Permalänk

nVidia GTX 570, trasigt?

Tjena SweC!

har ett styck 570 som har suttit i min mors dator sedan den byggdes för typ 2 årsen!

Idag märkte jag att när man satt och lirade spel så blev skärmen svart och ljudet börja hänga sig. trodde först det var drivarna så jag tog iaf googla felkoderna.

Visar sig att kortet inte funkar som det skall(skåklart) så jag körde diverse spel och stress tester för att komma fram till att kortet antagligen är defekt!

bytar man kort funkar allt kalas igen!

Men nu så kollade jag och garantin är slut på kortet, sitter man i klaveret nu? Eller finns det något man kan göra för att fixa kortet? Att baka tror jag inte hjälper då det bara funkar om kortet har några artefakter... det verkar inte som ett sånt fall?

även med dubbla raidade SSDer så tar datorn riktigt lång tid att ladda med kortet i! ibland vill datorn inte starta alls...

Tack på förhand!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SwedenVirre:

Tjena SweC!

har ett styck 570 som har suttit i min mors dator sedan den byggdes för typ 2 årsen!

Idag märkte jag att när man satt och lirade spel så blev skärmen svart och ljudet börja hänga sig. trodde först det var drivarna så jag tog iaf googla felkoderna.

Visar sig att kortet inte funkar som det skall(skåklart) så jag körde diverse spel och stress tester för att komma fram till att kortet antagligen är defekt!

bytar man kort funkar allt kalas igen!

Men nu så kollade jag och garantin är slut på kortet, sitter man i klaveret nu? Eller finns det något man kan göra för att fixa kortet? Att baka tror jag inte hjälper då det bara funkar om kortet har några artefakter... det verkar inte som ett sånt fall?

även med dubbla raidade SSDer så tar datorn riktigt lång tid att ladda med kortet i! ibland vill datorn inte starta alls...

Tack på förhand!

Tror gör man bara i valfritt tempel så ta och testa vet jag!

God Jul!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Tror gör man bara i valfritt tempel så ta och testa vet jag!

God Jul!

antar att jag får testa det om jag inte kan höra med Inet och kolla ifall det är möjligt att byta in det eller något..

God jul själv!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Vad byter du till för kort? Kanske nätagg som inte orkar med längre om det är av billigare sort. Eftersom du haft ute kortet så gissar jag på att damm inte är en faktor. Har du testat kortet i en annan burk.

Eftersom kortet är 2 år så kommer du inte kunna reklamera det. För reklamationsrätten gäller bara ursprungsfel. Vilket efter så lång tid är i princip omöjlig att bevisa.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SwedenVirre:

Tjena SweC!

har ett styck 570 som har suttit i min mors dator sedan den byggdes för typ 2 årsen!

Idag märkte jag att när man satt och lirade spel så blev skärmen svart och ljudet börja hänga sig. trodde först det var drivarna så jag tog iaf googla felkoderna.

Visar sig att kortet inte funkar som det skall(skåklart) så jag körde diverse spel och stress tester för att komma fram till att kortet antagligen är defekt!

bytar man kort funkar allt kalas igen!

Men nu så kollade jag och garantin är slut på kortet, sitter man i klaveret nu? Eller finns det något man kan göra för att fixa kortet? Att baka tror jag inte hjälper då det bara funkar om kortet har några artefakter... det verkar inte som ett sånt fall?

även med dubbla raidade SSDer så tar datorn riktigt lång tid att ladda med kortet i! ibland vill datorn inte starta alls...

Tack på förhand!

Baka hjälper ej endast artefakter. Problemet du har hade jag på ett 9800GTX; kastade in det i ugnen och det lirar än idag, fyra år senare.
Värt att testa helt klart.

Vad det gäller RMA så går det nog inte genom, tyvärr. Du kan höra efter med dem, men tror inte ens inet har en sådan stark goodwill.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

Kortet är testat i tre datorer, i två av dom så funkar inte kortet, det bara tok dör så fort man belastar det, i den sista datorn funkade kortet att slira i 4 timmar utan att något hände.

vet inte hur man skall tolka detta om jag hade tur eller om denna datorn är magisk? Nej men nog för att den sista datorn hade 650W guld agg så borde det ju inte skilja sig så mycket mot ett 600W Seasonic agg som är relativt nytt... likaså ett BeQuiet agg på 450W(ett av dom dyrare och modulära)

Inet accepterade att ta in kortet kortet på RMA ivf

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ctrl:

Vad byter du till för kort? Kanske nätagg som inte orkar med längre om det är av billigare sort. Eftersom du haft ute kortet så gissar jag på att damm inte är en faktor. Har du testat kortet i en annan burk.

Eftersom kortet är 2 år så kommer du inte kunna reklamera det. För reklamationsrätten gäller bara ursprungsfel. Vilket efter så lång tid är i princip omöjlig att bevisa.

Man ska i princip haft sönder det själv med flit för att 3år inte ska gälla. Alla sådana här fel är ju ursprungsfel, har det brunnit ett chip, ursprung, har lödningar släppt, ursprung, dog fläkten och kortet brann upp, ursprung osv.
Samma sak gäller allla apparater oavsett vad säljaren säger.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tjena!

glöm det jag sade om att kortet funkar! spelade Deus EX och allt funkade kanon där i! trodde jag, det visar sig att mina drivare har låst kortet till 405MHz och minne till 380 något.

Körde igång OCCT på felsökning och jag är uppe i 100000+ errors nu. kortet har inte dött för mig än men det beror nog på att det är kraftigt underklockat!

Edit: tydligen så fanns där garanti kvar när jag hörde med Inet vilket var skönt och höra, var nära i natt och lägga kortet i ugnen!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti