Permalänk
Medlem

Varför är mina sparade kundvagnar raderade?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inet
Skrivet av friskybob:

13 sidor på en dag, bra jobbat hörni...

Ja, det blev en hel del respons om vi säger så. Vår VDs ursäkt och kortare förklaring är publicerad i tråden och sammanfattar hur vi känner inför det här på ett bra sätt. Vi ber innerligt om ursäkt för hur vi hanterat prisfesten och gratulerar er som lyckades göra ett riktigt bra kap. Till er andra så får vi säga att det kommer fler chanser men vi har mycket jobb framför oss med vår e-handelsplatform för att kunna hantera såna här kampanjer och prisfester i framtiden. Mindre kampanjer kan naturligtvis förekomma och där är det bäst att följa oss på Facebook/Twitter/Google+ för att inte missa!

Skrivet av foh668:

Ska det bli en tredje rea? Vart är bästa ställe att hämta tiden för den informationen i sådant fall?

Nej vi kommer inte köra ett tredje försök på samma sätt som innan förrän vi kan säkerställa att vår plattform klarar av det, exakt när i tiden kan vi tyvärr inte svara på ännu.

Skrivet av Toivo83:

Varför är mina sparade kundvagnar raderade?

Som ett försök för att minska belastningen så rensade vi alla kundvagnar äldre än 2013-01-01. Är din kundvagn nyare än så ska den inte ha försvunnit.

Skrivet av Torach:

Tummen upp för att ni även packar orders på söndagar. Hoppas att posten även hämtar på söndagar så man kan hämta paketet imorgon.

Tyvärr hämtar inte Posten på söndagar utan kommer att gå iväg från oss först på måndagen.

Skrivet av Michaelscott:

Kommer ni hålla någon mellandagsrea i år?

Japp! Börjar den 25/12!

Skrivet av kevve1:

Jag undrar hur ni ställer er till reklamation om man inte har kvar originalförpackning?

Skrivet av Tommty:

behöver ej ha kvar orginalförpackning för en reklamation.

Det du ska ha är:

* Köpbevis
* varan
* ett ursprungsfel.

Tommty's svar sammanfattar det bra. Så länge det är en reklamation och inte t ex utnyttjande av ångerrätten/öppet köp så är det inget som du behöver ha.

Skrivet av Sweede:

Är det rätt att anta att era egna fläktar är samma modell som FD R2 förutom utseendet?

Ja, det kan man säga men med del mindre kosmetiska förändringar (t ex helsvart kabel inkl 3pin-kontakt).

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av inet.se:

Tommty's svar sammanfattar det bra. Så länge det är en reklamation och t ex utnyttjande av ångerrätten/öppet köp så är det inget som du behöver ha.

Är det en ny policy att det inte krävs kartong ens vi utnyttjande av ångerrätten?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inet
Skrivet av MultiMan:

Är det en ny policy att det inte krävs kartong ens vi utnyttjande av ångerrätten?

Ajdå, glömde ett viktigt ord. Sålänge det *inte* är ångerrätt/öppet köp är det givetvis.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Frågan har säkert ställts ett par gånger men orkar inte riktigt leta, om man köper montering av komponenter men inget operativsystem, vilken/vilka sorts tester körs av er för att försäkra er om att det funkar? Är det enbart en uppstart och se till att det går till bios eller görs något mer?

Tar om det då jag inte fick något svar.

Samt, hur fungerar det med garanti o sånt om man skulle köpa utan grafikkort och sen sätta i det själv? Påverkas det något eller e det lugnt?

Permalänk
Medlem

Hej inet tänkt på det här länge nu så bäst jag frågar er:)

Jag och väldigt många här antar jag skulle nog gärna se lite Seasonic agg också i erat sortiment och inte bara agg som dem har som oem.

Alla deras nätagg håller ju högsta kvalite och många behöver inte 1000w seasonic g-360w skulle vara väldigt trevligt om det fanns iallfall antagligen mitt nästa agg då jag absolut inte behöver mer

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Mitt KB-460 kom idag! Tack för en grym deal Inet!

