DayZ Standalone - Vad vet vi?

Permalänk
Medlem

Sen detta med att spela DayZ modar till Arma 2/3 visst det kommer ju att funka men det kommer vara restriktiva då DayZ:SA har ny grund och tillåter så mycket mer och dom har ju sagt att Modning kommer komma senare så DayZ:Stand Alone är framtiden för spelet.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

från 10:e november
http://gyazo.com/ff53dad013a09c4810e085c0606de697.png

men berors väll på hur man tolkar det antar jag..

edit : den blev lite liten (högerklicka-> view image)

Skrivet av Boozfob:

från 10:e november
http://gyazo.com/ff53dad013a09c4810e085c0606de697.png

men berors väll på hur man tolkkar det antar jag..

Och var skrevs detta?

Och om ni kollade på den senaste streamen från igår så var det nästan upp till 1000 servrar när rocket gick in i Server listan.
Det som håller tillbaks Standalone nu är nog bara förberedelse för själva release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

1 år sedan jag satt och var hypad på standalone. nu börjar ju man få grepp på arma 3 dayz version som jag lär spela istället. standalone spelet lär väl släppas typ aldrig

Skrivet av _tekken_:

Sen detta med att spela DayZ modar till Arma 2/3 visst det kommer ju att funka men det kommer vara restriktiva då DayZ:SA har ny grund och tillåter så mycket mer och dom har ju sagt att Modning kommer komma senare så DayZ:Stand Alone är framtiden för spelet.

Jag trodde Bohemia stängde ner zombiemoddet för arma 3?
Om man kollar på deras egna hemsida till exempel:

"The staff and I want to thank all of you for being a part of this port. It has been a fun run, but our time together has to come to an end. 8 months and 70k unique players later just blows our mind. Without your dedication and playtime the mod would never be where it is now.
This is more directed towards the staff: Well guys, this really cuts deep that I have to say this, but it was an excellent run and I want to thank you for being a part of this project and all the hard work that you have ALL put into it.
Unfortunately we are being forced to shut down as the new license Bohemia has just released. You can read the new license here: http://www.bistudio.com/community/licenses/dayz-mod- license-share-alike.
Before you say “why don't you ask around and see what you can do?” - the answer is I already have and this cannot go on any longer. Again, I want to thank all of you for the countless time and effort you have put into the mod to make it where it stands now.

If you guys are looking for some sweet alternatives, you can check out: Breaking Point for ArmA3 or even check out 2017 for ArmA3. These guys are putting a tremendous amount of work into these projects and deserve more recognition."

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Och var skrevs detta?

Och om ni kollade på den senaste streamen från igår så var det nästan upp till 1000 servrar när rocket gick in i Server listan.
Det som håller tillbaks Standalone nu är nog bara förberedelse för själva release.

det skrevs på reddit av rocket (svaret dvs)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

det skrevs på reddit av rocket (svaret dvs)

Okej
Men om de nu releasas i December så blir det nog såfall i början av denna veckan, då de har en hel vecka på sig att fixa småfel under tiden innan det är Julafton. Finns ju inget som direkt håller dem tillbaka från att releasa standalone just nu.

Edit: Under streamen sa också Rocket att det ända som faktiskt håller spelet tillbaka just nu är att de måste testa och se så alla buggar de fixat verkligen är fixade, annars finns de inget som står i vägen.
Release 16 December 2013, calling it.

Permalänk
Skrivet av batman:

Okej
Men om de nu releasas i December så blir det nog såfall i början av denna veckan, då de har en hel vecka på sig att fixa småfel under tiden innan det är Julafton. Finns ju inget som direkt håller dem tillbaka från att releasa standalone just nu.

Edit: Under streamen sa också Rocket att det ända som faktiskt håller spelet tillbaka just nu är att de måste testa och se så alla buggar de fixat verkligen är fixade, annars finns de inget som står i vägen.
Release 16 December 2013, calling it.

