Permalänk
Medlem

ASUS G750JX

Tjenna är inte så insatt i bärbara datorers komponenter, så har lite snabba frågor.
Kan man trycka in en ssd disk i den fast det redan sitter en mekanisk i den? asså så man har två hårddiskar i samtidigt?
Sen undrar jag om denna kommer klara av te.x Battlefield 4 kanske på high utan lagg, cod ghosts och crysis 3 på high eller ultra som inställningar utan lagg och ligger stadigt 60 fps?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=781754

Permalänk
Inaktiv

Ja du kan få plats med 2st 2,5" diskar. Lätt att uppgradera själv och du bryter inte garantin.
Jag har inte provat BF4 men Crysis 3 kör jag på High och COD ghost på medium/high.
Men räknar med medium om du vill ha stadiga 60fps.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ic3DucK:

Tjenna är inte så insatt i bärbara datorers komponenter, så har lite snabba frågor.
Kan man trycka in en ssd disk i den fast det redan sitter en mekanisk i den? asså så man har två hårddiskar i samtidigt?
Sen undrar jag om denna kommer klara av te.x Battlefield 4 kanske på high utan lagg, cod ghosts och crysis 3 på high eller ultra som inställningar utan lagg och ligger stadigt 60 fps?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=781754

är inte heller så insatt i bärbara men fastna för den här efter att ha kollat efter en ny i flera månader och jämfört mycke.
men att spela ghost på varken high eller Ultra inställningar kan du glömma om du vill ha ett laggfritt spelande tyvär. det enda som är på high är väl Upplösningen på 1080 annars ligger allt på low eller avstängt. kan inte ens ha v-sync eller skuggor utan att de börjar bli överdrivet lagg.
kanske bara är ja som är kinkig men efter att ha spelat bo2 utan problem så är ja riktigt missnöjd över ghost. hoppas på bättre med bf4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av prillen:

är inte heller så insatt i bärbara men fastna för den här efter att ha kollat efter en ny i flera månader och jämfört mycke.
men att spela ghost på varken high eller Ultra inställningar kan du glömma om du vill ha ett laggfritt spelande tyvär. det enda som är på high är väl Upplösningen på 1080 annars ligger allt på low eller avstängt. kan inte ens ha v-sync eller skuggor utan att de börjar bli överdrivet lagg.
kanske bara är ja som är kinkig men efter att ha spelat bo2 utan problem så är ja riktigt missnöjd över ghost. hoppas på bättre med bf4

jag kör ghost på medium i 1080 och v-sync...tycker de flyter bra...inte i 60fps men skulle tro de är runt 40-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

jag kör ghost på medium i 1080 och v-sync...tycker de flyter bra...inte i 60fps men skulle tro de är runt 40-50

Såg att ni pratade om en Asus G modeller och måste fråga.

En g73 med dessa specs borde väl kunna driva på en del av dagens spel? Jag är inte direkt kräsen med att man måste köra i högsta upplösningen osv.

• Skärm - 17.3" (FHD, LED Glare type)
• Processor - Intel Core i7 740QM 1.73GHz - 2.93 GHz
• Grafik - ATI Radeon HD 5870 (Broadway XT) with GDDR5 1GB VRAM • RAM - 6G(2048MBx3) 1333MHz DDR3
• HDD - Hybrid SSD 500G 7200 RPM (embedded 4G SSD)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

jag kör ghost på medium i 1080 och v-sync...tycker de flyter bra...inte i 60fps men skulle tro de är runt 40-50

hur har du ställt in resten?
ska iaf testa hur de blir med v-sync på men är skeptisk om de ens behövs med så låg grafik