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Inet
Skrivet av Prodigys:

Tar om det då jag inte fick något svar.

Samt, hur fungerar det med garanti o sånt om man skulle köpa utan grafikkort och sen sätta i det själv? Påverkas det något eller e det lugnt?

Ledsen, var lite mycket

Vi kör dels enklare hårdvarutester, t ex memtest och även installerar OS på antingen medföljande disk som vi sedan formaterar eller om vi använder en egen testdisk för att se så allt fungerar som det ska.

Garantin gäller fortfarande precis som vanligt men skickar du in datorn för ett fel som vi sedan kan koppla till grafikkortet (som inte medföljde datorn) kommer vi att ta ut en felsökningsavgift. Men är du säker på att det inte är grafikkortet så kan du såklart skicka in datorn *utan* grafikkort och vi felsöker kostnadsfritt precis som vanligt.

Skrivet av pompa_kumla:

Hej inet tänkt på det här länge nu så bäst jag frågar er:)

Jag och väldigt många här antar jag skulle nog gärna se lite Seasonic agg också i erat sortiment och inte bara agg som dem har som oem.

Alla deras nätagg håller ju högsta kvalite och många behöver inte 1000w seasonic g-360w skulle vara väldigt trevligt om det fanns iallfall antagligen mitt nästa agg då jag absolut inte behöver mer

Har tipsat inköpsavdelningen!

Skrivet av Flygman:

Mitt KB-460 kom idag! Tack för en grym deal Inet!

Kul att du är nöjd!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Beställde igår 2 st R9 290 och sitter nu och beundrar dessa kort.
Grymmaste leveransen utav nätbutikerna där ute.
Frugan tackar för godiset;)

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Hmm skoj att ni har lite humor.
Men det jag beställde var lika stort och tjock som ett CD-fodral.
Så det hade kunna komma ner i brevlådan....MEN ni skickar det så här:

Tredje gången jag säger till ang just detta "problem".

CD-fodral size produkt i en mindre låda i en gigantisk låda.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Hmm skoj att ni har lite humor.
Men det jag beställde var lika stort och tjock som ett CD-fodral.
Så det hade kunna komma ner i brevlådan....MEN ni skickar det så här:

http://i144.photobucket.com/albums/r173/shadowmoon83/bild13_z...

Tredje gången jag säger till ang just detta "problem".

CD-fodral size produkt i en mindre låda i en gigantisk låda.

är väll något med den automatiska förpackningsmaskinen:) tycker det är lite lustigt att dom kör den lustiga formen på lådorna svårt att packa det i en lastbil kan man tycka.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

är väll något med den automatiska förpackningsmaskinen:) tycker det är lite lustigt att dom kör den lustiga formen på lådorna svårt att packa det i en lastbil kan man tycka.

Må så vara.
Förra gången jag beställde färgpatroner : http://s144.photobucket.com/user/shadowmoon83/media/bild2_zps....
Beställde en SSD: http://i144.photobucket.com/albums/r173/shadowmoon83/bild2_zp... (Fick knappt plats med lådan i passagerare sidan :S

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Mitt KB-460 kom idag! Tack för en grym deal Inet!

Mitt är påväg tillbaka till Inet pga problem med W knappen ;/
Får bli X4 under julen antar jag

Permalänk
Medlem

Coolt att ni säljer galaxy tab 3 med 16ghz processor.
Enligt er reklambanner här så ska ni iallafall göra det ^^

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Jag har tänkt att införskaffa vattenkylning till min dator i slutet av februari.. Och jag undrar om ni kommer hinna ta in dessa tills dess?

https://www.inet.se/produkt/5322349/radiator-ek-coolstream-ra...
https://www.inet.se/produkt/5331175/block-ek-fc-r9-290x-aceta...

Allt annat jag tänkt köpa finns inne, men det är ju en bit kvar tills dess att jag lägger en beställning

(Btw, det är problem med att skapa länkar till kundvagnar just nu!)

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Hmm skoj att ni har lite humor.
Men det jag beställde var lika stort och tjock som ett CD-fodral.
Så det hade kunna komma ner i brevlådan....MEN ni skickar det så här:

http://i144.photobucket.com/albums/r173/shadowmoon83/bild13_z...

Tredje gången jag säger till ang just detta "problem".

CD-fodral size produkt i en mindre låda i en gigantisk låda.

Jag hoppas dom har bra deal med posten eller vem dom nu skickar med, annars blir de ju rätt rejält för dyrt att skicka ett CD-fodral liknande föremål i en jättekartong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Hmm skoj att ni har lite humor.
Men det jag beställde var lika stort och tjock som ett CD-fodral.
Så det hade kunna komma ner i brevlådan....MEN ni skickar det så här:

http://i144.photobucket.com/albums/r173/shadowmoon83/bild13_z...

Tredje gången jag säger till ang just detta "problem".

CD-fodral size produkt i en mindre låda i en gigantisk låda.

Min SSD kom i likadan förpackning.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Min SSD kom i likadan förpackning.

Min tredje SSD kom i en lådan som var nästan samma size som original kartongen, så jag vete tusan hur dom tänkt

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Tjena Inet. Har för mig att jag sett något om att man kan få 20% på priset i rabatt om man anger Sweclockers. Undrar mest om det stämmer.

Permalänk
Visa signatur

|8320 @ 4GHz| Asus M5A97 LE 2.0| H80i | RipJaws 8GB | ASUS GTX 660 TI | CX 500M | Sandisk Ultra 128GB |

Permalänk
Medlem

Äntligen fick ja min kylare!!

Men varför har ni inte direktbetalning med Handelsbanken?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Surt, jag har precis beställt lite delar dagen innan bland annat ramminnen :/ Men men kul för er andra att fynda lite

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ogge999:

Tjena Inet. Har för mig att jag sett något om att man kan få 20% på priset i rabatt om man anger Sweclockers. Undrar mest om det stämmer.

Om det vore så väl.
Nej det stämmer inte, finns ingen sådan kod och har inte funnits

Permalänk
Medlem
Skrivet av ogge999:

Tjena Inet. Har för mig att jag sett något om att man kan få 20% på priset i rabatt om man anger Sweclockers. Undrar mest om det stämmer.

Bara den länken i min sign har existerat fraktfritt alltså (den längst ner).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Inet, varför hittar jag inga sata kablar i ert sortiment längre? blir lite svårt att bygga en komplett dator med HDD och SSD samt en dvd brännare med ett budget moderkort där det bara medföljer 2 sata kablar

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Kom Nexus 7 aldrig upp på rean igen?

Edit: Såg nu på Facebook att de tog slut tidigare. Det sög ju

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Men varför har ni inte direktbetalning med Handelsbanken?

^This

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Inet, varför hittar jag inga sata kablar i ert sortiment längre? blir lite svårt att bygga en komplett dator med HDD och SSD samt en dvd brännare med ett budget moderkort där det bara medföljer 2 sata kablar

Här hittar du sata-kablarna.

http://www.inet.se/kategori/246/serial-ata

Visa signatur

.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................
.............................................................................

Permalänk
Medlem
Skrivet av nlp:

meh jag sökte bara på SATA, tycker dom ska fixa så de dyker upp vid en sådan sökning iaf

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Aj aj aj aj...

Tror jag har gjort en riktig tabbe... Gick på nitlotten (tror jag) och köpte:
http://www.inet.se/produkt/5308846/kingston-8gb-2x4gb-cl9-160... för min framtida dator, men nu blev jag sjukt osäker kring vilka moderkort som har stöd för detta minne?

Är totalt noob på detta. Någon som vill klargöra för mig. Gick in och läste typ något produktionsblad vad gäller HyperX blu och så såg jag hur begränsad man blev vad gäller val av moderkort?
Har jag missförstått allt?

Mvh