[BF4] Vad har hänt med mentaliteten i Battlefield4?

Permalänk
Medlem

Detta låter precis som Dust 514. Skillnaden är att folket är äldre och lite mognare, och skriker/skriver inte grova tillmälen i någon stor omfattning. Terminologin kan skilja sig, men mentaliteten densamma. Baserape = redlining i Dust 514.

Man kan dock inte byta sida, och man kan inte välja sida i de publika matcherna, utan blir tilldelad en sida så att det ska bli så jämnt som möjligt, både vad gäller antal och kvalitet.

Opponerar man sig får man oftast höra saker som HTFU och git guud. Mentaliteten är ganska medvetet tagen rakt av från Eve online, men där finns ju lite mer att göra.

Folk K/D-wankar som fan, det är typ det enda som räknas. Men det ligger ju i stor del i spelet, det finns knappt nåt annat att tävla i. Finns klaner (corporations) som sätter gränser på både 3, 4 och 5 i K/D för att acceptera nya. En del spelare har runt 8-10.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Det måste inte heller vara så att dem baserape på grund av att dem vill ha stats, skulle inte förvåna mig att det finns kanske folk som tycker det är kul att göra det och det är det dem tycker att det är det roligaste att göra i BF4.

Själv tycker jag baserape är ganska meningslöst eftersom det är ingen utmaning i det hela.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Skrivet av Pinkn00b:

Det måste inte heller vara så att dem baserape på grund av att dem vill ha stats, skulle inte förvåna mig att det finns kanske folk som tycker det är kul att göra det och det är det dem tycker att det är det roligaste att göra i BF4.

Själv tycker jag baserape är ganska meningslöst eftersom det är ingen utmaning i det hela.

tror säkert att det stämmer i många fall, räcker att youtube-a lite så hittar man det, även om det är förklätt till "bug eller exploit" i titeln... (tänker på videon med de små uav'erna som någon postade tidigare på forumet där han sitter och skrattar och ylar "oooh this is so OP, hahaha") Men jag tror även att en hel del "normala" spelare rycks med i det, "alla andra gör ju det..." utan att egentligen tänka så mycket på det. och då kan det räcka med att några aktivt säger till och drar sig tillbaka för att få med sig dom vettigare spelarna.

Permalänk

Jag märkte verkligen det TS skriver igår och i förrgår. Jag har inget emot att köra i underläge och förlora en match eller två ens när det är high ticket och jag har faktiskt inget att invända mot viss spawnrape när det är för att det effektivt skyddar egna baserna och det är aptråkigt att vara borta från fronten. Som nån annan sa så är camping inte heller mycket att invända emot (som motståndare) då det antingen är strategiskt vettigt sätt att skydda egna flaggor eller bara korkat som egna laget förlorar på. Däremot så suger det faktiskt enormt när det inte finns någon autoteambalance och dessa lowlifes dessutom byter sida till vinnande lag och det redan från början i flera matcher i rad är sjukt obalanserat, både med flera samspelta med klantags och alla med 100+ level är i samma. Det blir inte ens meningsfullt att fortsätta. Visst, passar det inte så kan man dra till annan server men så himla gott om servrar som både har låg ping och är befolkade utan att vara fulla är det trots allt inte, i synnerhet om man inte lirar primetime lagom sent på kvällen etc.

Permalänk
Medlem

Funderade på att köpa BF4 men denna post fick mig att ändra mig direkt :/

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Har inte köpt BF4 efter att testat det lite och sett hur stats var så jäkla viktigt... Mina bästa /roligaste matcher i BF3 har vart mär man bröt igenom en baserape och började plocka flaggor... Speciellt eftersom jag är högst medioker för att jag sällan bryr mig om när någon var bättre än mig, de e väldigt många som är....
Och är ju alltid kul att offra sig för att ta ut någon sniper/etc som gömt sig så att man behöver köra en jet in i dem eller liknande...
Själv byter jag dock enbart lag när det är så ojämnt att det är tråkigt... Tror dock att jag aldrig bytt till vinnande laget bara för att inte förlora en match i min statistik...

Permalänk

You win some, you lose some. Skulle aldrig byta frivilligt till det förlorande laget samtidigt som jag aldrig byter till det vinnande laget.

Jag spelar för att vinna. Jag spelar för att vinna så stort som möjligt. Vinner jag inte ser jag till att vinna nästa match.

Permalänk
Medlem

Jag brukar bara byta server om jag märket att lagen är obalanserade. Det händer iofs inte så ofta att man blir baserape:ad på obliteration, rush eller domination so är i princip bara de spellägen jag spelar och tycker är roligast...

Så nej jag märker då inte av den mentaliteten... Men det luktar väldigt mkt högstadie om de som spelar på det sättet...

Permalänk

Prova ett spel som inte går ut på sinneslös korridorsskjutning, t.ex Arma 2 med ACE, osv.

Visa signatur

Asrock Z77 Pro4-M | Intel core i5 3450 | Gigabyte Radeon HD7970 | Fractal Design R2 550W | NZXT 410 Phantom | SteelSeries 7g

Permalänk
Medlem

Du har väl bara hamnat med fel spelare.. Sen förstår jag inte problemet egentligen då det är public och alla gör hur dom vill.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kajlie:

Jag har fått för mig att det är hippt bland dom lite yngre att spela BF idag.
Så imo känns det lite som att dom har förflyttat sig från CoD till BF.
Spelar själv CoD BO2 och tycker den communityn känns bättre än BF.

Skämtar du eller? CoD kommer alltid vara #1 p12-spelet!

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Detta pågick runda efter runda och det var ingen som gjorde något åt det, vissa bytte tom till det vinnande laget och folk verkade tycka att det var okej.

Men .. hallå.. om du tycker detta var jobbigt varför spelade du då kvar på denna servern , det finns massor med servrar att välja på...

Ang: Stats..: Det är bara en E-penis och inget annat.... Stats betyder inte att en spelare är bra.
Hög win/loose lol kolla bara på spelarens quit statistik så ser du nästan alltid att den ligger högt.. som sagt stats är ingen mätare på hur bra du är det är ju bara info ..

ps: om du har premium kan du ju resetta när du vill och sedan bara spela domination och få Hög... E-Penis...

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem

Detta är ju situationen i varenda spel. LoL, BF, CoD, allt! Minns en BO2 runda en gång med 10-2. Sa GG för det var ett kul spel, men 2sek efter så var det hate på hög nivå mot mig eftersom man tydligen inte kan ha haft roligt med såna stats

Om man håller på atr förlora stort så då är det Troll time. De flesta blir så irriterade så de börjar klåpa hela tiden och liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det var bättre i bf3 när jag och klan polarna körde alla flyg fordon och mark fordon, och dominerade totalt, hade koll på allting

Permalänk
Medlem

Internetmoralen var mycket högre förr, vad det beror på kan man ju fantisera om.

Permalänk
Medlem

Mina tips är: Dölj chatten och spela med kompisar!
Om man är nog bra/dålig så kommer man alltid att väcka upprörda känslor hos någon. Det enda som är jobbigt med att ha chatten dold är att man inte hinner rösta nej vid eventuell votekick/voteban..
För övrigt försöker jag också byta över till det förlorande laget när det är uppenbart obalanserat, om det är möjligt (det finns ju så många konstiga autobalance script som slänger tillbaka mig på vinnande laget).

Angående "internetmoralen" så vet jag inte om det skett någon försämring. Om minnet inte sviker mig så kunde det vara lika dålig stämning i chatten i CS 1.3 som det nu är i BF4 Det handlar nog snarare om vilka typer man råkar stöta på inne i spelet, och den ständiga stats-hetsen hjälper ju inte heller.
Sen handlar det ju förstås om vilka spel man spelar, t.ex. kan jag inte påminna mig om att jag någonsin blivit förolämpad i Red Orchestra 1/2..

Permalänk
Medlem
Skrivet av subtector:

Skämtar du eller? CoD kommer alltid vara #1 p12-spelet!

Som jag skrev precis. Nej.
Kanske är värre på konsol men har inga problem alls med småglin på PC.
BF däremot (BF3) kryllade det av dom.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kajlie:

Som jag skrev precis. Nej.
Kanske är värre på konsol men har inga problem alls med småglin på PC.
BF däremot (BF3) kryllade det av dom.

Vem vet. Dom kanske har börjat spela BF3/4 med sina super pimpade "superdatorer". Var inne på en server häromdan där det var ett par idioter som typ "Min pappa jobbar hos Nvidia, jag har 7 Titan i SLI"
"Min pappa jobbar för amd jag har *****" etc..

Hoppas att dom var troll och inte seriösa!

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbane78:

Märkte när jag lirade igår att ungefär 10 pers blev bannade för aimbot på kanske 2 timmar...
Fusket verkar ha exploderat det sista.

Många servrar, åtminstone i BF3, skickar ju ibland ut meddelanden om att en spelare med nått slumpmässigt icke existerande namn blivit bannad för fusk, i hopp om att det ska skrämma riktiga fuskare.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbane78:

Märkte när jag lirade igår att ungefär 10 pers blev bannade för aimbot på kanske 2 timmar...
Fusket verkar ha exploderat det sista.

Detta är troligtvis p.g.a. att den servern använde GGC/PBBans stream. Det man kan välja då är att alla bans dom noterar på alla BF4 spelare i hela världen ska skrivas i chatten för att på så sätt avskräcka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Kan skriva under på det mesta som sägs, väldigt tråkigt. Lagarbete eller god stil överhuvudtaget är sällsynt utanför VOIP koordinerade kretsar.

Hade riktigt roligt en dag när jag försökte hitta ett bra balanseringsplugin, den innehöll en bra teamswitchpreventer dock vilket var underhållande när flera på förlorande laget försökte gå med i vinnande...

Wtj borde va kick direkt.

Permalänk
Inaktiv

Som redan nämnt lockas yngre publik till spel som handlar om att levla, låsa upp vapen osv. Battlefield 2 hade själ som inte finns längre tyvärr, då är det spel som t.ex. ArmA som gäller.

Bläddrade i oficiella BF-forumet igår, räcker med att titta på hur folk tilltalar varandra så förstår man vad core publiken är för några. Snorungar och ryska kids. Sen vet jag inte om jag köper "men spela på privat server då!" argumentet som ofta kommer upp, det kräver ett annat sorts engagemang och sällan gratis att vara med i en bra klan. Dessutom menar jag att själva kärnan av BF-upplevelsen är just public servers, när det gäller att skräddarsy scenarion och upplevelser spelar jag hellre ArmA.

Permalänk
Medlem

Det märktes tydligt igår ifall. Spelade ett par timmar igår, många kids som fått spelet i julklapp nu. Mycket könsord och diverse tråkigheter som flödade i chatten.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

dagens ungdomar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mnemozyne13:

Internetmoralen var mycket högre förr, vad det beror på kan man ju fantisera om.

Sant så sant..

Kanske har lite att göra med att nätet idag är öppet för alla möjliga tomtar till skillnad mot förr när det var fler av oss "nördar" som inte beter sig så.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk

Spelet är något nytt, därför vill folk levla och få så mycket exp som möjligt. Om 1-2 månader kommer det bli bättre.

Visa signatur

Do not take life too seriously, you will never get out of it alive.

Permalänk
Medlem

Till och börja med så är den automatiska lagbalanseringen i Battlefield 3/4 ganska värdelös.
Dagens ungar har ingen vett och etikett i något sammanhang, framförallt inte på nätet. Då deras föräldrar uppenbarligen har misslyckats med den mest grundläggande uppfostran så tillfaller det väl oss att visa vägen.

Hehe nåja det som fortfarande stör mig mest med spelet är nog utbudet av banor. Majoriteten av banorna är uppbyggda på ett sätt som gör det svårt att förflytta sig (vidöppna). Det gynnar två typer av spelare, prickskyttar och piloter. Vi som faktiskt jobbar lite för att ta flaggor har enligt min åsikt ett helvete.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Märks att det är fler än jag som slutat spela, för några månader sen hade jag nästan alltid 20+ vänner som var inne och spela, nu är det helt dött. Några som spelar Bf3 ibland. Någon som har samma fenomomen?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Alla spel är så. Det är den nya mentaliteten i spel. Stats > allt. Varför ska dem hoppa till det förlorande laget o få sämre K/D?

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Skrivet av Ceogar:

Märks att det är fler än jag som slutat spela, för några månader sen hade jag nästan alltid 20+ vänner som var inne och spela, nu är det helt dött. Några som spelar Bf3 ibland. Någon som har samma fenomomen?

Känner igen det där. På min vänlista spelar alla fortfarande , men 2-3 spelar bf4 och resten 80-90 spelar BF3. Tror de flesta har tröttnat på fantasy spelet Bugfield 4.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED