Permalänk

UX302LG-C4007H finns i lager på komplett nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av kublaikhan:

UX302LG-C4007H finns i lager på komplett nu

Ah, den verkar dyka upp i en mängd varianter nu, framförallt utan SSD (hybrid):

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2209863
8GB RAM, i7 4500u, 730M Grafik, 256 GB SSD

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2262334
8GB RAM, i7 4500u, 730M Grafik, 16GB SSD + 750 GB HDD

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2262323
8GB RAM, i5 4200u, Intel HD Graphics 4400, 16GB SSD + 750 GB HDD

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2262515
8GB RAM, i5 4200u, Intel HD Graphics 4400, 16GB SSD + 500 GB HDD

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk

Såg att den säljs och finns i lager på media markt butiker och på nätet med GF 740M istället för 730M. Kostar då 1000kr mer, kan det stämma?

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/ASUS-Zenbook-UX302-C4014...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ohahnicko:

Såg att den säljs och finns i lager på media markt butiker och på nätet med GF 740M istället för 730M. Kostar då 1000kr mer, kan det stämma?

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/ASUS-Zenbook-UX302-C4014...

Verkar stämma enligt deras hemsida trots att d e n ligger under 4014 på prisjakt, dock vet jag inte om prisskillnaden är värd 1000-2000 då grafikkortsprestandan är marginell

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Skrivet av Asus.David:

den modellen (UX302LG-C4007H) med Hybrid 16GB/750GB kommer i November, men den med 256GB SSD (UX302LG-C4014H) kommer först i sent December.

Kan du bekräfta det som media markt sida säger? Att det finns en modell med 740M som ska finnas i lager.

Permalänk
Medlem

Jag var nere på Mediamarkt i Gallerian idag för att kolla på denna, den modell de hade inne för 14,990:- hade inte 740m, utan det var 730m i den. Troligtvis att det står fel på hemsidan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ohahnicko:

Kan du bekräfta det som media markt sida säger? Att det finns en modell med 740M som ska finnas i lager.

Dem har skrivit fel, de är GT730m.

Permalänk
Medlem

Tänkte höra ifall det är någon som beställt denna från DustinHome, med ett preliminärt datum 2013-12-09, som har fått någon ny information?

Är det fortfarande det datumet som gäller för er?

Permalänk
Citat:

Tänkte höra ifall det är någon som beställt denna från DustinHome, med ett preliminärt datum 2013-12-09, som har fått någon ny information?

Är det fortfarande det datumet som gäller för er?

Nix, i fredags blev leveransdatumet ändrat till 2014-01-14 och för fem minuter sedan ändrat till 2014-01-21.

Jag bokade dock relativt sent eftersom jag redan hade bokning på Webhallen baserat på info i denna tråd och skulle tro att det ligger ca 20-25 bokningar före mig. Det kan ju ha vart så att de fick in ett par C4014H men troligtvis så kommer de senare precis som Asus.David säger

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrLovaLova:

Nix, i fredags blev leveransdatumet ändrat till 2014-01-14 och för fem minuter sedan ändrat till 2014-01-21.

Samma här! Sjukt besviken på hur långsamt det kan gå att få ihop lite delar till en dator

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Ja jag har också fått info om nytt datum till 2014-01-21. Märkligt med tanke på att mediamarkt har fått in den. Varken dustin eller webhallen har än så länge fått in något exemplar alls. På mediamarkt är den dock 1000 kr dyrare. Såklart. De vet säkert om att de är de enda som fått in den och att de därmed kan ta ett högre pris.

Jag börjar ge upp på asus lite smått nu. Har tröttnat på att deras kundtjänst ger ut felaktig information och att de säger olika saker berorende på vem man pratar med. Om de inte ens kan hantera försäljningsärenden på ett bra sätt, där de faktiskt tjänar pengar på att bete sig korrekt, undrar man ju hur de hanterar exempelvis reklamationsärenden etc. ifall något skulle vara fel på produkten. (Inget illa menat mot Asus.David som verkar vara den enda på hela asus som ger ut korrekt information även om det innebär att svaret är att han inte vet)

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som har handlat från Proshop? De verkar vara de enda som har datorn inne, förutom MediaMarkt som tar 1000 kr mer.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hilton:

Någon som har handlat från Proshop? De verkar vara de enda som har datorn inne, förutom MediaMarkt som tar 1000 kr mer.

Ska lägga en order nu, har inte tid att vänta mer trots att jag förlorar 850 kr på det.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk

Även jag fick nog och lade en order hos Proshop. De kunde på telefon bekräfta att datorn skulle levereras senast onsdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Ska lägga en order nu, har inte tid att vänta mer trots att jag förlorar 850 kr på det.

Funderar på att göra detsamma. Har ni koll på hur det ser ut med Tagentbordslayouten, ifall den är Sv/Nordic?

Dessutom, har ni koll på hur de tar hand om reklamationer osv?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Markusas:

Ska lägga en order nu, har inte tid att vänta mer trots att jag förlorar 850 kr på det.

Skrivet av MrLovaLova:

Även jag fick nog och lade en order hos Proshop. De kunde på telefon bekräfta att datorn skulle levereras senast onsdag.

Har ni sett ifall datorn är på väg till er?

Skrivet av Llorona:

Funderar på att göra detsamma. Har ni koll på hur det ser ut med Tagentbordslayouten, ifall den är Sv/Nordic?

Dessutom, har ni koll på hur de tar hand om reklamationer osv?

Bra fråga, det står ju faktiskt inte på produktsidan vilken typ av tangentbord det är. Kanske är därför de har så många i lager när ingen annan har det...

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Layouten vet jag faktiskt inget om då det inte framgår, dock så får man väl anta att det är nordiskt eftersom den ligger under samma produkt på prisjakt.
Min dator är på väg och är redan i Malmö, bör vara hos mig imorgon eftermiddag eller torsdag.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hilton:

Har ni sett ifall datorn är på väg till er?

Bra fråga, det står ju faktiskt inte på produktsidan vilken typ av tangentbord det är. Kanske är därför de har så många i lager när ingen annan har det...

Asus bärbara släpps i princip alltid med Nordisk tangentbordslayout, så det är nog inga problem från Proshop.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Inaktiv

ja de är Nordiskt tangentbord på alla som är sålda till nordiska marknaden. Skulle de vara grå import från ett annat land skulle den ha ett annat artikelnummer.

Permalänk
Medlem

Fick den vid 15-16-tiden idag, det är nordisk layout och datorn känns som ett riktigt kvalitébygge, ordentligt inslagen var den också så + till Proshop för det också.

Har inte startat den än utan har satt den på laddning för en stund.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Fick den vid 15-16-tiden idag, det är nordisk layout och datorn känns som ett riktigt kvalitébygge, ordentligt inslagen var den också så + till Proshop för det också.

Har inte startat den än utan har satt den på laddning för en stund.

Härligt. Är intresserad av UX302LG, men det finns så lite info om den på nätet.

Sen när du testar - kolla gärna hur temperaturerna verkar med tex. coretemp och gpu-z under belastning och idle.
Låter den något när du surfar och gör annat lågintensivt?

Jag testade den kort på mediamarkt och tyckte det kändes som gedigen kvalité på den. Skärmen verkade flexa något, men verkade annars i samma toppklass som föregångaren. Responsen på touch funkade fint. Som en snabb surfplatta med IE som har touchstöd. Svårt att säga mycket mer när den står i en så upplyst ljusmiljö. Vad är dina intryck av skärmen?

Har en UX32VD (alltså föregångaren) just nu som jag använder till filmredigering. Grymt smidig dator. Är mest batteritiden, den extra mSATA HDD platsen och den nästan dubbla grafikprestandan som känns intressant. Touch kan säkert också vara trevligt ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeenArk:

Härligt. Är intresserad av UX302LG, men det finns så lite info om den på nätet.

Sen när du testar - kolla gärna hur temperaturerna verkar med tex. coretemp och gpu-z under belastning och idle.
Låter den något när du surfar och gör annat lågintensivt?

Jag testade den kort på mediamarkt och tyckte det kändes som gedigen kvalité på den. Skärmen verkade flexa något, men verkade annars i samma toppklass som föregångaren. Responsen på touch funkade fint. Som en snabb surfplatta med IE som har touchstöd. Svårt att säga mycket mer när den står i en så upplyst ljusmiljö. Vad är dina intryck av skärmen?

Har en UX32VD (alltså föregångaren) just nu som jag använder till filmredigering. Grymt smidig dator. Är mest batteritiden, den extra mSATA HDD platsen och den nästan dubbla grafikprestandan som känns intressant. Touch kan säkert också vara trevligt ibland.

De ligger mellan 35-41 grader vid normalt surfande.
Fläkten går inte ens (inte vad man hör i vilket fall) däremot kan den dra igång lite grann då och då om man t ex hoppar runt mycket med att ladda nya sidor och så. Då är den hörbar men inte mycket mer än så och det är när jag sitter i ett helt knäpptyst rum. Fläkten är då igång i 5- 10 sek sen blir det tyst igen. HELT TYST.

Batteritiden verkar ligga på ca 8-8.30 h vid normalt surfande men då kör jag på låg energi.

Betraktningsvinklarna är riktigt bra, både våg- och lodrätt.

Tangentbordet är klockrent och känns robust. Det är endast i mitten av tangentbordet det kan flexa något om man är hårdhänt, men det är knappt märkbart.

Ljudet känns inte alls lika burkigt som jag väntat mig, utan riktigt fint och bra möjlighet till hög volym.

Räckvidden på wifi:n har jag inte mätt men den fungerar bra i hela lägenheten på 40kvm haha

Skärmen flexar ingenting under skrift. Den flexar lite när man sätter dit fingret för att använda pekskärm men det är inget man bör störa sig på och inget jag stör mig på.

Både touchskärmen och musplattan tyckte jag var felfria från start, nu har jag haft en 10 tums Samsung NC från 08-09 innan så jag kanske visserligen inte har så höga krav men så känns det för mig.

Det enda negativa jag kan säga hittills är väl att när skärmen är helt svart så strimmar det upp lite ljus i nedre underkant, inte alls farligt men ändå lite grann. Det tycks dock försvinna helt redan vid färgerna mörkbrun, mörkgrå och mörkgrön.

Jag är inte heller stormförtjust i W8 utan tänkte uppgradera till W8.1 som jag är van vid imorgon.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Skrivet av Markusas:

De ligger mellan 35-41 grader vid normalt surfande.
Fläkten går inte ens (inte vad man hör i vilket fall) däremot kan den dra igång lite grann då och då om man t ex hoppar runt mycket med att ladda nya sidor och så. Då är den hörbar men inte mycket mer än så och det är när jag sitter i ett helt knäpptyst rum. Fläkten är då igång i 5- 10 sek sen blir det tyst igen. HELT TYST.

Batteritiden verkar ligga på ca 8-8.30 h vid normalt surfande men då kör jag på låg energi.

Betraktningsvinklarna är riktigt bra, både våg- och lodrätt.

Tangentbordet är klockrent och känns robust. Det är endast i mitten av tangentbordet det kan flexa något om man är hårdhänt, men det är knappt märkbart.

Ljudet känns inte alls lika burkigt som jag väntat mig, utan riktigt fint och bra möjlighet till hög volym.

Räckvidden på wifi:n har jag inte mätt men den fungerar bra i hela lägenheten på 40kvm haha

Skärmen flexar ingenting under skrift. Den flexar lite när man sätter dit fingret för att använda pekskärm men det är inget man bör störa sig på och inget jag stör mig på.

Både touchskärmen och musplattan tyckte jag var felfria från start, nu har jag haft en 10 tums Samsung NC från 08-09 innan så jag kanske visserligen inte har så höga krav men så känns det för mig.

Det enda negativa jag kan säga hittills är väl att när skärmen är helt svart så strimmar det upp lite ljus i nedre underkant, inte alls farligt men ändå lite grann. Det tycks dock försvinna helt redan vid färgerna mörkbrun, mörkgrå och mörkgrön.