Hoppas hellre att det släpps på fredag, Annars måste jag ju sjukskriva mig

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Hoppas hellre att det släpps på fredag, Annars måste jag ju sjukskriva mig

Bättre att det släpps innan fredag så några eventualla gamebreaking buggar osv kan vara fixade till helgen
(Inte för att det spelar mig någon roll egentligen, ledig på heltid.. )

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Jag skulle nog tro att Alphan är mycket närmare än vad vi tror.
De har ju uppnått bra performance vid 50 stycken spelare och de har fixat de större buggarna som höll tillbaks spelet.
Rocket nämnde nydligen att han tror Alpha kommer vara från 6 månader upp till ett år beroende på hur de första månaderna går.

De har/hade fortfarande problem med Zeds på server side, och har inte läst någon annanstans heller att det skulle ha löst sig.

I was initially quite surprised because we still had a very high starting frame usage. 15000 loot items were using 1 FPS, that's right - just 1! But for some reason, 1000 zombies (despite all but 10 being at rest) were using a whopping 35 FPS. It didn't make sense and we've been going through this, optimizing and looking for the reason

Skrivet av Boozfob:

Bättre att det släpps innan fredag så några eventualla gamebreaking buggar osv kan vara fixade till helgen
(Inte för att det spelar mig någon roll egentligen, ledig på heltid.. )

Som du säger skulle måndag vara det smartaste, en smygstart in på hur servrar och spelet kommer hantera påfrestningarna!

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

Hoppas att de inte släpper det imorgon Har skola så då kan jag inte köra det på flera dagar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

De har/hade fortfarande problem med Zeds på server side, och har inte läst någon annanstans heller att det skulle ha löst sig.

I was initially quite surprised because we still had a very high starting frame usage. 15000 loot items were using 1 FPS, that's right - just 1! But for some reason, 1000 zombies (despite all but 10 being at rest) were using a whopping 35 FPS. It didn't make sense and we've been going through this, optimizing and looking for the reason

Som du säger skulle måndag vara det smartaste, en smygstart in på hur servrar och spelet kommer hantera påfrestningarna!

Rocket är dock inte den personen som brukar gå ut med att saker är fixade utan oftast får folk fråga han om "är x buggen fixad?"
Då han själv oftast inte brukar gå ut med om det är fixat eller inte, och eftersom han själv sagt att det inte ser ut och vara några fler buggar som håller kvar dayz utan de ska bara testa och se så de verkligen är fixade så tror jag redan det har blivit fixat

Och det var ju faktiskt ett bra tag sen denna buggen pratades om, så den tror jag verkligen är fixad vid det här laget.
Om det nu varit ett stort problem som hindrar release hade han ju sagt det istället för att säga att inget håller dem tillbaka förutom att testa och se att allting verkligen är fixat.

Och som du sa så är de smartast o ta de i början av veckan.
Om det nu inte releasas denna veckan tror jag inte de blir någon december release eftersom jag tror verkligen inte de releasar spelet under julhelgen
Rocket har ju alltid velat ha en mjukstart, några få personer köper spelet som sedan kan vara med och hitta buggar och helt enkelt vara alpha-testare, istället för att spelet hypas på steams första sida och hur många som helst köper det och går sedan ut på internet och gnäller över att det inte finns några vehicles då dessa personer inte följt utvecklingen av spelet som vissa andra har.

Skrivet av DasDuster:

Hoppas att de inte släpper det imorgon Har skola så då kan jag inte köra det på flera dagar

Har du inte lite ont i huvudet imorgon när du vaknar upp?
Dayz Release händer bara en gång i livet att gå till skolan därimot kommer de fler möjligheter till, haha

Permalänk
Medlem

Hittade bild på server listan under streamen!

"Scroll baren" höll fortfarande på att bli mindre på grund av att fler servrar laddades, innan rocket gick in på "history" fliken istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Hittade bild på server listan under streamen!
http://i.imgur.com/dkvC6vX.jpg

"Scroll baren" höll fortfarande på att bli mindre på grund av att fler servrar laddades, innan rocket gick in på "history" fliken istället

Bara jag som tycker friends tab:en är lite "överflödig"?

kanske bara är jag som inte har jättemånga kompisar utspridda på massor olika servrar?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=upkzcd0M3Vc&feature=youtu.be

Jag tror det kommer perfekt till jag ska ha mitt traditionella Jul-Lan, 25 - 31 december.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Ock man ska lita på datum gällande detta flopp spel ? Har ni inte blivit lovade release i typ 1 år nu ? IMO ser det ut som ett spel från 2001, animationerna och motorn är ju katastrofal.

Visa signatur

NZXT S340 | Newton R2M 650w | EVGA GTX970 SC ACX 2.0 | 16gb Vengeance PRO | I5 4690K @ 4.7/1.35 | z97 Krait | Corsair H100i | Samsung Evo 128 | Corsair GT 120 | 3Tb Lagring | Func KB-460 | DT770 80 Ohm | SS Rival | Benq XL2720T |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rollickz:

Ock man ska lita på datum gällande detta flopp spel ? Har ni inte blivit lovade release i typ 1 år nu ? IMO ser det ut som ett spel från 2001, animationerna och motorn är ju katastrofal.

Ingen har blivit lovad något. Om du lyssnat på något Rocket har sagt så säger han inget datum då det är så mycket som ändras och annat som måste fixas. Att motorn är dålig är lite underligt att säga då du knappast kan påstå att en motor så som Cryengine eller Frostbite lämpas för en så stor, öppen värld med acceptabel prestanda. Dessutom skulle ett spel från 2001 bara drömma om att göra samma saker på dessa skalor. Motorerna i Arma 2/ 3 är bra för dessa miljöer då de är just gjorda för att vara en "militärsimulator", så att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rollickz:

Ock man ska lita på datum gällande detta flopp spel ? Har ni inte blivit lovade release i typ 1 år nu ? IMO ser det ut som ett spel från 2001, animationerna och motorn är ju katastrofal.

Det du hört om release är rykten och ledtrådar som användare själva "hittat på" vid minsta lilla sak.
Ett gott exempel är när folk satt och räknade saker i bilder som rocket och hicks la upp, "det är 4 spelare på bilden = RELEASE OM 4 DAGAR!!!"
och sedan dagen efter hittade de nånting som innehöll nummer tre osv.

Något värt att tänka på är att för snart ett år sedan så började rocket att utveckla standalone från grunden, i början var det bara tal om att göra moddet till ett eget spel med egen launcher alltså. Men han började sedan göra det från grunden istället och göra om allting (textures och ljud används som placeholders) Det har alltså knappt gått ett år, och till skillnad från andra utvecklare har han hållit kontakten med community under hela denna tiden, även när han besteg mount everest. Andra utvecklare däremot sitter och utvecklar i en grotta utan att någon har en minsta aning de går sedan ut till allmänheten och berättar om deras nya projekt, låter ungefär 1 år passera för att sedan släppa spelet.

Skrivet av running_wild:

http://www.youtube.com/watch?v=upkzcd0M3Vc&feature=youtu.be

Jag tror det kommer perfekt till jag ska ha mitt traditionella Jul-Lan, 25 - 31 december.

Haha, tur att man inte är helt ensam om att lana vid julen!

Idag hade varit ett väldigt bra release-datum, blir förmodligen Lan vid juldagarna om Dayz hinner komma.
Men om de inte kommer denna veckan, då tror jag nog inte det blir release förens nån vecka efter nyår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rollickz:

Ock man ska lita på datum gällande detta flopp spel ? Har ni inte blivit lovade release i typ 1 år nu ? IMO ser det ut som ett spel från 2001, animationerna och motorn är ju katastrofal.

