Permalänk
Medlem

Hur överlever man ett LAN?

Jag försöker gå ner i vikt och vet att LAN kan vara väldigt onyttigt, jag dricker inte kaffe och vet faktiskt inte hur jag ska göra för att överleva utan att gå upp i vikt igen!

Permalänk

om du tränar på de dagar du inte lanar så borde det vara lungt. kan räcka med en-två timmars träning per vecka

Permalänk
Medlem

Jo en metod jag brukar använda för att hålla eller gå ned i vikt är följande:

Stoppa inte i munnen

Dold text

Det är väl bara inte äta skit? Köp en sallad och lite kolsyrat vatten? Eller varför inte blanda kolsyrat vatten med stevia saft? Det ska ju inte innehålla några kalorier. Sen kan du ju träna också.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Byt ut läsk mot vatten, kolsyrat med smak är ett bra substitut.
Istället för chips/godis fixa grönsaksstavar och ta med, kan komplementera med dip för mer "godiskänsla". Uppskuren frukt kan också funka. Drick vatten.

Gör gröna smoothies, dvs sådana med typ spenat, citronvatten och hallon i. Drick vatten.

Ät ordentligt och småät inte som en tok och drick vatten.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av oskitron:

Jag försöker gå ner i vikt och vet att LAN kan vara väldigt onyttigt, jag dricker inte kaffe och vet faktiskt inte hur jag ska göra för att överleva utan att gå upp i vikt igen!

Lunchlådor och sömn kallas det. Vill du hålla dig nere på vikten kanske du bara dissar allt onyttig visst kanske den obligatoriska pizzan skall fixas.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk

Ett bra tips är att du rör på dig efter att du har ätit så att du kan bränna all mat.

Permalänk
Medlem

Lan och gå ner i vikt hänger inte ihop riktigt

Permalänk
Medlem

ät i rätt mängd och småät inte, planera dina måltider så att de är regelbundna. Undvik läsk at all costs. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Drick bara, tex coca cola men käka inte då kommer du inte gå upp i vikt

Permalänk
Medlem

Men alltså, du menar att ditt LANande är orsaken till din (tidigare?) fetma? Tvek om du verkligen utövar det så mycket att det ensamt skulle utgöra ett problem.

Permalänk
Medlem

Man blir inte smal av en sallad eller tjock av en pizza. Ändra livsstil om du vill ändra din kropp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traktorsson:

Drick bara, tex coca cola men käka inte då kommer du inte gå upp i vikt

Trollinlägg 2013?

Permalänk
Medlem

Åhh LAN, vilka minnen.. Pan pizza, nudlar, julmustdrickartävlingar och nån lustikurre som hällde chips i min sovsäck !
Nämen bäst är nog att köra kaffe och egna matlådor kanske.. Men ett LAN är jue så kort så gör nog inte så mycket skillnad ändå.

Permalänk
Medlem

röd paprika och morötter i vitlöksdipp är awesome!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Man blir inte smal av en sallad eller tjock av en pizza. Ändra livsstil om du vill ändra din kropp

Jag är i full gång, springer 3 dagar i veckan och gymmar 2-3 gånger. Ett 3 dagars LAN drar mig tebax ganska långt i träningen, och ett par kilo tyngre.

Permalänk
Skrivet av oskitron:

Jag är i full gång, springer 3 dagar i veckan och gymmar 2-3 gånger. Ett 3 dagars LAN drar mig tebax ganska långt i träningen, och ett par kilo tyngre.

Hur mycket och vad konsumerar du på ett lan? Drack typ 8L cola och käka kebab och sånt på dh och jag gick inte upp något nämnvärt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskitron:

Jag är i full gång, springer 3 dagar i veckan och gymmar 2-3 gånger. Ett 3 dagars LAN drar mig tebax ganska långt i träningen, och ett par kilo tyngre.

Låter helt sjuk.
Lan kan vara som en vanlig dag bara att man är vaken lite längre.
Bara gymma/springa när du vaknar om du seriöst tror du ska gå upp flera kilo för att du missar träna 3 dagar.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Hur mycket och vad konsumerar du på ett lan? Drack typ 8L cola och käka kebab och sånt på dh och jag gick inte upp något nämnvärt.

Chokladbitar eftersom det är billigt på LAN 5 kr/paketet (Snickers, Bounty, Twix) och en massa läsk (cola, exotic) och en pizza elr två.

Permalänk
Medlem

Under ett LAN är du vaken under längre perioder än vad kroppen brukar, alltså bränner du lite extra energi på så sätt. Annars gäller det bara att hålla sig undan från sånt som innehåller kolhydrater, värst är nog socker och pasta. Förutom detta kanske du vill röra lite på kroppen emellanåt samt dricka vatten då du faktiskt förbränner energi av att dricka vatten.

