Neverwinter Nights osv. Vänta tills de kommer på rea, de brukar kosta ett par dollar styck då!

Jupp sjukt värda att skaffa!! Ser att Arcanum också låg på nedsatt pris just nu, värt att skaffa för dem som inte lirat det!

[edit]såg att var ute och cyklade lite angående deras rea, redigerat felaktigheter.

Visa signatur

Hårdvara: Intel i5 4670K @ 3,4 ghz | ASUS Gryphon m-ATX | 16 GB RAM | GIGABYTE 7950 | Samsung 840 Series 250 GB | 120 GB Intel SSD | Skärmar 3 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23" |

Permalänk
Discokungen
Skrivet av ARL650:

Theme hospital, dungeon keeper 1 & 2, populus, carmageddon listan kan göras väldigt lång över gamla underbara titlar.

Jupp de flesta du nämner nu är nedsatta i pris så alla borde köpa dess tidlösa klassiker!!!!!

De spelen du nämner får man inte glömma heller, nej!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Nice! Synd att jag redan köpt dem för länge sedan.

Borde spela om tvåan igen, den tveklöst bästa av dem alla (inklusive 3:an och New Vegas). Tactics har jag iofs aldrig ens testat, då det lilla jag sett då det var nytt var riktigt dåligt, men av vad jag hört har jag inte missat något, så det får nog fortsätta vara ospelat.

Ja, 2:an var bäst av de gamla. 3:an och Vegas är så annorlunda, så det är svårt att jämföra. Spelar Vegas igen nu, med FOOK och Project Nevada moddarna. Jäklar vad skoj det är!

Personligen tycker jag inte alls att Tactics är dåligt. Jag har nog spelat igenom det över 15 gånger nu (senast för bara en månad sen).
Anledningen till att det blev nerklankat var väl att det inte var uppbyggt som ett för tiden "äkta" Fallout spel. Det är lite som X-Com, fast i Fallout miljö, samt att man kan välja mellan real time och turn based combat.
Det som jag älskar med Tactics, är att man verkligen belönas av att utforska kartorna ordentligt, då man kan hitta en hel del gömt godis här och var.
Också den svarta fallout humorn förstås. Och SATAN vad jag blev impad när jag stötte på den första "behemoth"-roboten.

Ett tips är dock att installera high resolution patchen. Det finns till alla Falloutspel tror jag, på nma-fallout.com

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det är någon skillnad på de här versionerna och de på steam? Har dem redan på steam men gog versionen kanske fungerar bättre?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Flamso:

Jag tycker det är fel sätt att se på det. Klart att man har rätt att sälja en produkt i andra hand om man har köpt den. Även digitala. Har de rätt att sälja hur många kopior som helst när det inte kostar något att kopiera upp det? Självklart. Lagar och regelverk måste anpassas för att fungera med dagens teknik. Det gäller även för Steam. Jag hade fortfarande köpt spel som en jävla dåre där och inte sålt vidare någonting.

Tänk om jag hade sålt mitt Knights of the Old Republic liksom. Då hade jag inte kunnat spela det för femtioelfte gången.

Det här inkluderar reklamering av spel som inte håller måttet och dylikt. Det enda nackdelen det kommer ge utvecklare är att de inte kan lura folk med föreställningar längre. Alltså kommer spelen bli bättre och det kommer gynna både konsument och utvecklare.

Fast är det värt rätten att sälja ett spel i andra hand mot att aldrig se några stora reor igen? Sen håller jag med om att det är lite fel att många stora företag tar samma priser för digital försäljning som för fysisk. Det högre priset för distributionen och hanteringen av fysiska produkter borde rimligtvis återspegla sig i priset. Fast sen blir det lite svårt att jämföra fysiska varor med digitala eftersom den digitala inte åldras eller förändras alls. Det är ju också så att du inte betalar för en produktionskostnad utan för en utvecklingskostnad. Så att spelet är gratis att reproducera i all oändlighet för tillverkaren betyder inte att det är gratis att utveckla. De har en utvecklingskostnad som behöver täckas för att de ska få in pengar för att kunna jobba vidare. Släpps begagnatmarknaden helt fritt på Steam så kommer det bli ett problem.

Förr eller senare kommer väl nya regelverk som reglerar detta p EU-nivå. Jag tror att det kommer sluta med att digitala spel är en personlig licens och inte en vara. Då måste man dock ställa krav på utvecklarna att priset representerar det man betalar för.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jamen fan nu köpte jag dem ju på steamrean för några veckor sen. Kunde ju ha köpt öl istället!

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Zotamedu:

Fast är det värt rätten att sälja ett spel i andra hand mot att aldrig se några stora reor igen? Sen håller jag med om att det är lite fel att många stora företag tar samma priser för digital försäljning som för fysisk. Det högre priset för distributionen och hanteringen av fysiska produkter borde rimligtvis återspegla sig i priset. Fast sen blir det lite svårt att jämföra fysiska varor med digitala eftersom den digitala inte åldras eller förändras alls. Det är ju också så att du inte betalar för en produktionskostnad utan för en utvecklingskostnad. Så att spelet är gratis att reproducera i all oändlighet för tillverkaren betyder inte att det är gratis att utveckla. De har en utvecklingskostnad som behöver täckas för att de ska få in pengar för att kunna jobba vidare. Släpps begagnatmarknaden helt fritt på Steam så kommer det bli ett problem.

Förr eller senare kommer väl nya regelverk som reglerar detta p EU-nivå. Jag tror att det kommer sluta med att digitala spel är en personlig licens och inte en vara. Då måste man dock ställa krav på utvecklarna att priset representerar det man betalar för.

Jag tycker det är lite fel frågeställning. Konsumentskydd är för konsumentens rätt att inte bli överkörd av företagen som har mycket mer resurser och pengar. Så jag vet inte riktigt om man ska gå från konsumentens rättigheter och bara köra på att företagen har alla rättigheter. Det är trots allt inte företagen som ska köpa produkterna.

Sen har EU redan sagt att mjukvara är en produkt och inget som förbrukas när man köper det. Det var något snack om det där med personliga licenser men de gillade det inte alls. Tyvärr har detta inte fortsatt utan snarare glömts bort i tystnad.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Ja, 2:an var bäst av de gamla. 3:an och Vegas är så annorlunda, så det är svårt att jämföra. Spelar Vegas igen nu, med FOOK och Project Nevada moddarna. Jäklar vad skoj det är!

Personligen tycker jag inte alls att Tactics är dåligt. Jag har nog spelat igenom det över 15 gånger nu (senast för bara en månad sen).
Anledningen till att det blev nerklankat var väl att det inte var uppbyggt som ett för tiden "äkta" Fallout spel. Det är lite som X-Com, fast i Fallout miljö, samt att man kan välja mellan real time och turn based combat.
Det som jag älskar med Tactics, är att man verkligen belönas av att utforska kartorna ordentligt, då man kan hitta en hel del gömt godis här och var.
Också den svarta fallout humorn förstås. Och SATAN vad jag blev impad när jag stötte på den första "behemoth"-roboten.

Ett tips är dock att installera high resolution patchen. Det finns till alla Falloutspel tror jag, på nma-fallout.com

Jo, 3:an och Vegas är förstås väldigt annorlunda, men rent stämnings- och atmosfärsmässigt så kan de jämföras, och där vinner 2:an tycker jag.

Ok, då kanske jag har missförstått Tactics (X-Com är ju också en gammal favorit). Får helt enkelt ta och testa det, och tackar för tipset om högupplösningspatch!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Sjukt värt om man inte redan hade dem! Håller med föregående att tvåan är bäst men ettan har sin charm med, spec med luck 8+ och ett batteri Stämningen i dessa spel <3

Visa signatur

Chassi: Fractal Design XL black Processor+ kylning: Intel Core i5 2500k @ 4.2 + Phanteks PH-TC14PE Mobo:Asrock z77 extreme4 Grafik: Gigabyte 7950 WF Minne: 32gb Corsair Vengeance DDR3 LP 1600mhz Nätagg: Corsair HX 750W

Permalänk
Medlem

Tack för den julklappen

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Vad kräver det för graffe? Tänker mest på Fallout 2 då det verkar populärast, besitter inget monsterkort i dagsläget

Visa signatur

Moderkort: Asus H87M-PRO Cpu: i5 4670 @ 3,4 Ghz (3,8 Ghz) Ram: Corsiar Vengeance Pro 8GB 1600Mhz Kylare: C/M Hyper 212 Evo Gpu: Nvidia Geforce 750Ti Chassi: Silverstone SG10B SSD: Samsung 840 250gb PSU: Be-Quiet Straight Power E9 400W Flås: 3x Be-Quiet Silent Wings 2 (120mm)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GACY:

Vad kräver det för graffe? Tänker mest på Fallout 2 då det verkar populärast, besitter inget monsterkort i dagsläget

Hehe, om du har en pc som inte är äldre än 15 år så klarar du dig nog. Detta med tanke på att spelet kom ut 1998.

Men köp ett 780ti för säkerhets skull.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk

Jag hade redan alla tre, men skönt ändå att kunna spela dem på sin vanliga dator och inte behöva dra upp en retrodator ur källaren varje gång man vill spela dem.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeanutPowerz:

Någon som har fler tips på fina spel som finns på GOG?

Lite svårt att ge tips då du inte har berättat vad du gillar.
Men tryck på "Browse Games" längst upp på sidan och sedan är det bara att skrolla nedåt tills du har gått igenom alla de 673 spelen...

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk

Jag köpte en 22" CRT för att kunna spela Fallout i native res. Sjukt värt. Har också redan köpt serien, men jättebra initiativ från GoG!

Permalänk

Låg intelligens & bara närstridsvapen är det hysteriskt svåraste och roligaste sättet att spela igenom Fallout 2 på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Jag köpte en 22" CRT för att kunna spela Fallout i native res. Sjukt värt. Har också redan köpt serien, men jättebra initiativ från GoG!

Nu har inte CnC släppts på GOG, men jag har också tänkt göra så, fast en 1024*768 skärm.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Går snabbare att ladda ned än att leta efter spelen på vinden och dessutom optimerade för win 7. Ett måste för alla RPG-lovers.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Avstängd

Det står att det är version 2 på Fallout 1. Jag sökte efter patchar och hittade 1.34 som senaste tror jag. Är dessa GOG Fallouts patchade redan eller? Annars länka patches tack
edit: Efter en duell med 4 råttor i en grotta, turbaserat, insåg jag att skolan är viktigast och att plugga.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Gamla spel att köra:
Fallout 1 & 2
Baldurs Gate spelen
Icewind Dale spelen
Arcanum

Spel som kommer snart som måste köras:
Pillars of Eternity
Wastelands 2
Torment: Tides of Numenera

Om ni gillar RPG'n dvs...

PS, för Fallout 2:
http://www.nma-fallout.com/forum/viewtopic.php?t=39448
Link: download Killap's Unofficial Fallout 2 Patch (US/UK - installer)

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av michael123:

Det står att det är version 2 på Fallout 1. Jag sökte efter patchar och hittade 1.34 som senaste tror jag. Är dessa GOG Fallouts patchade redan eller? Annars länka patches tack

Det som finns på GOG är redan patchat och klart till den senaste officiella patchen. Verison 2 är nog deras egna patch för att få spelet att fungera fel fritt på nyare system.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FLAXMANNEN:

Fallout 1 var gratis där för ungefär två år sedan, så "köpte" det då. I trean vart det så mycket dötid på lektionerna så köpte F2. Personligen gillar jag mera ettan, men båda är riktigt fina!
Nu blir det spela igenom Tactics

Testa att spela med patchar t ex, killaps för F2.

Om du spelar F1 skaffa FIXT, finns på NMA forumet.

Jag spelade F3 före dessa, och tactics har jag inte provat än men jag säger det att musiken (ambient) i f1 & f2 som i princip har samma musik och grafik (sprites) gör att man känner sig betydligt mer utlämnad än man någonsin gjorde i F3.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeanutPowerz:

Någon som har fler tips på fina spel som finns på GOG?

Master of orion 1 & 2

Master of Magic
Funkade hyggligt med win 8.

Krush, Kill ‘n’ Destroy Xtreme

Permalänk
Medlem

Fan! Tack för tipset Sweclockers. Sådant här får icke missas. Här ska spelas.

Permalänk

Hade varit värt om man inte redan köpt just det paketet under steam summer sale

Permalänk
Medlem

Fallout 2 unofficial patch - ska fixa en mängd buggar.

(8.6 MB)
http://www.nma-fallout.com/forum/dload.php?action=download&fi...

Permalänk
Medlem

Vafan... får "403 Forbidden" när jag försöker logga in på GOG

Edit: Fungerade i Safari, men inte i Chrome för mac.

Permalänk
Avstängd

Kan det här vara ett tecken på att det är en fallout tre på gång? Och att det här är ett sätt att bygga hype. Eller överanalyserar/önsketänker jag bara?

För övrigt tycker jag att noll dollar är lite för dyrt för att behöva skaffa ett gog konto. Enklare att trycka på magnetikonen liksom...

Permalänk
Skrivet av anon179444:

Kan det här vara ett tecken på att det är en fallout tre på gång? Och att det här är ett sätt att bygga hype. Eller överanalyserar/önsketänker jag bara?

För övrigt tycker jag att noll dollar är lite för dyrt för att behöva skaffa ett gog konto. Enklare att trycka på magnetikonen liksom...
http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/c9/4f/c1/c94fc1bff6105...

Fallout 3 har redan varit ute på marknaden i flera år (släppt 2008), mer troligt i så fall att man funderar på att kundgöra att man ska släppa ett Fallout 4...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Skrivet av gaminggirl:

Fallout 3 har redan varit ute på marknaden i flera år (släppt 2008), mer troligt i så fall att man funderar på att kundgöra att man ska släppa ett Fallout 4...

Vi har även new vegas.