Permalänk
Medlem

Tatuering

Tja!

Tänkte höra med gänget här om ni känner till vilken som är den bästa tatueraren? Fick en idé och vill ha presentkort till julklapp av frugan... :).

Ska vara en text med lite snyggt runt, på ena armen eller ryggen, inget jättestort, prisidé vore nice också...

(Min avatar sitter redan på högerarmen sedan typ 20 år tillbaka men den killen var si så där...).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Vi kan börja såhär. Vilken ort är det som gäller?

Och sedan, vilken stil på tatuering gäller det?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Du behöver ingen stjärna för att göra lite text.... Räkna med en tusenlapp i timmen, och du kommer sällan under 3 timmar med lite förarbeten etc...

Ska du ha lite skuggor lägg på en timme....
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Vi kan börja såhär. Vilken ort är det som gäller?

Och sedan, vilken stil på tatuering gäller det?

Stockholms så klart (är det alltid när folk inte skriver ort ).

Stil? Snygg text... vet ej specifikt...

Lägger in ett tack för svar här också ;).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Du behöver ingen stjärna för att göra lite text.... Räkna med en tusenlapp i timmen, och du kommer sällan under 3 timmar med lite förarbeten etc...

Ska du ha lite skuggor lägg på en timme....
Skickades från m.sweclockers.com

Skojar du? 3000? Är du dum i hela huvudet? 500 för pantern var helt okej. Så räknar med nåt liknande (upp till 1000 eftersom det var ett tag sen) för lite text med skuggor och effekter...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Skojar du? 3000? Är du dum i hela huvudet? 500 för pantern var helt okej. Så räknar med nåt liknande (upp till 1000 eftersom det var ett tag sen) för lite text med skuggor och effekter...

Nja, helt dum i huvudet är jag inte, men har tatuerat mig en hel del.... Ska du gå till en riktig studio och betala vitt så hamnar du där någonstans... Visst, jag har gjort en del hemma i köket hos lite olika nissar, och betalt från 800 per sittning och uppåt... Om inte annat så är det la bara du promenerar in på närmsta studio du inte hört massa skit om, och frågar? Kommer du undan med en 1000-lapp vitt är det bara att gratulera!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Skojar du? 3000? Är du dum i hela huvudet? 500 för pantern var helt okej. Så räknar med nåt liknande (upp till 1000 eftersom det var ett tag sen) för lite text med skuggor och effekter...

Jag skulle aldrig låta nån lodig tatuerare som bara ska ha tusen spänn för något större än ett kinatecken peta på mig.

Permalänk
Medlem

1000 spänn för lite text är redan svindyrt... 500 vore mer normalt, men men tiderna förändras antar jag.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

1000 spänn för lite text är redan svindyrt... 500 vore mer normalt, men men tiderna förändras antar jag.

Det kostar ju typ 250 spänn att få däcken på bilen bytta och det tar en kvart. En konsult kostar minst 700 kronor i timmen plus material.
Om en seriös skattebetalande tatuerare ska lägga 2 timmar på tatueringen, 1 timme på förarbete (kalkering, rengöring osv) och ca en timme på efterarbete med sterilisering osv.
Om han då tog 500 spänn så blir ju det 125 kronor i timmen vilket ger honom personligen en timmlön på vadå? 25 spänn.
Den tatueraren skulle inte jag låta ansvara över min hällsa och blodhygien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Skojar du? 3000? Är du dum i hela huvudet? 500 för pantern var helt okej. Så räknar med nåt liknande (upp till 1000 eftersom det var ett tag sen) för lite text med skuggor och effekter...

Du verkar trevlig.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

1000 spänn för lite text är redan svindyrt... 500 vore mer normalt, men men tiderna förändras antar jag.

Varför frågar du om du tydligen redan vet om kostnader osv? Du har aldrig varit hos en seriös tatuerare hör jag... Dom jag går hos tar 1500 första timmen och sedan 1000kr/h, jag betalar mer än gärna för arbetet då dom är jävligt duktiga samt vet hur det ska göras rätt med hygien m.m.

Men gå till någon som tar 500kr för hela arbetet och få rabies vet jag.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Det kritiska med text är att få raka linjer.

Så gå till din lokala tatuerare, eller en som dina polare har använt, kolla deras portfolio och se vad de har gjort och gå till en som kan göra text.

Text är ett av de lättare sakerna att göra, då man ofta utgår från färdiga fonter och liknande. Dock noga med placering och storlek. Och som sagt, att de har bra linjearbete.

Vilken del av Stockholm är det som gäller?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Det kritiska med text är att få raka linjer.

Så gå till din lokala tatuerare, eller en som dina polare har använt, kolla deras portfolio och se vad de har gjort och gå till en som kan göra text.

Text är ett av de lättare sakerna att göra, då man ofta utgår från färdiga fonter och liknande. Dock noga med placering och storlek. Och som sagt, att de har bra linjearbete.

Vilken del av Stockholm är det som gäller?

Ja man vill ju ha det bra gjort, får köra lite detektivarbete och leta.

Vill helst inte betala miljarder bara om det går att undvika.

Norra delen, men finns ju t-bana så spelar ingen roll.

Tack.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Ja man vill ju ha det bra gjort, får köra lite detektivarbete och leta.

Vill helst inte betala miljarder bara om det går att undvika.

Norra delen, men finns ju t-bana så spelar ingen roll.

Tack.

Alla på denna studio kan jag varmt rekommendera: http://porkyroyale.se/

Tom på denna studio är grym: http://carnevaltattoo.com/

Längre norrut har jag inte letat mig

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Alla på denna studio kan jag varmt rekommendera: http://porkyroyale.se/

Tom på denna studio är grym: http://carnevaltattoo.com/

Längre norrut har jag inte letat mig

Ok tack! Ska kollas

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]