Edit: Vet ju inte hur långt bort du tänkt åka men om du är seriös med din träning så hade du åkt och tränat på de dagar då du brukar träna.

Permalänk

Drick ingen läsk och ät inget godis.

Pizza blir man i alla fall mätt på, jag ser inget fel med att leva på det ett par dagar. Variera med kebabrulle och några mackor kanske.

Och understryker vad Willhelm sa, drick vatten!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Kör på snus och tvinga i dig några kaffekoppar. Juice kan vara gott också. Dock kommer inte ett län påverka i det långa loppet, även om du käkar chips och dricker cola.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskitron:

Jag är i full gång, springer 3 dagar i veckan och gymmar 2-3 gånger. Ett 3 dagars LAN drar mig tebax ganska långt i träningen, och ett par kilo tyngre.

Kul att du tränar så mycket! Kan lugnt säga att du omöjligt går upp ett par kilo på 3 dagar, du kanske samlar på dig vätska om du annars inte äter så mycket kolhydrater (salt + kolhydrater binder vätska), men i det stora hela är 3 dagar ingenting.

Permalänk
Medlem

Absolut lättast måste väll vara att inte fara på LAN?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Accipiter46:

Pizza blir man i alla fall mätt på, jag ser inget fel med att leva på det ett par dagar. Variera med kebabrulle och några mackor kanske.

Visst blir man mätt på pizza men det innehåller löjligt mycket kcal. Du skulle nog i alla fall behöva äta 2 pizzor vilket blir mer än ett rekommenderat dagligt intag av kcal. Ett bättre alternativ av kost är nog grönsaker och sallad tillsammans med kyckling.

Permalänk
Medlem

Tv-shop har aldrig fel, köp en sån här och fortsätt spela.

http://www.halens.se/traning-traningsprodukter-ovriga-redskap...

Kan kombineras med en ABHancer också så du får ett fint sexpack lagom till sommaren 2014.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Hur mycket och vad konsumerar du på ett lan? Drack typ 8L cola och käka kebab och sånt på dh och jag gick inte upp något nämnvärt.

Hur gammal är du?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

När jag drar på LAN så tar jag alltid med mig matlådor eller om det är så att det är hos en kompis eller dylikt så ser vi till att laga mat där. Om alla hjälper till att laga mat i en kanske 40-50minuter så har man mat för hela dagen.
Men självklart så är det ju okej att äta lite socker och godis också vid enstaka tillfällen. T.ex. ett LAN. Betyder dock inte att man ska leva på det i ett par dagar.
Så länge du håller igång rent generellt annars så ska det inte vara något problem alls med vikten. Din kropp ändrar sig inte mycket under så kort tid när det gäller dessa saker.

Själv brukar jag sitta och smaska på ost istället för godis. Gott att tugga på även om lite dyrt. Mycket fett så man kan inte äta lika mycket av det.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskitron:

Chokladbitar eftersom det är billigt på LAN 5 kr/paketet (Snickers, Bounty, Twix) och en massa läsk (cola, exotic) och en pizza elr två.

Ät frukt, drick vatten och ät grönsaker... det är inte bara nyttigt, utan även håller dig skärpt längre än dina kompisar som äter godis. Många "Pro spelare" säger att för långa träningspass och turneringar äter mycket nyttigt medan läsken och monster eller dyl. är bara för sponsorer

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk

Så länge man tränar och håller igång så kan man ju unna sig lite ibland. Men ett tips är att inte dricka läsk för att du är törstig. Drick vatten när du är törstig och drick läsk för att det är gott.

Visa signatur

MB: MSI Z77A-G45 Gaming - CPU: Intel Core i5 3570K - GPU: Geforce GTX 780 3GB - RAM: Kingston HyperX Beast 8GB 1600 Mhz - SSD: Corsair Force GS 128GB - HDD: 750GB- PSU: XFX Black Edition 750W 80+ Gold - CHASSI: Corsair Carbide AIR 540 COSTUME LOOP: PUMP: Alphacool VPP655 - TOP: Alphacool D5 HF TOP - CPU BLOCK: Alphacool NexXxos XP3 Light - GPU BLOCK:EK-FC 780 GTX Ti RAD: Alphacool NexXxos XT45 360mm - RES: Phobya Balancer 250

Permalänk
Skrivet av cjal:

Visst blir man mätt på pizza men det innehåller löjligt mycket kcal. Du skulle nog i alla fall behöva äta 2 pizzor vilket blir mer än ett rekommenderat dagligt intag av kcal. Ett bättre alternativ av kost är nog grönsaker och sallad tillsammans med kyckling.

Jo, men vi får vara realistiska. Vem fan äter kyckling och grönsaker på ett lan?

Det blir lite mer än rekommenderat, men inte jämfört med om man även häller i sig ett par liter läsk.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.