Du var ju inte ignorant och okunnig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 4,5Ghz@1.26v - Corsair H100i@Low Fan Speed - Asus Z87-A - EVGA GTX 780 Ti - Intel SSD 240Gb - 16Gb Corsair Vengeance 1600Mhz - Fractal Design R4 - Corsair TX650W Modulär - BenQ XL2420T 120Hz, Primär Skärm - Asus H223HQ, Sidoskärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rollickz:

Ock man ska lita på datum gällande detta flopp spel ? Har ni inte blivit lovade release i typ 1 år nu ? IMO ser det ut som ett spel från 2001, animationerna och motorn är ju katastrofal.

Red Faction 2001

Max Payne 2001

Silent Hill 2 2001

Arma 2 Dayz Mod

Dayz Standalone Alpha

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Han är bara ett korkat troll.. inte värt att lägga ner orken på att diskutera med en sån. Jag gillar arma motorn och det vi kan se här http://www.twitch.tv/rocket2guns/b/487181967 så gillar jag vägen DayZ är på väg mot.

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 4,5Ghz@1.26v - Corsair H100i@Low Fan Speed - Asus Z87-A - EVGA GTX 780 Ti - Intel SSD 240Gb - 16Gb Corsair Vengeance 1600Mhz - Fractal Design R4 - Corsair TX650W Modulär - BenQ XL2420T 120Hz, Primär Skärm - Asus H223HQ, Sidoskärm

Permalänk

http://www.twitch.tv/rocket2guns
Join the Hype train.

Gissar att jag får rätt som valde tisdagen.

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbogeten:

http://www.twitch.tv/rocket2guns
Join the Hype train.

Gissar att jag får rätt som valde tisdagen.

Kommer han streama? isf vilken tid?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Kommer han streama? isf vilken tid?

Alla snackar om 19:00, Vet dock inte vad som händer 19:00 men hoppas det är nåt på gång iaf ;p

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Alla snackar om 19:00, Vet dock inte vad som händer 19:00 men hoppas det är nåt på gång iaf ;p

ok

Bara att hoppas då

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Alla snackar om 19:00, Vet dock inte vad som händer 19:00 men hoppas det är nåt på gång iaf ;p

Nu skriver alla 59min >.>

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Nu skriver alla 59min >.>

Haha aa, Kanske bara är hype train fantasier som svävar i chatten.

Men... ༼ つ ◕_◕ ༽つ Give SA

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Inaktiv

༼ つ ◕_◕ ༽つ Give SA ༼ つ ಠ_ಠ ༽つ
༼ つ ◕_◕ ༽つ Give SA ༼ つ ಠ_ಠ ༽つ
༼ つ ◕_◕ ༽つ Give SA ༼ つ ಠ_ಠ ༽つ
༼ つ ◕_◕ ༽つ Give SA ༼ つ ಠ_ಠ ༽つ
༼ つ ◕_◕ ༽つ Give SA ༼ つ ಠ_ಠ ༽つ
༼ つ ◕_◕ ༽つ Give SA ༼ つ ಠ_ಠ ༽つ
༼ つ ◕_◕ ༽つ Give SA ༼ つ ಠ_ಠ ༽つ

Permalänk

Ser ut som att det inte kommer idag
Satsar mina pengar på torsdag.

Permalänk
SpelClockers

Vad baserar folk sina gissningar på? Rocket sa något om att dom fixat en bugg ja men då kommer spelet självklart imorgon. Rocket postade en bil på Twitter så nu kommer spelet om 2 timmar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tror inte det finns en chans att de släpper det innan Jul och Nyår. De flesta i Dev teamet kommer väl vilja fira med sina familjer/vänner istället för att sitta och se till att allt flyter.

Men det är som sagt mina egna tankar. Men vi får väl se vad som sägs i streamen nu.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk