Permalänk
Medlem

Cudaminer hänger sig direkt

Hej!

Är ny till mining och försöker köra igång med cudaminer till litecoins men eländet kraschar direkt då jag kör igån .bat filen.

Kör med denna setup: cudaminer.exe -o stratum+tcp://europe.mine-litecoin.com:80 -O slisklotta.x1:x

En kompis kör med exakt samma setup och det fungerar för honom, jag har inte en blekaste om hur jag ska göra detta och hittar inget på nätet som fungerar heller hittils.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Hej!

Är ny till mining och försöker köra igång med cudaminer till litecoins men eländet kraschar direkt då jag kör igån .bat filen.

Kör med denna setup: cudaminer.exe -o stratum+tcp://europe.mine-litecoin.com:80 -O slisklotta.x1:x

http://i.imgur.com/Sp5gGTC.png

En kompis kör med exakt samma setup och det fungerar för honom, jag har inte en blekaste om hur jag ska göra detta och hittar inget på nätet som fungerar heller hittils.

Hmm testa med:
cudaminer.exe -H 1 -C 2 -d 0 -i 1 -l Auto -o stratum+tcp://eu.ltcrabbit.com:3333 -O oskarw90.1:123

Fast med dina server inställningar.
är du säker på att din worker heter x1? och inte 1 bara? d.v.s slisklotta.1:x

Byt också lösenord till 123 istället.

Om inte det fungerar, högerklicka på Cudaminer.exe och välj egenskaper. under kompabilitet så finns alternativet "kör som administratör" använd det.

Testa en annan pool och se ifall det fungerar, jag kör på den som finns i min sign, men det finns ju som sagt 100tals.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Hmm testa med:
cudaminer.exe -H 1 -C 2 -d 0 -i 1 -l Auto -o stratum+tcp://eu.ltcrabbit.com:3333 -O oskarw90.1:123

Fast med dina server inställningar.
är du säker på att din worker heter x1? och inte 1 bara? d.v.s slisklotta.1:x

Byt också lösenord till 123 istället.

Om inte det fungerar, högerklicka på Cudaminer.exe och välj egenskaper. under kompabilitet så finns alternativet "kör som administratör" använd det.

Testa en annan pool och se ifall det fungerar, jag kör på den som finns i min sign, men det finns ju som sagt 100tals.

Verkar fungera att sätta in: -H 1 -C 2 -d 0 -i 1 -l Auto!

Vad gör det för speciellt? med tanke på att utan de så hänger det sig?

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk

Finns en hel wiki sida med anpassade settings för ditt kort. Pröva dom för ökad prestanda

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Verkar fungera att sätta in: -H 1 -C 2 -d 0 -i 1 -l Auto!

Vad gör det för speciellt? med tanke på att utan de så hänger det sig?

-H lägger ut Jobbet att konfirmera hashen på CPUns alla kärnor, -C är 2D texture Cache, bilket brukar dra upp hastigheten lite. -d är bara valet av GPU (börjar på 0) och -i är är interactive mode, det innebär att den inte kommer lagga så mycket om du använder datorn samtidigt. -l är hur du är tunad, Auto är enklast och fungerar ofta väldigt bra, jag kör dock T12x24 på ett 780 (annorlunda för varje kort).

Tror inte du kommer att kunna mina effektivt, om du inte har helt gratis el dock,

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

-H lägger ut Jobbet att konfirmera hashen på CPUns alla kärnor, -C är 2D texture Cache, bilket brukar dra upp hastigheten lite. -d är bara valet av GPU (börjar på 0) och -i är är interactive mode, det innebär att den inte kommer lagga så mycket om du använder datorn samtidigt. -l är hur du är tunad, Auto är enklast och fungerar ofta väldigt bra, jag kör dock T12x24 på ett 780 (annorlunda för varje kort).

Tror inte du kommer att kunna mina effektivt, om du inte har helt gratis el dock,

Haha det är mer en rolig grej, hade aldrig tänkt tjäna massa pengar på det

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Hej!

Kan någon här ge mig en vettig mjukvaru setup inkl mininpooler osv?
Vart ska jag köra, hur ska jag köra osv..

Jag har ett GTX 770, så antar att det blir CudaMining, folk säger att det inte är värt. Men jag betalar ingenting för min el, så en liten slant blir det ju i längden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av careau:

Hej!

Kan någon här ge mig en vettig mjukvaru setup inkl mininpooler osv?
Vart ska jag köra, hur ska jag köra osv..

Jag har ett GTX 770, så antar att det blir CudaMining, folk säger att det inte är värt. Men jag betalar ingenting för min el, så en liten slant blir det ju i längden?

Med svårighetsgraden som den är nu (Ökar runt 10-15% varannan dag) så lär du få ut ungefär 0.07-0.1 litecoin per dag(24/7 mining) så om priserna ligger runt samma lär du kunna få ihop en 4-500 spänn i månaden (Obs svårighetsgraden ökar hela tiden så troliigtvis närmare 300 kr med dagens prisläge.

Testa poolen jag har i min signatur, där får ut en utbetalning varje timme istället för varje block, de tar en lite högre fee, men man vet hur mycket man får helatiden.

Ladda ner senaste Cudaminern och gör en .bat fil likadan som jag skrev tidigare i tråden fast byt ut min worker och lösen mot din information istället.
På sidan i min sign finns det en ganska bra guide.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Med svårighetsgraden som den är nu (Ökar runt 10-15% varannan dag) så lär du få ut ungefär 0.07-0.1 litecoin per dag(24/7 mining) så om priserna ligger runt samma lär du kunna få ihop en 4-500 spänn i månaden (Obs svårighetsgraden ökar hela tiden så troliigtvis närmare 300 kr med dagens prisläge.

Testa poolen jag har i min signatur, där får ut en utbetalning varje timme istället för varje block, de tar en lite högre fee, men man vet hur mycket man får helatiden.

Ladda ner senaste Cudaminern och gör en .bat fil likadan som jag skrev tidigare i tråden fast byt ut min worker och lösen mot din information istället.
På sidan i min sign finns det en ganska bra guide.

Grymt, tusen tack för hjälpen!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Med svårighetsgraden som den är nu (Ökar runt 10-15% varannan dag) så lär du få ut ungefär 0.07-0.1 litecoin per dag(24/7 mining) så om priserna ligger runt samma lär du kunna få ihop en 4-500 spänn i månaden (Obs svårighetsgraden ökar hela tiden så troliigtvis närmare 300 kr med dagens prisläge.

Testa poolen jag har i min signatur, där får ut en utbetalning varje timme istället för varje block, de tar en lite högre fee, men man vet hur mycket man får helatiden.

Ladda ner senaste Cudaminern och gör en .bat fil likadan som jag skrev tidigare i tråden fast byt ut min worker och lösen mot din information istället.
På sidan i min sign finns det en ganska bra guide.

Tror du det är bättre om jag köper 2 x HD5670, x5 955BE, (ptja, en lättare burk) och minar med den?
Får jag ut mer utav 2 st 5670 än mitt 770?

Permalänk
Skrivet av careau:

Tror du det är bättre om jag köper 2 x HD5670, x5 955BE, (ptja, en lättare burk) och minar med den?
Får jag ut mer utav 2 st 5670 än mitt 770?

Du får nog ungefär lika med 2st 5670 (ca 100 kH/s per kort), då det inte är något underverk till kort direkt.

Så om man räknar 200 kH/s så drar du väl in ca 3-400kr i dagens läge vid 24/4 mining, dock så ökar svårighetsgraden sjukt mycket, cirkus var tredje dag nu, så förtjänsten blir bara mindre och mindre som sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder tuppen:

Du får nog ungefär lika med 2st 5670 (ca 100 kH/s per kort), då det inte är något underverk till kort direkt.

Så om man räknar 200 kH/s så drar du väl in ca 400kr i dagens läge vid 24/4 mining, dock så ökar svårighetsgraden sjukt mycket, cirkus var tredje dag nu, så förtjänsten blir bara mindre och mindre som sagt.

Mjaaa, skall ta mig en funderare.. Elen ingår som sagt i min bostad så jag går ju inte minus heller! Något annat som är "mer värt" att mina annars? BTC verkar ju tar år och dagar innan man kommer upp i 1 BTC, eller?

Permalänk
Skrivet av careau:

Mjaaa, skall ta mig en funderare.. Elen ingår som sagt i min bostad så jag går ju inte minus heller! Något annat som är "mer värt" att mina annars? BTC verkar ju tar år och dagar innan man kommer upp i 1 BTC, eller?

Dom flesta av kryptovalutorna är ju ett spel, man får testa minea nått och hoppas det går upp i värde en vacker dag

Angående BTC är det absolut igen idé att börja GPU/CPU minea. Isåfall ska du investera i ASIC miners istället.

Permalänk
Medlem

Jag kör på andra valutor, Megacoin bland annat, tänker som så ifall jag nu får ihop lite sen håller på dem så kanske de blir värda någon gång

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 4,5Ghz@1.26v - Corsair H100i@Low Fan Speed - Asus Z87-A - EVGA GTX 780 Ti - Intel SSD 240Gb - 16Gb Corsair Vengeance 1600Mhz - Fractal Design R4 - Corsair TX650W Modulär - BenQ XL2420T 120Hz, Primär Skärm - Asus H223HQ, Sidoskärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder tuppen:

Dom flesta av kryptovalutorna är ju ett spel, man får testa minea nått och hoppas det går upp i värde en vacker dag

Angående BTC är det absolut igen idé att börja GPU/CPU minea. Isåfall ska du investera i ASIC miners istället.

Ah nefan, inte tänkt lägga pengar på det Får se om jag börjar mina LTC lite smått kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder tuppen:

Dom flesta av kryptovalutorna är ju ett spel, man får testa minea nått och hoppas det går upp i värde en vacker dag

Angående BTC är det absolut igen idé att börja GPU/CPU minea. Isåfall ska du investera i ASIC miners istället.

Då har jag satt igång nu, 200 khash/s, inte så mycket men.. vet inte riktigt hur jag ska höja den med ett grönt kort.

Permalänk
Medlem

Tja jag kör också Cudaminer på mitt EVGA GTX 780 SC ACX.

Detta är vad jag får ut.

Är detta bra? btw jag minar Dogecoins.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nowii:

Tja jag kör också Cudaminer på mitt EVGA GTX 780 SC ACX.

Detta är vad jag får ut.
http://3.ii.gl/ttLELO.png

Är detta bra? btw jag minar Dogecoins.

på mitt helt otweakde gigabyte 780 drar jag in 290khash/s, så får väl se ditt resultat som ganska bra.
ska snarast ställa in mitt till min fördel.
Hur ser din .bat ut btw?

Slänger in en till fråga här om nån vänlig själ kan upplysa.
På mine-litecoin dashboard står det att jag drar in 203 kh/s
men i min kommandotolk drar jag in 290khash/s
Hur funkar detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jola:

på mitt helt otweakde gigabyte 780 drar jag in 290khash/s, så får väl se ditt resultat som ganska bra.
ska snarast ställa in mitt till min fördel.
Hur ser din .bat ut btw?

Slänger in en till fråga här om nån vänlig själ kan upplysa.
På mine-litecoin dashboard står det att jag drar in 203 kh/s
men i min kommandotolk drar jag in 290khash/s
Hur funkar detta?

Det är ditt CMD-fönster du skall gå efter, poolernas interna system visar oftast fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nowii:

Tja jag kör också Cudaminer på mitt EVGA GTX 780 SC ACX.

Detta är vad jag får ut.
http://3.ii.gl/ttLELO.png

Är detta bra? btw jag minar Dogecoins.

Skrivet av Jola:

på mitt helt otweakde gigabyte 780 drar jag in 290khash/s, så får väl se ditt resultat som ganska bra.
ska snarast ställa in mitt till min fördel.
Hur ser din .bat ut btw?

Slänger in en till fråga här om nån vänlig själ kan upplysa.
På mine-litecoin dashboard står det att jag drar in 203 kh/s
men i min kommandotolk drar jag in 290khash/s
Hur funkar detta?

Jag drar in 460kh/s på mitt 780, så ni killar har lite mer tweakande att göra! lägg på 100Mhz på baseclocken... det bör 780 klara utan problem!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Med det mysiga nya vrsionen av cuda och drivers kom min gtx 760 upp till 270kh/s ))) gött att daves hacking skill kom till använding för han som fixar med cuda miner jävla boost från 180kh/s

config:
cudaminer.exe -i 0 -t 1 -C 2 -l K12x16 271kh/s

Visa signatur

EP45-DS3P | Quad 6600 @ 3.0 GHz | 4gb DDR2 | HD4850 512mb | Thermalright Ultra-120 Extreme | 1,5TB |

Permalänk
Medlem

Tack för tipset om nya cudaminer
I den nya versionen och lite tweak på mitt 780 drar jag in ~450 khash/s
Dock går kortet varmt som bara den nu.

cudaminer.exe -H 1 -C 2 -d 0 -i 0 -l T10x24 -o stratum+tcp://eu.ltcrabbit.com:3336

Permalänk
Medlem

twekade lite till och är nu uppe i 280kh/s tack vare personen som lyckades tweaka så att han kunde gräva ltc med amazonz moln datorer cs2-cs3 som gjorde att man nu kunde slänga in den koden i cudaminer :). gött att öka med de dubbla.

Visa signatur

EP45-DS3P | Quad 6600 @ 3.0 GHz | 4gb DDR2 | HD4850 512mb | Thermalright Ultra-120 Extreme | 1,5TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jola:

Tack för tipset om nya cudaminer
I den nya versionen och lite tweak på mitt 780 drar jag in ~450 khash/s
Dock går kortet varmt som bara den nu.

cudaminer.exe -H 1 -C 2 -d 0 -i 0 -l T10x24 -o stratum+tcp://eu.ltcrabbit.com:3336

btw vad för gtx? såg i cuda tråden om detta.

T15x24 on a Gigabyte 780Ti OC = 650kh/s

Visa signatur

EP45-DS3P | Quad 6600 @ 3.0 GHz | 4gb DDR2 | HD4850 512mb | Thermalright Ultra-120 Extreme | 1,5TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 16:9:

btw vad för gtx? såg i cuda tråden om detta.

T15x24 on a Gigabyte 780Ti OC = 650kh/s

Gigabyte 780

Permalänk
Medlem
Skrivet av 16:9:

Med det mysiga nya vrsionen av cuda och drivers kom min gtx 760 upp till 270kh/s ))) gött att daves hacking skill kom till använding för han som fixar med cuda miner jävla boost från 180kh/s

config:
cudaminer.exe -i 0 -t 1 -C 2 -l K12x16 271kh/s

Holy shit tack som fan. Rejäl boost på den nya versionen. Från ~160 till ~250 khash/s. Ska testa nyare drivrutiner också.

EDIT: Är 64-bits eller 32-bits-versionen att föredra? Jag tycker mig få något högre med 64-bit, men är inte särskilt säker.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Holy shit tack som fan. Rejäl boost på den nya versionen. Från ~160 till ~250 khash/s. Ska testa nyare drivrutiner också.

EDIT: Är 64-bits eller 32-bits-versionen att föredra? Jag tycker mig få något högre med 64-bit, men är inte särskilt säker.

Inte testat 32bitarn. kör enbart på 64 och den flyter stabilt på 281 efter att den fick köra i en timme. hela natten igår utan problem

Visa signatur

EP45-DS3P | Quad 6600 @ 3.0 GHz | 4gb DDR2 | HD4850 512mb | Thermalright Ultra-120 Extreme | 1,5TB |