Permalänk
Medlem

Ny dator för 10000-13000 Kr ~

Tjena som rubriken lyder så söker jag en dator för mellan 10000 och 13000 ungefär
Dom spel jag spelar är League of legends, Call of duty Ghosts, Battefield 3 och 4 samt Crysis 3, och jag vill gärna kunna spela på high och uppåt

Chassi har jag redan.

Det som datorn ska ha är

Intel processor 1150 socket, gärna upplåst
Moderkort som är helt okej samt ganska enkelt att överklocka med
Nätagg som är tystgående
Hårddisk 1 eller 2 TB
SSD som endast systemet ska ligga på, 510 read iallafall
16 GB ramminne
Och nu när det gäller grafikkort så är jag mestadels ute efter Nvidia GTX 780 eller 780 Ti serien med referenskylare.
Det jag har tittat på är EVGA 780 Ti OC eller EVGA 780 Ti kortet.

Vart delarna kommer ifrån spelar ingen roll men helst allt från samma ställe och samt att butiken/webbshoppen har alla delar inne så det är bara att beställa allt och sen tuta och köra, då jag är behov av en ny dator snabbt

Permalänk
Medlem

Hur ska du bygga en dator för 10-13000 kr med 780Ti och snabbaste SSD:n på marknaden?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 4.0GHz MB: Asus Z87 Maximus VI Hero GPU: Asus GTX 680 1228MHz RAM: Kingston HyperX Beast 2400MHz 8GB HDD: WD Black 1TB SSD: Intel 330 240GB PSU: Seasonic G-550W Chassi: Fractal Design Define R4 OS: Windows 7 Ultimate KB: Func KB-460

Permalänk
Medlem
Skrivet av h0lmarn:

Hur ska du bygga en dator för 10-13000 kr med 780Ti och snabbaste SSD:n på marknaden?

http://www.webhallen.com/se-sv/varukorgen/81529

Here you go

Permalänk
Medlem

Och delarna ska ligga utspridda på golvet?

Edit: Dessutom är CPU-kylning att rekommendera i en så pass dyr dator.

Edit 2: Läste inte tillräckligt noga.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 4.0GHz MB: Asus Z87 Maximus VI Hero GPU: Asus GTX 680 1228MHz RAM: Kingston HyperX Beast 2400MHz 8GB HDD: WD Black 1TB SSD: Intel 330 240GB PSU: Seasonic G-550W Chassi: Fractal Design Define R4 OS: Windows 7 Ultimate KB: Func KB-460

Permalänk
Medlem
Skrivet av h0lmarn:

Och delarna ska ligga utspridda på golvet?

Läs mitt inlägg igen

" chassi har jag redan "

Permalänk
Medlem
Skrivet av h0lmarn:

Och delarna ska ligga utspridda på golvet?

Edit: Dessutom är CPU-kylning att rekommendera i en så pass dyr dator.

Edit 2: Läste inte tillräckligt noga.

Har oxå en cpu kylare i min gamla som jag kan ta så det jag behöver är det jag listade upp, men jag vet inte om det finns andra val som jag kan välja i det jag länkade.