Permalänk
Medlem

Låg fps i league of legends : /

Tjena

Har precis köpt ny dator, GTX 780, i7-4770K 3,5Ghz

Mitt problem är att jag i LoL får sämre fps än med min gamla dator och det är en liten delay när jag klickar och ska gå.

Har stängt av V-sync

I summoners rift har jag 80-150 fps och på howling abyss kan jag komma ner till 50.

Har även lägre fps i CS:GO än på min gamla dator, hur kan detta komma sig?

Permalänk
Medlem

Ett bra grafikkort betyder ingenting om ens andra delar inte är särskilt bra. Vad är dina andra specs?

Permalänk
Medlem

Kör utan grafikkortet och testa. Med den processorn kan du maxa LoL med 60 fps, utan grafikkort. (Har testat själv)

Permalänk
Medlem
Skrivet av weriton:

Ett bra grafikkort betyder ingenting om ens andra delar inte är särskilt bra. Vad är dina andra specs?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4414041/2013-12-28 där har du min dator

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det ser bra ut när det gäller dina datordelar, inget konstigt där.

När du byggde datorn, använde du ESD-Armband? Kortet kan ha blivit ESD-Skadat. Annars har du uppdaterat alla dina drivers? Jag är rätt ny när det gäller datorer men jag hoppas detta inlägget är till något nytta :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxaxix:

Kör utan grafikkortet och testa. Med den processorn kan du maxa LoL med 60 fps, utan grafikkort. (Har testat själv)

kanske det han gör, lirar med Intels grafik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weriton:

Jag tycker att det ser bra ut när det gäller dina datordelar, inget konstigt där.

När du byggde datorn, använde du ESD-Armband? Kortet kan ha blivit ESD-Skadat. Annars har du uppdaterat alla dina drivers? Jag är rätt ny när det gäller datorer men jag hoppas detta inlägget är till något nytta :).

Fick datorn monterad av Inet

Skrivet av Silcan:

kanske det han gör, lirar med Intels grafik.

Um, vet ej om du är seriös eller inte? har ju installerat senaste drivers till mitt kort

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakzy:

Fick datorn monterad av Inet

Um, vet ej om du är seriös eller inte? har ju installerat senaste drivers till mitt kort

Bara för du installerat drivers så använder man väll det inte? Går väll ändra?

Permalänk
Skrivet av Jakzy:

Tjena

Har precis köpt ny dator, GTX 780, i7-4770K 3,5Ghz

Mitt problem är att jag i LoL får sämre fps än med min gamla dator och det är en liten delay när jag klickar och ska gå.

Har stängt av V-sync

I summoners rift har jag 80-150 fps och på howling abyss kan jag komma ner till 50.

Har även lägre fps i CS:GO än på min gamla dator, hur kan detta komma sig?

Har du kopplat in skärmen i grafikkortet eller i moderkortet? Provat att uppdatera eller byta drivrutinen till grafikkortet? Vad har CPU:n och GPU:n för temperatur när du spelar?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk

vad har du för skärm? har du en 60hz skärm så ser jag inte riktigt problemet sålänge du ligger 70+ fps:) Det är dumt o klaga på något som egentligen inte kommer göra skillnad

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

Uppdatera eller använd en gammal drivrutin hade samma problem med mitt 760 gick från att ha 60 ( har låst till 60) till 10-30 fps installerade en äldre drivis och allt fungerar plötsligt ^^

Visa signatur

Stationära: ASRock Z87 Extreme4 ATX - Intel Core i5 4670K - Crucial Ballistix Sport 16GB - Gainward Gtx 760 2GB - Fractal Design Integra R2 650W - Nzxt Phantom 410

Permalänk
Medlem

Har själv 100+fps med ett gtx 660 o i5 4670k
Kolla så att du har kopplat in skärmen till grafikkortet. Eller om du har uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet

Permalänk
Medlem

Installerade just BF4, tror inte jag droppat under 40 fps någon gång på ultra, ligger mellan 45-120, verkar vara LoL som inte vill