Permalänk
Medlem

Ny mus för "claw grip" från MX518 till ?

Hej alla SweClockare!

Sitter i skrivande stund med en Logitech MX518 som jag tycker om ganska mycket, men det känns ändå som om det är dags att uppgradera sig lite, då jag haft denna mus i säkert ~5-6 år.

Har kikat lite på SteelSeries Rival, hur är den för någon som använder claw grip? har inte så jättestora händer.

Någon som gått från MX518 -> Rival?

Andra tips på möss?

God jul!

MVH

Permalänk
Medlem

Bytte från MX518 till en logitech g500. Känns typ likadan som en MX518 så skulle rekommendera den.

Permalänk
Medlem

G400s är en uppgradering av MX518, annan design, uppdaterad hårdvara men precis samma känsla. Ta dig en titt på den!

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Har haft min mx518 I måååånga år. Imorgon hämtar jag ut mitt reafynd func mx3... Får se hur övergången blir. Försöker återkomma med intryck om jag inte glömmer bort.. Ganska annorlunda mus än vad du söker kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

g500 <--- Du blir inte missnöjd!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Hej alla SweClockare!

Sitter i skrivande stund med en Logitech MX518 som jag tycker om ganska mycket, men det känns ändå som om det är dags att uppgradera sig lite, då jag haft denna mus i säkert ~5-6 år.

Har kikat lite på SteelSeries Rival, hur är den för någon som använder claw grip? har inte så jättestora händer.

Någon som gått från MX518 -> Rival?

Andra tips på möss?

God jul!

MVH

Jag har gått från MX518 till Rival, tror jag i alla fall... musen kommer förhoppningsvis på fredag om Posten är snabba nog. Har dock testat den och den kan vara lite hög vid handflatan för att passa klogrepp... jag kör en hybrid (handflatsgrepp med klofingrar) och det fungerar den utmärkt till. Återkommer när jag har fått musen, men varför byta om den funkar? Om du nu "måste" byta så byt till G400/s. Älskar formen på 518 men jag får ju damp om jag inte väntar på ett paket så det var mest därför.