Permalänk
Medlem

playstation3

hej jag köpte ett ps3 generation 1 60gb av en på nätet.När jag skall skriva in mitt andvändar id så står det att enheten är blockad av sony entertayment network
hur kan jag fixa detta och vart jag vänder mig för att få igång mitt nyköp killen som sålde det går inte att nå tacksam om någon här vet hur man gör

Permalänk
Medlem

Antagligen är eller har konsolen varit modifierad med custom firmware och har därmed blivit bannad från alla onlinetjänster. Personligen hade jag varit väldigt nöjd om jag fått tag i en maskin som är moddad / går att modda, men om du vill spela online kanske du ska försöka få tag i en annan maskin. Däremot kan du ju isåfall sälja den igen (som moddad, om det nu går med din modell) då dessa maskiner är lite svårare att få tag i (dom flesta är för nya eller uppdaterade och går inte att modda).

Permalänk
Medlem
Skrivet av camorra:

hej jag köpte ett ps3 generation 1 60gb av en på nätet.När jag skall skriva in mitt andvändar id så står det att enheten är blockad av sony entertayment network
hur kan jag fixa detta och vart jag vänder mig för att få igång mitt nyköp killen som sålde det går inte att nå tacksam om någon här vet hur man gör

Troligen en bannad konsol pga ev hacking eller dyligt av den förra ägaren.
https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/12...
Har inte hittat någon fix. Men jag tror att konsollen är bannad för alltid, men jag kan inte garantera att jag har rätt. Testa att höra av dig till Sony direkt.
Mvh.

Permalänk
Medlem

vad kan man få för en ps3 slim med custom firmware ?