Permalänk
Medlem

Lagg på sweclockers bf4 server.

Hej, hej... Jag har lite problem med att spela på er server. Nästan varje gång jag är på den så laggar det väldigt mycket, trots att jag ligger på runt 15-20 ms i latens. Detta händer inte på några andra servrar jag provat. Någon som har några idéer?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

nja , hände det ikväll så verkar det som EA har en liten DOS attack på halsen .... vääääääldigt många som ej ens kan connecta och Battle loggen e resettad
Lirade lite tidigare , sen började det lagga endel (iofs på en engelsk server) , körde glatt på endå å trodde det var värme i burken igen (bah) ... sen vart det DC å kunde ej conecta nånstans igen

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk

Tycker det laggar rätt mycket på servern trots låg ping. Speciellt när man skriver något och trycker Enter, så tar det flera sekunder innan meddelandet kommer.

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

Ja. Det är inte första gången detta händer för mig...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En hel del Rubber Banding brukar det vara.

Permalänk
Medlem

Är det endast jag som inte kan "hitta" en endaste server? Stats, servers, allt ligger nere! men verkar inte vara någon vidare information på EA:s hemsida iaf...

Visa signatur

Moderkort: GA-X58-UD3R | CPU: I7 930 | Kylsystem:EK Block 6X120mm radiatoryta, D5 , EK-Res X3 150, 4 x Corsair SP 120 fläktar | Chassi: Thermaltake Level 10 Gt Snow Edition | GPU: XFX 7990 | RAM: Corsair 12GB | PSU: Corsair HX850w | Lagring: Corsair force 3 SSD120 & 1TB 7200rpm | Skärm: Eyeinfinity 3X22 Benq GL 2250 | Eget tillverkat stativ i 20X40 profil.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte ens se servrar och statistics.
"The game Statistics engine is currently down." Säger bättlelog.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

Allt ligger nere.

Permalänk
Avstängd

nu är det uppe igen

Visa signatur

Chassi: Fractal design define r4 vit PSU: xfx 650w MB:Asus p8z77 v-lx, CPU: Intel I5-3570K @ 4,5Ghz (noctua nh-d14), GPU: Evga gtx 780 3Gb RAM: Kingston 14Gb DDR3 1600Mhz, SSD: Sandisk 128Gb, kingston ssd now v300 120Gb