Jag är inte heller stormförtjust i W8 utan tänkte uppgradera till W8.1 som jag är van vid imorgon.

Härligt! Tack för infon så det var alltså sv/nordic på tangentbordet hos proshop?

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag köpte också denna från proshop tillslut.

Känns väldigt bra det lilla jag testat datorn än så länge.

Dock har jag en sak som är störande.
Vissa program t.ex skype, notepad++ är lite små suddiga, precis som de har någon annorlunda upplösning.
Det verkar gå att komma förbi problemet genom att gå in i egenskaper + disable scaling on high dpi settings. För de nämnda programmen iallafall.

Men finns det någon universal lösning för att slippa göra detta för alla program som visar sig skala dåligt? Känns lite konstigt, då det endast är en 1080 skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ohahnicko:

Härligt! Tack för infon så det var alltså sv/nordic på tangentbordet hos proshop?

Japp

Skrivet av Llorona:

Dock har jag en sak som är störande.
Vissa program t.ex skype, notepad++ är lite små suddiga, precis som de har någon annorlunda upplösning.
Det verkar gå att komma förbi problemet genom att gå in i egenskaper + disable scaling on high dpi settings. För de nämnda programmen iallafall.

Men finns det någon universal lösning för att slippa göra detta för alla program som visar sig skala dåligt? Känns lite konstigt, då det endast är en 1080 skärm.

Har inte tankat skype än, ska göra det strax och kolla om jag uppfattar det på samma sätt.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Hedersmedlem

Det blev till slut så att även jag beställde en ux302 från Proshop. Packeteringen vet jag inte om den var så bra egentligen. Brunt papper runt datorns riktiga kartong. Som tur är så var den väl skyddad däri.

Gällande datorn så tycker jag om den. Har inte hunnit hålla på med den så mycket visserligen, egentligen bara uppdatera windows och ta bort några av de 5 miljoner förinstallerade programmen från asus. Tycker att själva chassit utstrålar kvalitet på något sätt, den känns skön att hålla i och ser snygg ut.

Skärmen är riktigt bra faktiskt och till min förvåning så använde jag även touchfunktionen på den. Det kanske bara är för att det är nytt osv, vi får se hur mycket det faktiskt används om några månader.

Tangentbordet överlag är bra, skön feedback och ok travel. Dock har jag en tangent (backspace) som är riktigt stel och tar inte alltid tryckningarna. Jag ska testa den lite mer, men spontant så känns inte det så bra. Touchpadden har även den ett litet problem, det känns inte som att den sitter riktigt fast egentligen. På vänster sida så sitter den bra och stumt, när man bara lägger fingret på där så rör sig inget. Om man däremot lägger fingret på höger sida av plattan så trycks den ner en aning och låter ungefär som när man trycker ner på plattan för att göra ett musklick. Inte heller det känns så bra egentligen. Får se hur det är när jag kommer hem ifrån jobbet idag, men blir kanske så att jag får skicka tillbaka den, tråkigt nog.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk

Första intryck efter att ha hämtat paketet igår kväll:

  1. Paketeringen från proshop var rätt medioker

  2. Unboxningsupplevelsen var riktigt läcker, samma klass som från Apple sist jag köpte en dator från dem.

  3. Datorn är mycket mera svart till utseendet än vad promobilderna antyder. Ska till riktigt starkt ljus i rummet för att höljet ska hinta om blå toner.

  4. Byggkvaliten är riktigt gedigen och närmar sig 100% men finns ett par minimala saker man kan anmärka på "bara för att":

    • Även min musplatta har ett minimalt glapp i nedre hörnen. Hade inte märkt det om det inte hade påpekats och för mig stör det inte det minsta.

    • Främre kanten är aningen vass och kan skära in lätt i handlederna vid konstiga positioner som liggandes i säng/soffa.

    • Vinklar man upp skärmen mycket så tar nedre delen av skärmen över stödet och datorn höjs upp som på en Sony Vaio Pro 13. Bakre skärmen saknar dock gummibeklädnad och har större tendens att glida jämfört med när datorn står helt platt. I de flesta scenarion är detta inget problem utan först när man ska använda datorn i ett skakigt tåg eller liknande.

    • Tangentbordet är överlag riktigt tillfredsställande men det finns ett visst flex omkring tangenten F.

  5. En knasig iakttagelse är eftersom datorn är KNÄPPTYST när inte fläkten går så upplevs det minimala ljudet när fläktarna drar igång som mer påtagligt än t.ex. min UL30VT där fläktarna låter enormt mycket mer men går konstant. Man vänjer sig liksom vid total tystnad när man tar med datorn i sängen innan man ska sova.

  6. Påtagligt bättre trådlös räckvidd och hastighet än min UL30Vt

  7. Skärmen är över förväntan och upplever inte skillnaden mellan retina skärmarna på jobbet där jag sitter nu som väldigt liten.

  8. Har inte riktigt stresstestat med tyngre program ännu men än så länge så har allt flutit på som en dröm. Man bokstavligen flyger fram vid webbsurf/twittrande/mailande/facebookande osv.

Sammanfattningsvis är mitt första intryck mycket gott. Skall tilläggas är att det här är min första bekantskap med Windows 8/8.1 så det distraherar ju en del av intrycket. När man betalar de här pengar är såklart förväntningarna rejält uppskruvade och den som förväntar sig total perfektion kanske upplever att denna dator snubblar lite på mållinjen. För mina behov är jag ganska övertygad om att jag hittat den bästa datorn på marknaden. Jag kommer använda den 8tim om dag till jobb/studier och ta med mig den överallt så den måste vara lätt. Jag kommer köra hyfsat tunga 2d program som InDesign och Aftereffects så jag behöver en del kräm. Priset kan jag egentligen tycka är lite för högt i förhållande till prestandavinsten men det som blev avgörande för mig är att jag springer på mycket säljmöten och har behov av impfaktorn denna dator medför sig

Permalänk

Vet inte om jag är blind, men jag hittar inte UX302LG på Asus webbsida. Någon annan som kan se den?

Det finns en modell som heter UX302LA, men det är ju inte exakt samma.

Det jag undrar är om minneskort läsaren stödjer SDXC kort? Jag har hittat blandad info på olika sidor. Så jag ville kolla upp vad som verkligen stämmer med denna modell.

Visa signatur

WORKSTATION (build winter/spring 2017):
Fractal Design C | Corsair Vengeance LPX 32GB 3000Hz | Intel i7 7700K | ASUS TUF Mark 1 | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair RM750x 750W | MSI GTX 1080 Ti Gaming X | Noctua NH-D15 | 2x120mm Noctua NF-F12 + 2x140mm Noctua NF-A14 + NF-A4x10 FLX 40mm | Soundblaster Z | Dell UltraSharp 30" U3014-A03 | Corsair SP2500 (speakers)

Photo: Panasonic G80 + 14-140mm | Olympus TG-4 | GoPro Hero3+ Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigvanilla:

Vet inte om jag är blind, men jag hittar inte UX302LG på Asus webbsida. Någon annan som kan se den?

Det finns en modell som heter UX302LA, men det är ju inte exakt samma.

Det jag undrar är om minneskort läsaren stödjer SDXC kort? Jag har hittat blandad info på olika sidor. Så jag ville kolla upp vad som verkligen stämmer med denna modell.

Skillnaden är att LA endast har 16 GB SSD och sedan en större HDD istället för en 256GB SSD.
Den har även en i5 4200U istället för en i7 4500U
Samt Intel HD 4400 grafik istället för Nvidia 730m
I övrigt är det samma in- och outputs.

Och ja, den stödjer SDXC

I övrigt så har jag varken haft problem med Skype-upplösningen eller musplattan.
Kör W8.1 nu och det gör sig avsevärt mycket bättre för touchscreen då man kan scrolla ner till nya startmenyn/apparna.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Hur upplever ni backlight bleedingen i nederkant? Ingen alls? Som jag berättade eller mer ändå?

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2