Hur bra är Astro Headsets?

Permalänk
Medlem

Hur bra är Astro Headsets?

Tjena

Hur bra är Astros egentligen? Alltid hållt mig till märken som jag känt till ett bra tag, t.ex. Sennheiser, Razer, Steelseries, Qpad..
Men aldrig vågat ta nästa steg?

http://www.inet.se/kategori/677/spelheadset/572/astro-gaming

Dessa t.ex.?

Är alla öppna? Finns de inga slutna designs?

EDIT: Snackar om A40

Permalänk
Medlem

Vilken av modellerna är du ute efter? De billigare eller de lite dyrare Astro-lurarna?

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k @ 3.3 GHz - Clocked 4.2 GHz - nVIDIA GTX 690 ASUS - Samsung 830 SSD 128 GB - 1.5 TB Western Digital Blue
Skärm: BenQ XL2410RT
Chassi: Fractal Desig Define R4

Permalänk
Avstängd

Har ett par A50 och jag är nöjd. Orsaken till att jag valde dessa var att jag ville ha trödlås och allt annat i den stilen jag testat innan har varit värdelöst. Men dessa funkar mycket bra och låter inte helt fel heller.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Har ett par A50 och jag är nöjd. Orsaken till att jag valde dessa var att jag ville ha trödlås och allt annat i den stilen jag testat innan har varit värdelöst. Men dessa funkar mycket bra och låter inte helt fel heller.

Har a50 med atm, var trött på kabeln då jag sitter lite längre från fronten av min dator där jag kopplar mina lurar vanligtvis

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk
Medlem

Ljudupplevelsen verkar variera ganska mycket från person till person. Men de flesta är ganska positiva till det.

http://www.amazon.com/ASTRO-Gaming-Wireless-Headset-Xbox-360/...

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k @ 3.3 GHz - Clocked 4.2 GHz - nVIDIA GTX 690 ASUS - Samsung 830 SSD 128 GB - 1.5 TB Western Digital Blue
Skärm: BenQ XL2410RT
Chassi: Fractal Desig Define R4

Permalänk
Medlem

Jag upplever att Mixampen och mikrofonen är dålig. Men ljudet i hörlurarna är väldigt bra. Mikrofonen och mixampen var så dålig att jag skaffade ett internt ljudkort till datorn och en Blue Snowball mikrofon. En bra kombination tycker jag

EDIT: Det är 2013 versionen jag pratar om.

EDIT#2: Det är A40 jag använder.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Bra att veta är att 2013 års modell är uppdaterad där ljudet ska vara mycket bättre än tidigare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cooling23:

Jag upplever att Mixampen och mikrofonen är dålig. Men ljudet i hörlurarna är väldigt bra. Mikrofonen och mixampen var så dålig att jag skaffade ett internt ljudkort till datorn och en Blue Snowball mikrofon. En bra kombination tycker jag

EDIT: Det är 2013 versionen jag pratar om.

Kan vara värt att nämna att det är A40 du snackar om också

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Kan vara värt att nämna att det är A40 du snackar om också

Tack för påminnelsen. La till nyss en extra edit

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag upplever att Mixampen och mikrofonen är dålig. Men ljudet i hörlurarna är väldigt bra. Mikrofonen och mixampen var så dålig att jag skaffade ett internt ljudkort till datorn och en Blue Snowball mikrofon. En bra kombination tycker jag

EDIT: Det är 2013 versionen jag pratar om.

EDIT#2: Det är A40 jag använder.

Skrivet av Skonky:

Bra att veta är att 2013 års modell är uppdaterad där ljudet ska vara mycket bättre än tidigare.

Skrivet av SeF.Typh00n:

Kan vara värt att nämna att det är A40 du snackar om också

Jag pratar om A40 modellerna, funderar på en A40, men hur är läckandet av ljud på den? Hörs det mycket i omgivningen?
Är mixampen verligen dålig? Vissa säger ju att de ett av de bästa externa du kan komma åt?
Micen får jag hoppas att de duger, till mina krav då.. Vill inte sitta med en självständig mic :/

EDIT: Såg precis att 2013 Headsetet har bättre kuddar runt öronen som stänger in ljud? De väl fortfarande inte så pass "closed"?
Sen finns de ju också 2013 mixamps? Är de det du testa?

EDIT: Såg precis att MixAmp speciellt gjordes för Konsol, och presterar dåligt med PC? Micen blir sämre.. Enligt några Reviews, så du får lika bra om inte bättre utan mixamp med PC? Kan detta stämma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thazify:

Vilken av modellerna är du ute efter? De billigare eller de lite dyrare Astro-lurarna?

Skrivet av SeF.Typh00n:

Har ett par A50 och jag är nöjd. Orsaken till att jag valde dessa var att jag ville ha trödlås och allt annat i den stilen jag testat innan har varit värdelöst. Men dessa funkar mycket bra och låter inte helt fel heller.

Kanske blir en trådlös, men funderar mest på A40

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jag pratar om A40 modellerna, funderar på en A40, men hur är läckandet av ljud på den? Hörs det mycket i omgivningen?
Är mixampen verligen dålig? Vissa säger ju att de ett av de bästa externa du kan komma åt?
Micen får jag hoppas att de duger, till mina krav då.. Vill inte sitta med en självständig mic :/

EDIT: Såg precis att 2013 Headsetet har bättre kuddar runt öronen som stänger in ljud? De väl fortfarande inte så pass "closed"?
Sen finns de ju också 2013 mixamps? Är de det du testa?

EDIT: Såg precis att MixAmp speciellt gjordes för Konsol, och presterar dåligt med PC? Micen blir sämre.. Enligt några Reviews, så du får lika bra om inte bättre utan mixamp med PC? Kan detta stämma?

Jag upplevde att mixampen och mikrofonen var för dålig för min smak. Som sagt det är 2013 versionen jag har. Det är inte riktigt helt "closed" jag kan fortfarande höra lite vad andra säger bredvid mig i hemmet.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag upplevde att mixampen och mikrofonen var för dålig för min smak. Som sagt det är 2013 versionen jag har. Det är inte riktigt helt "closed" jag kan fortfarande höra lite vad andra säger bredvid mig i hemmet.

Okey, men man fick sån där Speaker Tags? Som man sätter på utifrån för att stänga ut "mer" ljud? Liksom från full closed, till halv closed, hoppas du förstår mig:)

https://www.youtube.com/watch?v=uXDO3pNOBno - 3.43

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Okey, men man fick sån där Speaker Tags? Som man sätter på utifrån för att stänga ut "mer" ljud? Liksom från full closed, till halv closed, hoppas du förstår mig:)

https://www.youtube.com/watch?v=uXDO3pNOBno - 3.43

Speaker tags påverkar inte ljudet alls. Det är bara till för att göra mer reklam om vad som helst. Det är magnetiskt.
Det är väll dessa du menar t.ex?

http://www.astrogaming.com/a40-battlefield-4/3AT40-EAX9N-333.html?dwvar_3AT40-EAX9N-333_color=Black

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Speaker tags påverkar inte ljudet alls. Det är bara till för att göra mer reklam om vad som helst. Det är magnetiskt.
Det är väll dessa du menar t.ex?

http://www.astrogaming.com/a40-battlefield-4/3AT40-EAX9N-333.html?dwvar_3AT40-EAX9N-333_color=Black

Näe? De där är vanliga tags, jag snackar om speaker tags, sånt som lägs under de du länka, kolla videon, skrivit in vilka sekunder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Näe? De där är vanliga tags, jag snackar om speaker tags, sånt som lägs under de du länka, kolla videon, skrivit in vilka sekunder

Jag fick inga extra såna till i alla fall. Jag kör med det som var redan installerat på lurarna. Vet inte om det finns andra bättre.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag fick inga extra såna till i alla fall. Jag kör med det som var redan installerat på lurarna. Vet inte om det finns andra bättre.

Okey, vi får väl se, får hem dem imorrn förhoppningsvis

Permalänk
Medlem

Skriv gärna vad du tycker om dem. Funderar på ett framtida köp.